Gå til innhold

Ang brudekjoler på Finn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er noe jeg har lagt godt merke til, og stusser veldig over, når jeg surfer på brudekjolemarkedet på Finn. Og det er hvor utrolig mange det er som legger ut annonser med "Ubrukt brudekjole"?! Jeg har kontaktet en del av disse, og spurt hva det kommer av at kjolen ikke er brukt, samt hvor kjolen er kjøpt. De fleste svarer at de bestemte seg for og/eller fant en annen kjole de likte bedre.

Da må jeg bare innrømme at jeg blir veldig, veldig forundret. Har den "jevne nordmann" virkelig så god råd at man kan kjøpe seg en kjole til mange tusen kroner først, for så å ombestemme seg og kjøpe en ny kjole til mange tusen kroner som man velger å bruke? Og etterpå skal man forsøke å selge begge kjolene på et beintøft bruktkjolemarked. For meg virker det helt absurd!

Er det flere som har lagt merke til, og reagerer, på denne merkelige "trenden"?

(Og ja, jeg har mistenkt mer enn én gang at en del av disse ubrukte brudekjolene er billigkjoler fra Kina som man har funnet ut at ikke er bra nok allikevel ;) )

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, jeg har merka meg det der selv; at det er mange kjoler som selges ubrukt fordi selgeren fant en finere kjole. I de aller, aller fleste tilfeller dreier dette seg om nettkjøp av mindre kjente merkekjoler bl.a. der de ikke har fått prøvd kjolen på forhånd, eller bestilling av såkalte kinakjoler gone wrong. I tilfeller med kinakjoler legger de som oftest ut bilder av orginalversjonen av kjolen sok hovedbildet i annonsen fordi billigkopien ikke selger. Når det kommer til de andre ubrukte kjolene som ofte er mindre kjente merkekjoler så er de ofte svært dårlige i kvalitet, pynt detter av o.l. eller stoffet er helt forferdelig og ikke i det hele tatt likt annonsebildet.

Dette er nok bare en trend blant de som vil ha et billigst mulig bryllup men opplever at det noen ganger ikke lønner seg å kjøpe billigkjoler fordi man ofte får det man betaler for. I mange tilfeller kjøper jentene seg også tre-fire billigkjoler i stedet for en dyr fordi de heller vil velge og vrake hjemme hos seg selv.

Tror at de aller fleste som kjøper en dyr kjole som de prøver på forhånd i en butikk, holder seg til denne. Enten det eller så kjøper de to fordi det er så trendy å bytte kjole fra kirke til festlokale. :P Ikke vet jeg hvorfor, men det har visst blitt veldig kult. Sløseri, spør du meg.

• Liker 2
Skrevet

he he he ja denne tanken har jeg sittet med noen ganger ja. Er sikkert mange som importerer med tanke på salg videre også, muligens ser de på det som en enkel måte å finansiere sin egen dyre drømmekjole ... ?

Jeg ville aldri i verden kjøpt en kjole uten å ha holdt den i hendene fysisk, og uten å ha prøvd den først.

Er forresten også veldig irriterende at folk ikke klarer å gi skikkelige opplysninger i annonsene sine. "verdens vakreste kjole i str 6" funker lissom ikke for den jevne nordkvinnen, vi vil gjerne vite liiiiitt mer.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Veldig mye svindel på Finn hvis man har gjort hjemmeleksa si å vet hva som er reelt og ikke. Et eksempel er en kvinne som ønsket å selge en Pronovias 2013 modell til den nette sum av 15 000,- - Ubrukt selvsagt.

Jaja...

Skrevet

Veldig mye svindel på Finn hvis man har gjort hjemmeleksa si å vet hva som er reelt og ikke. Et eksempel er en kvinne som ønsket å selge en Pronovias 2013 modell til den nette sum av 15 000,- - Ubrukt selvsagt.

Jaja...

he he .... ja ikke sant ... begriper ikke at folk har samvittighet til sånt jeg da

Skrevet

...må si at jeg undrer meg nesten mer over de som må presisere at kjolen "kun er brukt én gang"! :ler:

• Liker 9
Gjest kiara_pusen
Skrevet

he he .... ja ikke sant ... begriper ikke at folk har samvittighet til sånt jeg da

Håper ingen er så dumme at de kjøper. Beklager.

Derfor jeg er så glad det finnes forum som KG der man ganske fort blir opplyst om å være litt skeptisk.

