Amens Skrevet 21. september 2012 #21 Skrevet 21. september 2012 Bytte kjole iløpet av kvelden synes jeg nesten i alle tilfeller bare er tull. Det er jo sikkert helt greit hvis du allikevel bare har brukt en tusenlpp på moroa, men koster den vesentlig mer enn det er det tull! Man skal ha ditt, man skal ha datt - ting baller på seg og plutselig planlegger man et amerikansk bryllup i et norskt vanlig grendahus med koldtbord og flasker på bordet. Synes det er veldig mye ja-takk begge deler mentalitet blant oss unge bruder som ikke vil bestemme oss bare for en ting - vi vil ha ALT. Jeg byttet kjole etter brudevalsen, rett og slett fordi jeg ville ha på noe mer behagelig. Kjolen jeg byttet til er en blå kjole i 60-talls stil som jeg kjøpte på salg. Og jeg planlegger å bruke den igjen på julebordet;) Jeg er enig i at vi skal passe på at det ikke blir for mange ting man MÅ ha. Man trenger som regel bare å kjøpe en kjole. Man trenger ikke egne etiketter til vinen. Eller plasskart.
Portvinpiken Skrevet 21. september 2012 #22 Skrevet 21. september 2012 Hvis man skal gå etter hva man virkelig bare trenger blir det kjedelige bryllup og selskaper altså :-). 4
Amens Skrevet 21. september 2012 #23 Skrevet 21. september 2012 Hvis man skal gå etter hva man virkelig bare trenger blir det kjedelige bryllup og selskaper altså :-). Helt enig der. Trenger som regel en blanding mellom god mat, god musikk og hyggelige mennesker. Og det er lettere å hygge seg i koselige lokaler. Man kan gjerne bruke litt penger på pynt og slikt, men det går en grense ett sted. Jeg hadde blitt veldig skuffet om noen valgte å nedproritere mat til TORO nivå slik at man kunne ha monogrammer på tallerknene... 4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2012 #24 Skrevet 21. september 2012 Jeg har også stusset litt over dette når det gjelder veldig dyre kjoler, og ofte gjelder det kopier kjøpt på Ebay. Jeg selger selv en ubrukt kjole, og det er ikke fordi jeg har supergod råd. Det kan jo være at man endrer vekt(nedover, ikke bare oppover)/blir gravid etc og må ha ny kjole i siste liten. Så jeg kjøpte ny(altså; brukt på Finn) og selger den "gamle" som jo er ubrukt. Regner ikke med å få solgt den nei, og erfarte jo når jeg selv skulle kjøpe brukt at størrelsene som er oppgitt overhodet ikke er samme størrelse når man faktisk har sydd inn/ut osv. Det var utrolig irriterende å komme til en selger, og så sier de først DA at "jeg sydde den inn i ryggen".......eeeh ja ok - da hadde jeg jo visst på forhånd at den ikke passet. Jeg endte opp med å kjøpe en kjole fra en selger som ikke hadde foretatt noen endringer - og da passet den jo faktisk Anonym poster: fe99e0db87066c3aca5720a93e161ea0 1
Portvinpiken Skrevet 21. september 2012 #25 Skrevet 21. september 2012 Helt enig der. Trenger som regel en blanding mellom god mat, god musikk og hyggelige mennesker. Og det er lettere å hygge seg i koselige lokaler. Man kan gjerne bruke litt penger på pynt og slikt, men det går en grense ett sted. Jeg hadde blitt veldig skuffet om noen valgte å nedproritere mat til TORO nivå slik at man kunne ha monogrammer på tallerknene... Skjønner hva du mener, men det er ikke alltid man må nedprioritere noe som helst. Det jeg mener er at grensene går er der ens egen økonomi ikke strekker til. Den grensen er overhode ikke lik for alle (ref tidligere innlegg av andre i tråden også - så det var ikke spesielt tiltenkt deg :-).
Gjest kiara_pusen Skrevet 21. september 2012 #26 Skrevet 21. september 2012 Men i alle dager. Hva du synes er tullete fordi du kanskje ikke har penger til det, behøver ikke bety at det ER tullete! Jeg ser mange fordeler med å bytte kjole etter middagen hvis man ønsker det. Det er heller ikke alle som har "grendahus med koldtbor og flasker på bordet" som du så fint uttrykker det (samtidig som det skinner igjennom din nedverdigende holdning til akkurat det! Og det er jo litt ufint da...). Noen vil ha alt - og kan få alt, og jeg synes det skinner tydelig frem her en smule misunnelse. Det bør du holde deg for god til. Anonym poster: 44000204c058393bcc3d63fa81d5ad62 Absolutt ikke. Da har jeg formulert meg feil. Men akkurat en dyr kjole nummer 2 skjønner jeg ikke det store poenget med. Utelukkende fordi jeg tenker at brudekjolen er noe man kun har på seg denne dagen, da vil jeg ha den på meg lengst mulig. Alle får ta de valg som passer seg og sin lommebok. Jeg har tatt mitt - og det inkluderte en kjole som kostet mer enn nok. Og jeg mener jeg har og kommer til å få mer enn hva jeg kunne drømme om på min bryllupsdag neste år. 2
Gjest kiara_pusen Skrevet 21. september 2012 #27 Skrevet 21. september 2012 Helt enig der. Trenger som regel en blanding mellom god mat, god musikk og hyggelige mennesker. Og det er lettere å hygge seg i koselige lokaler. Man kan gjerne bruke litt penger på pynt og slikt, men det går en grense ett sted. Jeg hadde blitt veldig skuffet om noen valgte å nedproritere mat til TORO nivå slik at man kunne ha monogrammer på tallerknene... Der oppsummerer du akkurat hva jeg prøvde litt kronglete å få frem. Så lenge kjole nr2 ikke går på bekostning av noe, er det helt opp til den enkelte. 1
snøfnugg Skrevet 21. september 2012 #28 Skrevet 21. september 2012 Jeg har kjøpt min på finn. Den er original og kjempefin. Syns man skal holde seg for god til å disse andre bruder om de velger å gjøre noe annet enn det en selv gjør. Om så en vil ha 5 kjoler. Det er ikke min sak og det er smålig syns jeg å være nedsettende til dette. Rett og slett.
Chloe- Skrevet 21. september 2012 #29 Skrevet 21. september 2012 ...må si at jeg undrer meg nesten mer over de som må presisere at kjolen "kun er brukt én gang"! Det er jo kjekt å vite at ikke kjolen var kjøpt brukt før denne selgeren brukte den? 2
Gjest kiara_pusen Skrevet 21. september 2012 #30 Skrevet 21. september 2012 Det jeg reagerer på er utformingen av salgsannonsen og mangelen på vilje til å gjøre den så bra som mulig. Det er så mye potensiale! Thats it. Jeg kunne godt kjøpt min kjole på Finn - finner jo alt mulig annet der så hvorfor ikke en brudekjole. Tror man kan gjøre et skikkelig kupp der også så lenge det er kjøpers marked. Det er derimot annonser som denne jeg reagerer på som svindel. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=36974747 Der utgir selger seg for å selge en virkelig designerkjole til en allerede dyr pris, men som er en regelrett kopi. Slike annonser håper jeg ingen faller for, dette er å svindle kjøper.
