Gå til innhold

Betent akne; generelt om dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt hjelp. Står over et problem med betent akne og her er litt info:

Tablett: Doxylin

Gel på ansikt hver natt: Epiduo

Hvor lenge: 17.sep - 15.nov.

Er altså på min femte dag.

Etterhvert skal det nok bli snakk om p-piller som funker mot akne.

Diane og Yasmine: Hva merket du av forskjeller da du startet på p-piller? Helst disse to, da disse to er de som roer ned hormonene mot akne.

Diane skal være sånn at man bare kan bruke det i 1år? Hva er vitsen da?

Hva slags ulemper merket du, og fordeler (hvis du har brukt disse p-pillene)?

- Allerede første dagen merket jeg at betennelsen roet seg. Ved haken var jeg litt gusten og rød, hevet i huden. Underjordisk talg som ikke tok slutt.

Dette roet seg betraktelig og nå er det så si borte.

-Har følt meg solbrent, verst 3 dagen. I går var det litt roligere. I dag klør det litt, litt som det gjør når huden flasser etter solbrenthet. Har 5-6 underjordiske i ansiktet nå, den ene kom i natt så jeg regner med at det starter nå... at jeg kan se for meg hele neste uke med tørr hud og kviser som dukker frem.

Spørsmål: Jeg vil nødig kjøpe inn dyre fuktighetskremer nå som jeg kommer til å bruke MYE av det. Huden suger fuktighetskremen min til seg som fy!

Noen som har en anbefaling på en god fuktighetskrem (vannbasert, er ikke det det som er anbefalt når en har akne?) til en grei pris. Som gjerne kan være like tykk som en nattkrem :) Burde kunne heale huden litt også, selv om huden healer seg selv stort sett nå, også bruker jeg et godt og trygt vitamin A-serum fra Duve medica.

I tillegg har jeg en concealer som er kjøpt på make-up store (COVER ALL, den som dekker rødhet). Er denne trygg på aknehud eller tetter den porene?

Anbefal gjerne.

Ellers bruker jeg barefaced beauty mineral foundation. Er den trygg?

Anonym poster: 9e216f4d70c2fb401e62df14bfb2c64c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...