Dessuten er jeg helt enig i det du og flere sier angeånde mangelfulle opplysninger i annonsen. Dårlige bilder og ikke noe engasjement bak salget - ikke rart de samme annonsene ligger der i årevis.

Skrevet

Hehe, jeg har merka meg det der selv; at det er mange kjoler som selges ubrukt fordi selgeren fant en finere kjole. I de aller, aller fleste tilfeller dreier dette seg om nettkjøp av mindre kjente merkekjoler bl.a. der de ikke har fått prøvd kjolen på forhånd, eller bestilling av såkalte kinakjoler gone wrong. I tilfeller med kinakjoler legger de som oftest ut bilder av orginalversjonen av kjolen sok hovedbildet i annonsen fordi billigkopien ikke selger. Når det kommer til de andre ubrukte kjolene som ofte er mindre kjente merkekjoler så er de ofte svært dårlige i kvalitet, pynt detter av o.l. eller stoffet er helt forferdelig og ikke i det hele tatt likt annonsebildet.

Dette er nok bare en trend blant de som vil ha et billigst mulig bryllup men opplever at det noen ganger ikke lønner seg å kjøpe billigkjoler fordi man ofte får det man betaler for. I mange tilfeller kjøper jentene seg også tre-fire billigkjoler i stedet for en dyr fordi de heller vil velge og vrake hjemme hos seg selv.

Tror at de aller fleste som kjøper en dyr kjole som de prøver på forhånd i en butikk, holder seg til denne. Enten det eller så kjøper de to fordi det er så trendy å bytte kjole fra kirke til festlokale. :P Ikke vet jeg hvorfor, men det har visst blitt veldig kult. Sløseri, spør du meg.

Det har du helt sikkert rett i :)

Ja, det virker som det er en del som bytter kjole i løpet av bryllupsdagen. Det er vel muligens en skikk fra utlandet som har spredd seg hit (det også)? For meg personlig er ikke det aktuelt, iallfall :)

Skrevet

he he he ja denne tanken har jeg sittet med noen ganger ja. Er sikkert mange som importerer med tanke på salg videre også, muligens ser de på det som en enkel måte å finansiere sin egen dyre drømmekjole ... ?

Jeg ville aldri i verden kjøpt en kjole uten å ha holdt den i hendene fysisk, og uten å ha prøvd den først.

Er forresten også veldig irriterende at folk ikke klarer å gi skikkelige opplysninger i annonsene sine. "verdens vakreste kjole i str 6" funker lissom ikke for den jevne nordkvinnen, vi vil gjerne vite liiiiitt mer.

Ja, kanskje det? Isåfall tror jeg de brenner seg ganske kraftig, for jeg tror ikke det er veldig lett å bli kvitt kjolen sin på Finn. Og iallfall ikke til en pris man blir fornøyd med selv ;)

Hehe, ja, det er jeg veldig enig med deg i.Jeg er så utrolig lei de forskjellige variantene av vakker kjole i overskriften at jeg holder på å spy :fnise: Hva med å heller skrive type kjole og ca størrelse (norsk str takk!) i overskriften, og spare superlativene - for alle syns vel kjolen de selv brukte er nydelig, vakker, skjønn og eventyrlig (håper jeg)?! :)

• Liker 3
Skrevet

Jaja...

Huff, hehe, ja det er nok en del som kan gå på en smell om man ikke har en god porsjon kritisk sans... ;)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Det har du helt sikkert rett i Happy.gif

Ja, det virker som det er en del som bytter kjole i løpet av bryllupsdagen. Det er vel muligens en skikk fra utlandet som har spredd seg hit (det også)? For meg personlig er ikke det aktuelt, iallfall Happy.gif

Bytte kjole iløpet av kvelden synes jeg nesten i alle tilfeller bare er tull. Det er jo sikkert helt greit hvis du allikevel bare har brukt en tusenlpp på moroa, men koster den vesentlig mer enn det er det tull! Man skal ha ditt, man skal ha datt - ting baller på seg og plutselig planlegger man et amerikansk bryllup i et norskt vanlig grendahus med koldtbord og flasker på bordet. ;)

Synes det er veldig mye ja-takk begge deler mentalitet blant oss unge bruder som ikke vil bestemme oss bare for en ting - vi vil ha ALT.

Skrevet

...må si at jeg undrer meg nesten mer over de som må presisere at kjolen "kun er brukt én gang"! :ler:

Hahaha - ja, det er veldig sant! Det er virkelig utrolig mange som må presisere akkurat det, og gjerne i overskriften, haha!