Skjønningen Skrevet 21. september 2012 #31 Skrevet 21. september 2012 Det jeg reagerer på er utformingen av salgsannonsen og mangelen på vilje til å gjøre den så bra som mulig. Det er så mye potensiale! Thats it. Jeg kunne godt kjøpt min kjole på Finn - finner jo alt mulig annet der så hvorfor ikke en brudekjole. Tror man kan gjøre et skikkelig kupp der også så lenge det er kjøpers marked. Det er derimot annonser som denne jeg reagerer på som svindel. http://www.finn.no/f...nnkode=36974747 Der utgir selger seg for å selge en virkelig designerkjole til en allerede dyr pris, men som er en regelrett kopi. Slike annonser håper jeg ingen faller for, dette er å svindle kjøper. Er direkte pinlig med alle der annonsene for brudekjoler som alle sammen heter "nydelig brudekjole selges." Gi oss litt info da, for helsikke. Når jeg søkte rundt der inne så brukte jeg først og fremst søkeorda "brudekjole 36" fordi jeg var ute etter en brudekjole i den størrelsen, men da viste jo ikke halvparten av annonsene en gang fordi nesten ingen puttet slik informasjon i salgsteksten. Ikke informerer de om lengden på kjolene heller, nei, og det var pissirriterende for meg. Jeg endte nemlig opp med å kjøpe en kjole derfra som jeg ble fortalt var kortere enn meg selv, men som viste seg å være alt for lang når jeg mottok den. Jeg hadde da prøvd å forsikre meg om dette og spurt kjempemasse og svaret var alltid det samme, at kjolen antakelig var litt for kort for meg. Den var 15 cm for lang for meg! Yikes. Den der kjolen du viser der er garantert en svindel, ja. Jeg ville aldri ha kjøpt en kjole på finn fra en selger som ikke legger ut "ekte" bilder av akkurat den kjolen vedkommende selger. Når det bare er motebilder tilgjengelig så lover det aldri godt, og sjansen er stor for at man får noe annet enn det man er ute etter. Og så 2013-modell også, da. Herregud. Skamme seg, burde de! 2
Gjest kiara_pusen Skrevet 21. september 2012 #32 Skrevet 21. september 2012 Den der kjolen du viser der er garantert en svindel, ja. Jeg ville aldri ha kjøpt en kjole på finn fra en selger som ikke legger ut "ekte" bilder av akkurat den kjolen vedkommende selger. Når det bare er motebilder tilgjengelig så lover det aldri godt, og sjansen er stor for at man får noe annet enn det man er ute etter. Og så 2013-modell også, da. Herregud. Skamme seg, burde de! Jeg kan ikke forholde meg til slike ting... Når man har oen kilo for mye og er over 1,65 da må man ha konkrete mål for øyet! hehe. Derfor jeg synes at det er bra det finnes store bryllupsforum som KG der man kan diskutere og lære hva man skal de etter når man skal ut på jakt. Nå får antakelig aldri denne selgeren solgt denne kjolen pga prisen, men hadde den vært under 10` tror jeg noen kunne sett seg blinde på drømmen som plutselig var tilgjengelig. - det kunne definitivt jeg før jeg lærte hva brudekjoler faktisk kan koste.
Gjest O___o Skrevet 21. september 2012 #33 Skrevet 21. september 2012 Tja, vet av flere som har kjøpt én kjole - for så å gifte seg i en annen. Men da har vel heller greia vært den overtroen om at " jeg må ha den perfekte kjolen - fordi da blir hele dagen perfekt - og bryllupet og hele ekteskapet blir perfekt " 1
CathFoto Skrevet 21. september 2012 #34 Skrevet 21. september 2012 Det jeg reagerer mest på er alle disse som har kjøpt en såkalt Kinakjole, og når de ikke er fornøyd eller har brukt den prøver å selge den som en orginal. Det må da være svindel? 3
Gjest kiara_pusen Skrevet 21. september 2012 #35 Skrevet 21. september 2012 Det jeg reagerer mest på er alle disse som har kjøpt en såkalt Kinakjole, og når de ikke er fornøyd eller har brukt den prøver å selge den som en orginal. Det må da være svindel? Selvfølgelig er det svindel. Det som er positivt er at de fleste som handler på Finn prøver kjolen før de bestemmer seg. Nå har jo inntrykk av at de brudene som har kjøpt en såkalt kopi-kjole ikke ser forskjell eller synes ikke de har kompromisset med kvaliteten. Helt greit å kjøpe en billig kjole, men ikke selg den for noe den ikke er i etterkant, da bør den heller henge i skapet som et minne om dagen. 1
Skjønningen Skrevet 22. september 2012 #36 Skrevet 22. september 2012 Selvfølgelig er det svindel. Det som er positivt er at de fleste som handler på Finn prøver kjolen før de bestemmer seg. Nå har jo inntrykk av at de brudene som har kjøpt en såkalt kopi-kjole ikke ser forskjell eller synes ikke de har kompromisset med kvaliteten. Helt greit å kjøpe en billig kjole, men ikke selg den for noe den ikke er i etterkant, da bør den heller henge i skapet som et minne om dagen. Gjør de det? Nå kjenner jeg ikke sykt mange som har kjøpt kjoler fra Finn.no, men meg selv og de to-tre andre jentene jeg kjenner prøvde ikke kjolene før vi kjøpte dem, så jeg trodde heller ikke at det var særlig vanlig å gjøre det. De fleste kjolene man faller for er jo lokalisert et helt annet sted i landet og det er ikke alltid helt lett å komme seg dit.
Gjest kiara_pusen Skrevet 22. september 2012 #37 Skrevet 22. september 2012 Gjør de det? Nå kjenner jeg ikke sykt mange som har kjøpt kjoler fra Finn.no, men meg selv og de to-tre andre jentene jeg kjenner prøvde ikke kjolene før vi kjøpte dem, så jeg trodde heller ikke at det var særlig vanlig å gjøre det. De fleste kjolene man faller for er jo lokalisert et helt annet sted i landet og det er ikke alltid helt lett å komme seg dit. Siden jeg bor i Oslo er jeg kanskje heldig mht avstand etc, og jeg har et reelt inntrykk av at de som kjøper på finn oppsøker selger å prøver kjolen... Godt mulig jeg tar feil om hvor vanlig det er.
Transelise Skrevet 22. september 2012 #38 Skrevet 22. september 2012 Jeg kjørte 4 timer for å se på en "nydeleg" brudekjole. Jo den var fin go prisen 4000, ny 10 000. Viste seg etterhvert at det var en"kinakjole" sikkert billig, for kvaliteten var dårleg. Selv om den passet utmerket takket jeg nei, da hun ikke kunne vise meg kviteringen. 4-5 uker senere ringte hun og tilbøs den for 1000.Nyprisen var sikkert ikke mer enn ca 4000. 1
Skjønningen Skrevet 22. september 2012 #39 Skrevet 22. september 2012 Jeg kjørte 4 timer for å se på en "nydeleg" brudekjole. Jo den var fin go prisen 4000, ny 10 000. Viste seg etterhvert at det var en"kinakjole" sikkert billig, for kvaliteten var dårleg. Selv om den passet utmerket takket jeg nei, da hun ikke kunne vise meg kviteringen. 4-5 uker senere ringte hun og tilbøs den for 1000.Nyprisen var sikkert ikke mer enn ca 4000. Hvis det var en kinakjole så var sikkert ikke nyprisen mer enn 800 kroner. De kjolene fra Kina er dritbillige. 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2012 #40 Skrevet 22. september 2012 Jeg betalte 1250kr for min "kinakjole" inkludert frakt, mva kom i tillegg. Forundrer meg ikke det minste at noen prøver å selge kopier som originaler, dessverre er det mange som ikke eier grenser. Det er nesten så Finn burde være tøffere på dette. Det forundrer meg litt at ikke Finn (uten at jeg har lagt noe til salgs der) har felter som selgere må fylle ut når de legger ut annonse, ala :"størrelse" , "foretatt modifikasjoner" etc. Anonym poster: ece945b4482a4623db839be3f5309066 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå