Gå til innhold

50-øringer

Anbefalte innlegg

Gjest blah blah
Skrevet

Er det absolutt helt for sent å veksle inn 50-øringer i banken nå?

Glemte meg helt bort tidligere i år og har en hel haug av dem som jeg nå ikke helt vet hva jeg skal med dem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mener det er ut året :)

Gjest blah blah
Skrevet

Flott :)

Da skal jeg ned til banken med en pose 50-øringer :)

Skrevet

Enda bedre: Du kan gi dem til kreftforeningen! :opplyser:

• Liker 4
Skrevet

Det er bare Norges Bank som er pliktig til å ta imot penger som ikke lenger er tvungent betalingsmiddel, så det er ikke sikkert du får levert de i banken din.

Sakset fra Norges Bank sine sider: "Hvor kan jeg innløse 50-øringer etter 1. mai 2012?

Publikum kan henvende seg til Norges Bank i Oslo for innløsning. Publikum kan også henvende seg til sin lokale bank, men disse er ikke forpliktet til å ta i mot mynten etter 1. mai 2012."

Jeg vet imidlertid at flere banker har innskuddsautomat som tar 50øringene enda da de ikke prioriterer ombygging av de.:)

Skrevet

I Oslo ja. Lettvint for folk som bor langt unna, som Vestlandet eller Nord-Norge. Jeg har ikke dette problemet, men bra hvis banker utenfor Oslo også kan ta imot.

Anonym poster: 9f8b2538a3fc253f9ccfbe0f41a59197

Gjest blah blah
Skrevet

Enda bedre: Du kan gi dem til kreftforeningen! :opplyser:

God idé :)

• Liker 1
Skrevet

I Oslo ja. Lettvint for folk som bor langt unna, som Vestlandet eller Nord-Norge. Jeg har ikke dette problemet, men bra hvis banker utenfor Oslo også kan ta imot.

Anonym poster: 9f8b2538a3fc253f9ccfbe0f41a59197

Man hadde jo strengt tatt ganske lang tid på seg til å få vekslet inn lokalt om man hadde store summer liggende.

Anonym poster: 2927d559424f52bd77692ae5dacf0e46

Skrevet

Har aldri forstått samlemanien for bruksmynter. Har vel hatt ca 2-3 50-øringer enhver tid de siste årene og klarte å bruke dem opp før de gikk ut. Har man enorme mengder klarer man sikkert å få gjort noe med dette i løpet av ti år selvom man bor utenfor Ring 3.

Skrevet (endret)

Har aldri forstått samlemanien for bruksmynter. Har vel hatt ca 2-3 50-øringer enhver tid de siste årene og klarte å bruke dem opp før de gikk ut. Har man enorme mengder klarer man sikkert å få gjort noe med dette i løpet av ti år selvom man bor utenfor Ring 3.

Alt skal gjøres i siste liten, så jeg er neimen ikke på at man klarer det, selv om man bor innenfor ring 3

Endret av Evilposelos
Gjest blah blah
Skrevet

Jeg har ingen samlemani, men jeg har lagt all småmynt i en krukke hver gang jeg tømmer lommeboka.

Så har jeg rett og slett glemt dem helt bort og derfor har jeg så mange som jeg ikke har fått vekslet inn (samme med en haug med kronestykker, femmere, tiere og tyvekroninger)

Men nå vet jeg at de fortsatt kan veksles inn så da er jo saken grei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...