Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har blitt spurt av en bekjent om jeg kunne tenke meg å bytte fra Netcom til ACN på mobilen min. Dersom jeg gjør det kan jeg ringe gratis til andre med ACN. Jeg kan velge å bare skifte operatør på vanlig måte eller å investere noen tusenlapper og verve minst seks personer til og tjene penger i ettehvert som disse verver nye medlemmer. Er ACN en seriøs aktør? Er dette pyramide og dermed ulovlig? Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har forresten sjekket hjemmesiden deres, http://www.acneuro.com/ , og der står det ingenting om verken gratis ringetid mellom abonnentene eller om verving.

Skrevet

Det minner om pyramide, men er ikke ulovlig. Forbrukerombudet advarer mot selskapet. Du skal ringe SVÆRT mye før du har tjent inn tussenlappene du har invistert, samt at du jo må verve noen og dette tar tid.

Hjemmesiden deres innholder lite konkret informasjon, dette er alltid et dårlig tegn.

http://www.nrk.no/kanal/nrk1/fbi/1757903.html

Når abonnementsprisen er regnet med, ble ACN faktisk dyrere enn Telenor og Tele 2 i de tilfellene vi sjekket.

En selger i ACN må betale en inngangssum på 5300 kr for å 'få lov til å jobbe i selskapet'. I tillegg kommer andre avgifter som tilsammen gjør at selgerne sjelden får en særlig stor fortjeneste for jobben de gjør

Ikke gjør det er mitt tips!!!!

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har blitt spurt av en bekjent om jeg kunne tenke meg å bytte fra Netcom til ACN på mobilen min. Dersom jeg gjør det kan jeg ringe gratis til andre med ACN. Jeg kan velge å bare skifte operatør på vanlig måte eller å investere noen tusenlapper og verve minst seks personer til og tjene penger i ettehvert som disse verver nye medlemmer. Er ACN en seriøs aktør? Er dette pyramide og dermed ulovlig? Noen med erfaring?

Har også hørt om gratis ringing mellom medlemmene, men tror dette er noe som kommer dersom de slår igjennom. Men hva skjer da når alle blir medlemmer? Pyramidestrukturen er uansett påtagende, og skal du spare penger på mobilregningen er det andre bedre alternativer. For 150 kroner i året kan du bli medlem i Ownersbuy. Der kan du få Netcomabonnement med bedriftsrabatt, for tiden 18% (max 22%). Da snakker vi rundt 70 øre per minutt fra mobil.

Skrevet

Jeg vil gjerne kommentere litt da jeg kjenner selskapet godt.

Fasttelefon:

Det å ringe gratis stemmer. Det er mange som har skiftet leverandør og de ringer gratis seg imellom. F.eks i min familie ringer jeg gratis til mine foreldre, søsken og en del søskenbarn + mange fler. På den spesifiserte regninga kommer det frem nummeret jeg har ringt med kr. 0 i avgift. Dette har ikke noe med "medlem" å gjøre, kun at du har valgt ACN istedefor f.eks Telenor til å levere deg telleskritt. Selskapet tjener fortsatt penger og da kan dere jo tenke dere hvilke avanser som faktisk ligger i telemarkedet.

Mobil:

Dette er helt nytt og du kan ringe mange minutter (mener det var 500min) til andre hos ACN og kun betale for oppkobling. Prisene til andre opperatører ligger noen øre under f.eks Telenor, Tele2 osv. Jeg skal nå skifte min datters mobil over for å kunne benytte de gratis minuttene hver mnd. Det at dette tilbudet ikke kommer frem, er at det ble landsert for bare noen dager siden. I stedfor å være negativ så be om å få en oppdatert prisiste og sjekk mot andre selskapene sine priser.

Det noen beskriver som medlem er hvis noen vil jobbe med å tilby tjenestene til sine bekjente. Dette gjelder ikke de som bare vil benytte billig telefon. Greit å skille disse to fra hverandre.

Dette ble langt men håper det klargjorde noen av begrepene.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du sier at selskapet tjener penger, tjener de på tellerskritt eller de mange tusen de som skal verve folk betaler inn?

Uansett, sett at de kun tjener på tellerskritt. OK, de tjener bra på samtaler ACN kunder har til andre, men hva skjer når flere og flere blir med, alle kan jo ikke ringe gratis! Men pr dags dato hvis du ringer halvparten av samtalene gratis og halvparten til vanlig telenor-pris vil det lønne seg! Min mistanke er at om en viss tid vil det bli større og større begrensninger på gratisringingen, og det hele kan sammenliknes med et lokketilbud (få kunder over til seg selv med et godt tilbud som forsvinner gradvis med tiden).

Jeg vil gjerne kommentere litt da jeg kjenner selskapet godt.

Fasttelefon:

Det å ringe gratis stemmer. Det er mange som har skiftet leverandør og de ringer gratis seg imellom. F.eks i min familie ringer jeg gratis til mine foreldre, søsken og en del søskenbarn + mange fler. På den spesifiserte regninga kommer det frem nummeret jeg har ringt med kr. 0 i avgift. Dette har ikke noe med "medlem" å gjøre, kun at du har valgt ACN istedefor f.eks Telenor til å levere deg telleskritt. Selskapet tjener fortsatt penger og da kan dere jo tenke dere hvilke avanser som faktisk ligger i telemarkedet.  

Skrevet

Selskapet tjener pengene på tellerskritt og noe av det overskuddet kommer kundene tilgode med billigere telefon.

Hittil har prisene bare gått nedover selv om de etterhvert har tatt en bra markedsandel i Norge. Alltid vil en del av telefonene kundene tar gå til personer/abbonenter som du ikke ringer gratis til. Selv her betaler ACN kundene noen øre mindre enn de store opperatørene på markedet. Selskapet garanterer ikke at prisene ikke kan stige men de garaterer at de vil ha lavere pris enn de største opperatørene og hittill har prisene bare gått ned.

Om så skulle være at det er et "lokketilbud" som du skriver så koster det ingenting og skifte og du er ikke bundet til noen periode. Du velger jo selv hvor lenge vil du ha billig telefon og skifte til annet selskap hvis du vil betale mer eller får et bedre tilbud hos noen andre.

Har til og med hørt personer som har bundet seg for lange peroder på fasttelefon hos enkelte selskaper.

^~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dette du skriver om "medlemspenger" har ikke noe med å være kunde og få billige tellerskritt. Det er en annen bit av selskapet og er et mlm konsept og gjelder kun de som jobber som selgere.

Skrevet

det er riktig som leonora sier. man må skille mellom å ha abonnement og å være representant og dermed ha som mål og skaffe flere abonnenter, og dette må man betale for. ser at mange er veldig skeptiske pga dette, men man havner ikke borti noe av det ved å ha et telefon abb hos acn. det er et seriøst selskap og de har mange abonnenter i norge og i andre land, og de har konkurransedyktige priser (selv om websiden deres ser utrolig dårlig ut) men det vil jo hele tiden være stor konkurranse på telefon priser, så om de er de billigste akkurat nå det vet jeg ikke. jeg har forsåvidt acn mobil abb. og med fast-telefon er det gratis å ringe til andre acn'ere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...