Gå til innhold

Legge seg etter en som er opptatt?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Først en trøsteklem til Greeney!

Så, du som er hovedinnlegger. Jeg synes du får mange svært gode råd her, liker godt det Suz har og komme med! Allikevel slår det meg at du avviser rådene du får? Har jeg rett i at du vil at noen skal si ta ham? At du ønsker en grunn og unnskyldning til å prøve deg på denne mannen koste hva det koste vil, som de fleste andre skriver, ikke gjør det! Snakk med ham, og risiker og miste ham, men ikke ødelegg for ham!

Det er klart at det hadde vært befriende hvis noen hadde skrevet "kast deg over han, ikke nøl", istedet for de moralpreknene man forventer. Men som jeg sa:

Jeg skriver egentlig dette innlegget for å si at jeg har bestemt meg: jeg skal være flink jente og gjøre som Suzy sier. Xxxx kjenner jo meg også ganske godt, og vil på den måten kunne foreta et ganske "kvalifisert" valg. Jeg venter vel til helga tenker jeg.... (skjelve).

Det er klart det er det rette å gjøre sånn moralsk sett, så gjenstår det å se om det også gir det rette utfallet for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Først en trøsteklem til Greeney!

Så, du som er hovedinnlegger. Jeg synes du får mange svært gode råd her, liker godt det Suz har og komme med! Allikevel slår det meg at du avviser rådene du får? Har jeg rett i at du vil at noen skal si ta ham? At du ønsker en grunn og unnskyldning til å prøve deg på denne mannen koste hva det koste vil, som de fleste andre skriver, ikke gjør det! Snakk med ham, og risiker og miste ham, men ikke ødelegg for ham!

:klappe: Som om jeg skulle ha sagt det selv

Greensky :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart det er det rette å gjøre sånn moralsk sett, så gjenstår det å se om det også gir det rette utfallet for meg...

Jeg tror bestemt at du gjør det rette - fodi i ettertid vil det være lettere for deg å leve med deg selv...

En klem til deg og fordi du skal gjøre noe som er vanskelig :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Det er mange menn som allerede er ett i forhold som "legger opp til" at andre damer skal falle og flørte med dem også. Særlig hvis forholdet deres har vært en stund og de begynner å kjede seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den onde

Jada, det kan godt tenkes at han er mannen i ditt liv. Men hva hjelper det hvis du ikke er kvinnen i hans?

Ikke være så dum at du går inn et forhold til en som er opptatt med åpne øyne, det er en grunn til at han er opptatt, ikke sant?

Jeg har brukt mer enn 4 år av livet på å vente på han som sa at jeg var kvinnen i hans liv, den han ville ha, den han skulle gå fra konen for...

...og hvor er jeg nå? Jeg sitter alene og gråter fordi han ikke gikk allikevel!

Tenk deg om! Den smerten jeg føler nå er nok selvforskyldt, men jeg unner allikevel ikke andre det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

Det er mange menn som allerede er ett i forhold som "legger opp til" at andre damer skal falle og flørte med dem også. Særlig hvis forholdet deres har vært en stund og de begynner å kjede seg.

Enig med SS her! Syns det må være litt opp til ham å ikke signalisere til deg at det kan være håp. Du føler jo tydeligvis at han ikke er fornøyd med kjæresten sin. Hvorfor skal han drive og signalisere dette til ei han har ekstra god kjemi med?

Jeg syns heller ikke noe om å legge seg etter menn som er opptatt, men syns faktisk mannen må ta største del av ansvaret. Hvis han signaliserer at han virkelig er OPPTATT og han er fornøyd med det han har, har du jo ikke sjangs uansett hva du gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med SS her! Syns det må være litt opp til ham å ikke signalisere til deg at det kan være håp. Du føler jo tydeligvis at han ikke er fornøyd med kjæresten sin. Hvorfor skal han drive og signalisere dette til ei han har ekstra god kjemi med?

Ofte leser man andre og tolker ting i den retningen man ønsker. Det er ikke alltid realiteten stemmer overens med (hodet og) hjertets tolkninger av andres signaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sånt er enkelt for min del. Tenker som følger; Han er i et forhold. Enten har han det bra, og blir hos henne, og det er ok, at han har det bra - fordi jeg bryr meg om han. Eller så har han planer om å gå ut av forholdet, ikke pga meg, men pga at forholdet er dårlig.

