Gjest Anonymous Skrevet 29. februar 2004 #61 Del Skrevet 29. februar 2004 Hva er det med deg som gjør at du ikke klarer å respektere at fyren allerede er i et kjærlighetsforhold!!!!!!!!!!! Og de eneste i verden som vet hvordan DE har det sammen, det er de selv! Du kan ikke rettferdiggjøre at du har vært sammen med han FØR, for NÅ er det en annen inne i bildet her! og du HADDE din sjanse, hadde du ikke!!!!!!!!!!!!???????????????!!!!!! Og uansett så er ikke dette opp til deg å avgjøre...............Det er HAN som avgjører dette! Vanskelig for deg å fatte? Hvis du liker han så godt, hvorfor respekterer du ikke forholdet hans? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joey Skrevet 29. februar 2004 #62 Del Skrevet 29. februar 2004 Fra jeg var 18 til jeg var 27 hadde jeg en samme forhold til en jente som det du beskriver: det BURDE liksom ha värt oss! Vi hadde kysset litt i fylla litt da og da, men ikke noe alvorlig. Hun var opptatt de gangene jeg var singel og vice versa. I tillegg bodde vi i perioder på hver vår kant av landet. Anyway: De gangene mitt forhold ikke var det beste drömte jeg om henne. Når min samboer hadde mangler og feil, visste jeg at min "venninne" hadde värt bedre. Alt ville värt bedre om det bare var oss. Etter ti år smilte livet endelig til oss: det var sol, sommer og vi var begge single, kunne det bli bedre? Vi skulle selvfölgelig bli sammen! Det ble helt feil. Hun var ikke i det hele tatt sånn som jeg hadde forestilt meg henne, og jeg vet at jeg skuffet henne også. I retrospekt vet jeg at det ikke var henne jeg var forelsket i, det var det perfekte forholdet. Jeg var forelsket i drömmen om oss. La ham väre i fred, du risikerer å bli skuffet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. februar 2004 #63 Del Skrevet 29. februar 2004 du slipper vel å voldta han? Du får han ikke om han ikke selv er med på notene. Syns han bærer ansvaret her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. februar 2004 #64 Del Skrevet 29. februar 2004 Har du lyst har du lov e det noe som heter. Hvem har ikke lyst? Selv når du er opptatt. Ser det er kvinner som hyler mest på tråden her. Ja de er jo livredd at fyren skal finne noe bedre eller ha et herlig eventyr på si. Så lenge han er opptatt så er det hans ansvar. Jeg driter i om han er opptatt, sambo eller gift. Jeg vil ha og tar. Han må gjerne gå hjem etterpå om han vil det, men det hele er hans ansvar. Hvor mange jenter/kvinner er det ikke som har fortalt verden hvor dårlig den andre kvinnen er da det blir oppdaget.? De fremstiller sambo/mann som han skulle vert tilbakestående, uten kraft og mening. lurt og voldtatt av den andre kvinnen. Gud skal vite hvor mange menn jeg kjenner som har seg både her og der samtidig som de er opptatt. Ikke rart så mange hysteriske kvinner det er . Kansje er det din mann også og hva får deg til å tro at det ikke er det? svaret du gir er at dere stoler 100 % på hverandre og at utroskap er det verste han vet. Ja det mener de alle helt til det blir oppdaget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laina Skrevet 29. februar 2004 #65 Del Skrevet 29. februar 2004 Har du lyst har du lov e det noe som heter. ...har du vett lar du være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2004 #66 Del Skrevet 1. mars 2004 For meg er det veldig enkelt: De som bruker ring eller et annet symbol på at man er opptatt skal man holde seg unna mens de som ikke bruker det er ledige. Så uansett hvor mye de påstår at forholdet er dårlig eller de vil ut av forholdet så holder man seg unna inntil ringen er av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olse Skrevet 1. mars 2004 #67 Del Skrevet 1. mars 2004 Men det er jo ganske mange som har kjæreste eller samboer som faktisk ikke er hverken forlovet eller gift. Og da kan man ikke sjekke etter om de har ring. Og jeg er redd det finnes de som også velger å ta av seg ringen i visse anledninger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 1. mars 2004 #68 Del Skrevet 1. mars 2004 ...har du vett lar du være. Nemlig!!! For meg er det veldig enkelt: De som bruker ring eller et annet symbol på at man er opptatt skal man holde seg unna mens de som ikke bruker det er ledige. Så uansett hvor mye de påstår at forholdet er dårlig eller de vil ut av forholdet så holder man seg unna inntil ringen er av. En opptatt kvinne/mann er like opptatt selvom det ikke er en ring på fingeren!