Hvis jeg skal prøve å selge min etter bryllupet, tror jeg at jeg skal skrive noe sånt som "Ikke nydelig og eventyrlig, men helt grei brudekjole selges. Den er brukt en haug av ganger (har mista tellinga), og jeg kan ikke huske å ha fått et eneste kompliment for den. Men jeg følte meg da grei nok i den - bedre enn til hverdags i det minste, og det er vel poenget? Bør kanskje brukes i litt dunkel belysning, da gjør den seg best. Størrelsen funka til meg (jeg er 1.65 høy med stor rompe og svære pupper), men den passer helt sikkert til mange andre størrelser også, for det er sånn derre knytegreie i ryggen. Underskjørt gadd jeg ikke ha, så det følger ikke med. Slør har jeg heller ikke (brukte sånn derre hvit myggnetting, det funka like fint). Selges pga plassmangel (jeg har lagt på meg)." :hoho:

• Liker 16
Skrevet

Vel... dessverre finnes det vel de som går på sånt - men jeg håper virkelig ikke det skjer.

Ja, ikke sant? Disse annonsene som ligger ute - flertallet er så lite informative og selgende at det gjør vondt...

Skrevet

hadde vært glad om de i det minste kunne skrevet høyde ettellerannet sted i annonnsen jeg da ... det er ikke alle som er 165 lissom ... *sukke*

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg skal prøve å selge min etter bryllupet

...

Den vil jeg ha! :fnise:

Skrevet

Hahaha - ja, det er veldig sant! Det er virkelig utrolig mange som må presisere akkurat det, og gjerne i overskriften, haha!

Hvis jeg skal prøve å selge min etter bryllupet, tror jeg at jeg skal skrive noe sånt som "Ikke nydelig og eventyrlig, men helt grei brudekjole selges. Den er brukt en haug av ganger (har mista tellinga), og jeg kan ikke huske å ha fått et eneste kompliment for den. Men jeg følte meg da grei nok i den - bedre enn til hverdags i det minste, og det er vel poenget? Bør kanskje brukes i litt dunkel belysning, da gjør den seg best. Størrelsen funka til meg (jeg er 1.65 høy med stor rompe og svære pupper), men den passer helt sikkert til mange andre størrelser også, for det er sånn derre knytegreie i ryggen. Underskjørt gadd jeg ikke ha, så det følger ikke med. Slør har jeg heller ikke (brukte sånn derre hvit myggnetting, det funka like fint). Selges pga plassmangel (jeg har lagt på meg)." :hoho:

Gjør du det, så sponser jeg jaggu annonsen på deg! :ler:

Skrevet

hadde vært glad om de i det minste kunne skrevet høyde ettellerannet sted i annonnsen jeg da ... det er ikke alle som er 165 lissom ... *sukke*

Jepp, det hadde hjelpa en hel del det :jepp: Det aller beste er jo om man skriver sine/kjolens vitale mål, da inkl hvilken høyde den er sydd til. Skjønner ikke at man ikke tenker på det når man legger ut, for det er jo de tingene man selv sannsynligvis har måttet få tilpasset i større eller mindre grad.

Skrevet

Gjør du det, så sponser jeg jaggu annonsen på deg! :ler:

Haha, det skal jeg huske på Pingting :jepp::fnise:

Skrevet

Bytte kjole iløpet av kvelden synes jeg nesten i alle tilfeller bare er tull. Det er jo sikkert helt greit hvis du allikevel bare har brukt en tusenlpp på moroa, men koster den vesentlig mer enn det er det tull! Man skal ha ditt, man skal ha datt - ting baller på seg og plutselig planlegger man et amerikansk bryllup i et norskt vanlig grendahus med koldtbord og flasker på bordet. ;)

Synes det er veldig mye ja-takk begge deler mentalitet blant oss unge bruder som ikke vil bestemme oss bare for en ting - vi vil ha ALT.

Men i alle dager. Hva du synes er tullete fordi du kanskje ikke har penger til det, behøver ikke bety at det ER tullete! Jeg ser mange fordeler med å bytte kjole etter middagen hvis man ønsker det. Det er heller ikke alle som har "grendahus med koldtbor og flasker på bordet" som du så fint uttrykker det (samtidig som det skinner igjennom din nedverdigende holdning til akkurat det! Og det er jo litt ufint da...).

Noen vil ha alt - og kan få alt, og jeg synes det skinner tydelig frem her en smule misunnelse. Det bør du holde deg for god til.

Anonym poster: 44000204c058393bcc3d63fa81d5ad62

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...