Men da kommer et nytt problem (som bare tida kan løse).

1. Han er en voksen mann, ikke en unge som trenger et nytt hjem og masse trøst. Jeg ville latt han finne ut av livet sitt i fred og ro.

2. Uansett ville jeg ikke innledet er forhold til en mann som kom rett ut av et langvarig forhold...fordi det er en fase i livet hvor man trenger å være alene, for å finne nytt fotfeste - i alle fall gjør alle selvstendige mennesker det. (Og jeg vil ha en selvstendig mann, ikke en som må ha et skjørt å klamre seg til...)

Dessuten hadde jeg visst at han fremdeles tenkte mye på kona, på det som var, hva som gikk galt, hvorfor det gikk galt, hvordan kona hadde det nå, om hun var deppa... osv. Følelser forsvinner ikke bare over natta, selv om forholdet skjærer seg.

(Men det er jo mulig jeg selv har skjulte motiv, at jeg liker å få ALL oppmerksomhet, ikke bare litt...)

Elskerinne ville jeg aldri kunne vært. Jeg liker ikke å tilfredstille sleske mannfolk og gi dem gleden av å ha to på samme tid - mens de "tenker". Så snill og tålmodig er jeg ikke...

Om du forteller det til han, så trekk deg tilbake og la han finne ut av livet sitt - uten mer innblanding, og uten å fungere som klagemur for hans evt. dårlige forhold. La han komme til deg (når han er single igjen, hvis han blir det). Skjønner at du gjerne vil ha stien ryddet for å gå videre selv. Noe vennskap er jo i alle tilfelle umulig når du har så sterke følelser som du sier du har.

Men bare en ting; tror du at du får et presist og klart svar fra han? Hvor stor er sjansen for det? Hva om du likevel må leve i det uvisse - kanskje ett år, eller to - mens han finner ut av sine følelser? Er du villig til det?

Tror du virkelig at han flytter rett fra kona til deg, eller har du tenkt deg en tilværelse som elskerinne mens han "tenker"? Eller skal du vente ett års tid, mens han finner ut av sitt forhold, sine følelser for deg, og ser det an?

Det finnes massevis av menn der ute. Ville bare si det. Du kommer over han. Men det kan bli verre om du vikler deg inn i et nett (forhold).

Tror ikke jeg hadde giddet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vil bare si at jeg setter pris på mange reflekterte og tankevekkende svar. (Vega- ditt siste innlegg var kjempebra.) I forelskelsens rus har jeg kanskje ikke klart å vurdere alle årsaker og konsekvenser like klart.

Både min respekt for henne (ja, jeg har kanskje undervudert hvor alvorlig deres forhold er), og for hans følelser og behov for å bearbeide ting hvis det eventuelt blir slutt mellom dem, står klarere for meg nå. Det er også skremmende å lese om kvinner som har ventet på "sin" mann i flere år. Og ja, jeg vet at det finnes flere menn, som flere her inne påpeker. Alt dette er tungtveiende argumenter for å bare la saken ligge.

Men jeg klarer det ikke. Jeg er ellers en ganske ressurssterk og "vellykket" kvinne. Menn pleier å like meg, jeg har utdanning, jobb og gode venner. Og jeg ser nå at dette kan bli veldig vanskelig, for ikke å si umulig. Men jeg er nødt til å fortelle han hvor glad jeg er blitt i han. Jeg tror jeg vil angre resten av livet hvis jeg ikke gjør det. Allerede nå forbanner jeg meg selv for at jeg ikke jobbet hardere med saken dengang det mer eller mindre var oss to (jeg skulle til utlandet for å studere). Jeg vil ikke sitte på gamlehjemmet og bable om min store kjærlighet og hvor feig jeg var.

Så må dere bare bære over med meg, dere som mener det er forkastelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm - mulig æ kjem t å få her.. Men e itj det opp t han å avgjør om han e i et bra forhold eller itj? Ka kan det skade dæ om han får vit ka du føle?

Og om itj all i verden e like "moralske" går itj verden under ta den grunn..

I livets sirkel handle alt om den sterkastes rett t å overlev - og æ meine du kan fortel ka du føle uten å ødelegg nå forhold..

Ka han velg å gjør med den informasjonen for bli opp t han..

Forøvrig ha æ all`er lagt mæ ætte ein mann - forhold ell itj... T d e æ for my ta ei dame....

-Nemi-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klumpejente

Ja, jeg var også hodestups forelsket i en annen kvinnes mann en gang. Hadde muligens gått for det med full pakke. Borti natta! Mistet helt gangsynet.... Tror han var interessert. I dag er jeg sjelegald for at det aldri ble noe. Fullstendig umoralsk, forkastelig å ødelegge en familie -eller et forhold - han jeg var interessert i hadde barn til og med... Jeg kunne virkelig aldri ha levd med noe slikt, selv om jeg trodde det...

Fordi jeg har kjent på følelsene vet jeg hva det er, og derfor kan jeg virkelig ta avstand!! Husk at det er flere du kan dele livet sammen med og være lykkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å våge ta ansvar for seg selv - før man tar ansvar for andre - er et stort steg å ta!

Jeg tror du først må tenke på hva du ønsker, hvordan du ønsker ha det og hva du kan leve med å ha gjort for å komme dit....

Så kan du ta et valg derfra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen år tilbake, når jeg og han jeg er gift med ikke var sammen (mellomperiode på 5år :-) ), møtte jeg en gutt som jeg gikk i klassen med på u-skolen. Vi var litt forelska men det ble aldri noe. Når jeg var russ var han sjåfør, og vi hadde fremdelse "gnisten". Da var jeg sammen med han jeg nå er gift med. Det skjedde aldri noe da heller. På 10års jubileet for u-skolen møttes vi igjen. Jeg var da ledig, han ikke. Han ville gjerne noe, men jeg ville ikke være den som ødela forholdet hans. Så det ble aldri noe.

Angrer ikke på det, dag er jeg gift med den samme jeg var sammen med som 18-åring, og vi har verdens søteste gutt sammen.

Men hadde han gjort det slutt med dama, så kommet til meg igjen, da vet jeg faktisk ikke hvor jeg hadde vært i dag..... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkastelig er det ikke. Å fortelle om dine følelser kan ikke skade noe fra eller til, sannsynligvis. Det kommer an på deg. Og dersom han ikke er typen som vil ha en elskerinne/to forhold og du ikke greier stå i mot.

Men det er ikke sikkert det løser noen problemer for deg, men det vet du sikkert... Hvis han har sterke følelser for deg (at det er gjengjeldt), og forholdet til kona er dårlig i perioder (alle forhold er dårlig i perioder) - da går han sannsynligvis ut av forholdet i løpet av...innen tja, ett års tid, hvis du er heldig? Uten at du sier noe...

Hvis du sier noe. Og han føler noe for deg, så går han sannsynligvis ut av forholdet, kanskje også i løpet at ett års tid?

Hvis han ikke har følelser for deg på den måten, er det enklere - da blir han hos henne og gir deg forhåpentligvis ingen lillefinger. Men det kan være han vil ha deg som elskerinne - det er enklere når han (dere) kan skylde på de ustyrlige følelsene, enn om ingenting er sagt.

Hva med å trekke deg unna noen uker? Se om det hjelper.

Uansett, ikke utsett deg for noe elskerinneforhold. Tror ikke det er sunt. Det kan dra ut i år, og du blir sittende på vent og må nøye deg med smuler. (Tida går, følelsene vil ikke bli svakere) Vil kanskje si at det kan gjøre at han blir i et ellers dårlig forhold (da får han jo alt, - en litt stille, kjedelig kone - dine ord - som ordner opp hjemme og ikke gjør så mye av seg, eller stiller store krav) og en vilter og spennende elskerinne.

Har du prøvd å snakke med han om forholdet han er i, hvordan han har det, om han har funnet den rette, om de skal ha barn (flere barn)? Og hvordan dere to hadde det, hvorfor det ble slutt osv. Da får du sannsynligvis tilbakemeldinger som kan gi deg noen vink om hvor du står i dag?

Egentlig burde du datet en håndfull menn hver uke fremover nå, sannsynligvis fant du en da som fikk tankene over på noe annet og mer konstruktivt. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde vel ikke svare siden jeg for noen få mnd siden ble dumpet pga en som la seg etter mannen min. Så jeg synes ikke man skal legge seg etter en som er opptatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Embla s

Jeg har bare ikke noen tro på at en tredjeperson kan ødelegge et bra forhold. der hvor det blir slutt pga en annen tror jeg at denne tredjepersonen bare er en utløsende faktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...