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 1. mars 2004 #69 Del Skrevet 1. mars 2004 For meg er det veldig enkelt: De som bruker ring eller et annet symbol på at man er opptatt skal man holde seg unna mens de som ikke bruker det er ledige. Så uansett hvor mye de påstår at forholdet er dårlig eller de vil ut av forholdet så holder man seg unna inntil ringen er av. Den der var vel littdrøy, for det finnes mange som er opptatt selv om de ikke bærer ring på fingeren. Hadde du ring på fingeren før du eventuelt ble forlovet? Var du ikke opptatt før du eventuelt fikk den ringen på fingeren? Jaja fint jeg har en mann som klarer å åpne kjeften sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2004 #70 Del Skrevet 1. mars 2004 For meg er det veldig enkelt: De som bruker ring eller et annet symbol på at man er opptatt skal man holde seg unna mens de som ikke bruker det er ledige. Så uansett hvor mye de påstår at forholdet er dårlig eller de vil ut av forholdet så holder man seg unna inntil ringen er av. Beklager. Rettelse: For meg er det veldig enkelt: De som bruker ring eller et annet symbol på at man er opptatt skal man holde seg unna mens de som ikke bruker det har man lov til å sjekke opp. Før jeg brukte ring var jeg i et forhold men det var lov å sjekke meg opp. Og de som gjorde det gjorde ikke noe galt. Etter at jeg begynte med ring var det ulovlig og de som gjorde forsøk i den retning oppfattet jeg som umoralske mennesker. Sjekker man opp en samboer så ber man om problemer. Men umoralsk er det ikke med mindre de er forlovet. Etter mitt syn skal man ikke bryte inn i forhold hvor noen har lovet hverandre evig trosskap og markert det med et symbol som andre kan se. Hvis et par ikke har gjort det så betyr det bare at de vil være sammen midlertidig. Og da kan jo like gjerne en sjekker være grunnen til at "midlertidig" blir slutt. Hvis midlertidig skal ta slutt så er det gjerne noe utenfor som viser en av partene at de har det bedre på en annen måte. Og det kan være en som forsøker å sjekke vedkommende opp. Hvis noen tar av seg ringen f.eks. når de går på byen så er det et tegn på at de ønsker å betraktes som potensielt sjekkeobjekt. Andre som ser de må da kunne ta de for det. Så en som sitter med ring men sier "Jeg har det så fælt og vil ut av forholdet" er ulovelig. En som sitter uten ring og skryter av forholdet med partneren er lovlig (men større utfordring). Veldig enkelt og greit! Bruk og manglede bruk av ringer (og andre symboler) viser tydelig bærerens status og hvordan vedkommende vil bli oppfattet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2004 #71 Del Skrevet 1. mars 2004 :klø: Hvilket århundre er du fra ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laina Skrevet 1. mars 2004 #72 Del Skrevet 1. mars 2004 Beklager. Rettelse: For meg er det veldig enkelt: De som bruker ring eller et annet symbol på at man er opptatt skal man holde seg unna mens de som ikke bruker det har man lov til å sjekke opp. Før jeg brukte ring var jeg i et forhold men det var lov å sjekke meg opp. Og de som gjorde det gjorde ikke noe galt. Etter at jeg begynte med ring var det ulovlig og de som gjorde forsøk i den retning oppfattet jeg som umoralske mennesker. Sjekker man opp en samboer så ber man om problemer. Men umoralsk er det ikke med mindre de er forlovet. Etter mitt syn skal man ikke bryte inn i forhold hvor noen har lovet hverandre evig trosskap og markert det med et symbol som andre kan se. Hvis et par ikke har gjort det så betyr det bare at de vil være sammen midlertidig. Og da kan jo like gjerne en sjekker være grunnen til at "midlertidig" blir slutt. Hvis midlertidig skal ta slutt så er det gjerne noe utenfor som viser en av partene at de har det bedre på en annen måte. Og det kan være en som forsøker å sjekke vedkommende opp. Hvis noen tar av seg ringen f.eks. når de går på byen så er det et tegn på at de ønsker å betraktes som potensielt sjekkeobjekt. Andre som ser de må da kunne ta de for det. Så en som sitter med ring men sier "Jeg har det så fælt og vil ut av forholdet" er ulovelig. En som sitter uten ring og skryter av forholdet med partneren er lovlig (men større utfordring). Veldig enkelt og greit! Bruk og manglede bruk av ringer (og andre symboler) viser tydelig bærerens status og hvordan vedkommende vil bli oppfattet! Dette er et syn som kanskje passet inn for 50 år siden, men ikke nå for tiden. Egentlig ble jeg så satt ut at jeg ikke klarer å svare seriøst på dette innlegget en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. mars 2004 #73 Del Skrevet 1. mars 2004 Veldig enkelt og greit! Bruk og manglede bruk av ringer (og andre symboler) viser tydelig bærerens status og hvordan vedkommende vil bli oppfattet! Hva med et hus - er det symbol godt nok for deg om jeg har bygd hus og stiftet felles gjeld med en mann - selv om jeg ikke får det på fingeren og dermed kan vise det fram på by'n?? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 1. mars 2004 #74 Del Skrevet 1. mars 2004 For meg er det veldig enkelt: De som bruker ring eller et annet symbol på at man er opptatt skal man holde seg unna mens de som ikke bruker det har man lov til å sjekke opp. For deg er det veldig enkelt sier du, men det er mange som ikke deler din tankegang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 1. mars 2004 #75 Del Skrevet 1. mars 2004 Hva med et hus - er det symbol godt nok for deg om jeg har bygd hus og stiftet felles gjeld med en mann - selv om jeg ikke får det på fingeren og dermed kan vise det fram på by'n?? :o bra sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Kaisa* Skrevet 1. mars 2004 #76 Del Skrevet 1. mars 2004 Jeg har bare ikke noen tro på at en tredjeperson kan ødelegge et bra forhold. der hvor det blir slutt pga en annen tror jeg at denne tredjepersonen bare er en utløsende faktor. Som jeg skulle sagt det selv!! Også er jeg så lei av å høre uttrykket "andres menn". Høres ut som om mannen er kvinnens eiendel eller noe i den duren.. Jeg er helt enig med de som sier at du må snakke med mannen om hva du føler og ta sjangsen på å miste han selv om det kan bli vondt, for dere begge. Når alt kommer til alt så er det jo han som avgjør resultatet. Lykke til, uansett hva du velger å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2004 #77 Del Skrevet 1. mars 2004 Hva med et hus - er det symbol godt nok for deg om jeg har bygd hus og stiftet felles gjeld med en mann - selv om jeg ikke får det på fingeren og dermed kan vise det fram på by'n?? :o Nei. Om du har kjøpt hus og stiftet gjeld sammen med broren din, venninnen din eller en mann betyr ikke at du har tenkt å leve sammen med de resten av livet. Det betyr ikke annet enn at du har en midlertidig økonomisk forpliktelse sammen med vedkommende. Det samme gjelder hvem du for tiden reiser på ferie sammen med, hvem du bor i hus sammen med, hvem du pleier være sammen med om kvelden, hvem du hadde sex med sist, hvem som er far til barna dine og hvem du har oppgitt på arbeidsplassen som din "nærmeste pårørende". Du behøver ikke ha noe livsforpliktende forhold til noe av disse selv. Men hvis du derimot er forlovet eller gifter deg (f.eks. med venninnen din eller med mannen) så har du bundet deg resten av livet og andre skal respektere det. Og forresten: Hvis man virkelig mener å leve i et livslangt forhold og anser seg som opptatt: Hvorfor kan mann ikke vise det til andre da ved f.eks. å bære en ring? Er det fordi det er greit å være oppdatert på markedsverdien sin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 1. mars 2004 #78 Del Skrevet 1. mars 2004 Ring? Jeg nekter å bære ring, selv om jeg hadde vært gift. Og jeg ser ikke hva et papir har med mitt forhold å gjøre. Skikker fra det forrige årtusenet kan kongefamilien ha for seg selv. Ærlig talt, hvor gammel (og sneversynt) er du egentlig, gjest? Hvor er kjærligheten? Det er da den som binder to mennesker sammen...ikke en ussel ring eller et tåpelig papir... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2004 #79 Del Skrevet 1. mars 2004 Ring? Jeg nekter å bære ring, selv om jeg hadde vært gift. Og jeg ser ikke hva et papir har med mitt forhold å gjøre. Skikker fra det forrige årtusenet kan kongefamilien ha for seg selv. Ærlig talt, hvor gammel (og sneversynt) er du egentlig, gjest? Hvor er kjærligheten? Det er da den som binder to mennesker sammen...ikke en ussel ring eller et tåpelig papir... Og hva er galt med ring? Hvorfor vil du ikke vise andre at du er opptatt og at du her funnet en du vil dele livet ditt med? Jo kjærligheten vår er så stor og sterk at vi vil at andre skal vite at vi er sikre på at vi vil leve sammen resten av livet og at dette ikke er et midlertidig forhold. Det er funnet av den store kjærligheten som har medført at vi har bestemt oss for å finne frem ring og et "tåpelig papir". Og ja, jeg er født i det forrige årtusen! (I hvilke er du født?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 1. mars 2004 #80 Del Skrevet 1. mars 2004 Og hva er galt med ring? Hvorfor vil du ikke vise andre at du er opptatt og at du her funnet en du vil dele livet ditt med? Jo kjærligheten vår er så stor og sterk at vi vil at andre skal vite at vi er sikre på at vi vil leve sammen resten av livet og at dette ikke er et midlertidig forhold. Det er funnet av den store kjærligheten som har medført at vi har bestemt oss for å finne frem ring og et "tåpelig papir". Og ja, jeg er født i det forrige årtusen! (I hvilke er du født?) Lenge og mange ganger før det. Gjør som indianerne, går inn i teltet og knuller, blir enig og er gift når jeg står opp igjen neste dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå