Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2004 #1 Skrevet 23. februar 2004 Er så drit lei alle disse mailene som kommer nå om dagen; disse som det kun står en setning med et aller annet på engelsk og som overskrift står det enten "stolen", "fake", "hello", altså på engelsk, men fra "norske" brukere. Er dette forsøk på å gi meg virus eller hva? Flere som har fått sånn mails?
Gjest Hege Skrevet 23. februar 2004 #2 Skrevet 23. februar 2004 Har du et oppdatert antivirusprogram? De mailene du beskriver er enten "Spam" eller virusmail. Du bør i alle fall behandle dem som virusmail, og slette dem ulest. Vi er inne i en veldig hektisk virusaktivitet nå. Det siste, som er i omløp nå, trenger visstnok ikke vedlegg for å lage trøbbel. Det kan være nok å åpne mailen.
Catzy Skrevet 23. februar 2004 #3 Skrevet 23. februar 2004 De du nevner der er gode eksempler på virusmail som blir sendt ut akkurat nå. Overvåker antivirusen på mailserveren på jobben, og der er det mange av disse som det står Hello, Hi, Stolen eller Test på, og med "norske" avsendere. Evt. de har engelsk navn @norsk domene. Det betyr ikke at den norske avsenderen er infisert, det er noen andre som er infisert, og som spoofer, dvs gir seg ut for å være avsender fra dette domenet. Forbanna herk. Er glad vi har skikkelig antivirus og at vi patcher regelmessig. Catzy
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2004 #4 Skrevet 24. februar 2004 Jo, jeg har siste versjon av Norten + at jeg sletter dem ulest. Norten reagerer hver gang disse mailene kommer. Er det samme person(er) som står bak alle sammen? Hvor har de fått adressen min fra?
Madelia Skrevet 24. februar 2004 #5 Skrevet 24. februar 2004 Jeg får også en hel masse med disse idiotiske mailene. Det irriterer veldig. Vurderer å skifte e-post adresse.
Catzy Skrevet 24. februar 2004 #6 Skrevet 24. februar 2004 Når det gjelder de siste dagenes virus, så tror jeg det sender seg videre til folk som ligger som kontakter hos den som ble smittet av viruset. Det ser også ut som om noen virus lager litt mix and match av navn og domener, som i et engelsksspråklig kanskje vil finne en "mottaker". ([email protected] er en sånn mixed adresse, som man i Norge skjønner at kanskje er feil, men som i utlandet kunne vært OK.) Så lenge Nortonen din stopper disse mailene, så er du sikker. Det er noen andre der ute som har blitt tatt, og det er de som nå sender ut i hytt og gevær. Catzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå