AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #1 Skrevet 20. september 2012 Jeg klarer ikke ta armhevninger. Rett og slett helt umulig. Jeg klarer å ta et par hvis jeg står på knærne, men kommer liksom ikke langt nok ned. Lurer på hvilke apparater jeg kan bruke på treningssenteret for å trene opp riktig musklatur. Har så klart prøvd å trene meg opp ved å faktisk ta armhevninger, men jeg klarer så få at jeg gir opp med en gang... Tips? Hvordan blir jeg god på dette? Anonym poster: ad5e859a3f255966ec35232a6d53e4ce
punkyB Skrevet 20. september 2012 #2 Skrevet 20. september 2012 Du kan vel trene nesten "hva som helst" på overkroppen for man bruker vel flere muskler for å ta pushups men hovedsaklig bryst/triceps. Her står det en del om det http://www.iform.no/pub/art.php?id=2155 Øvelser http://php.iform.no/pub/art.php?id=282 Du kan også prøve å ta negative/motsatte pushups. Dvs. du begynner oppe og senker deg ned så sakte du kan.
Fantomina Skrevet 21. september 2012 #3 Skrevet 21. september 2012 Jeg klarer ikke ta armhevninger. Rett og slett helt umulig. Jeg klarer å ta et par hvis jeg står på knærne, men kommer liksom ikke langt nok ned. Lurer på hvilke apparater jeg kan bruke på treningssenteret for å trene opp riktig musklatur. Har så klart prøvd å trene meg opp ved å faktisk ta armhevninger, men jeg klarer så få at jeg gir opp med en gang... Tips? Hvordan blir jeg god på dette? Anonym poster: ad5e859a3f255966ec35232a6d53e4ce Du blir bedre av å gjøre det. Hvis du har en smarttelefon kan du laste ned en app som heter "100 push-ups". Da tester du deg først med å gjøre så mange push-ups du klarer, legger inn resultatet og får et program ut av det. Broren min fulgte den og gikk fra 10 til 100 på noen måneder. Ellers hjelper det å gjøre benkpress, skråbenk, flyes og tricepsøvelser. Jeg vil anbefale øvelser med frivekter og kabler framfor maskiner med låste baner, da disse hjelper deg å stabilisere og å få bedre kontakt med musklene det gjelder. Det er viktig å ha en sterk rygg og kjernemuskulatur i tillegg for å holde kroppen rett, så du burde trene ryggøvelser i tillegg. Hvis du er helt fjern på øvelser er det greit å ta kontakt med noen som jobber på treningssenteret og få satt opp en treningsplan, det er gratis på de fleste sentre (i motsetning til PT, som oftest koster flesk).
AnonymBruker Skrevet 21. september 2012 #5 Skrevet 21. september 2012 Jeg har tatt/ prøvd å ta armhevninger i flere tiår uten å få det til eller bli sterkere, -til tross for at jeg har trent med mange forskjellige anbefalte metoder. Welcome to the real world! Anonym poster: 82080735ca63026b26c5b6bb4b75461a
AnonymBruker Skrevet 22. september 2012 #6 Skrevet 22. september 2012 Anonym poster: 98cea51c6bad17a3333d7175b3df0303
Supraspinatus Skrevet 22. september 2012 #7 Skrevet 22. september 2012 Om du ikke klarer å gjøre de ordentlig så er push-ups på knærne en dårlig måte å få det til på! Når du støtter med knærne så trener du ikke opp den stabiliserende muskulaturen i buken. Da er det mye bedre at du finner et bort, en stol, eller en vegg og begynne på. Så endrer du vinkelen etterhvert som du blir sterkere og etterhvert kan heve beina opp på stol eller et bord.
Glynis Skrevet 22. september 2012 #8 Skrevet 22. september 2012 Du blir bedre av å gjøre det. Hvis du har en smarttelefon kan du laste ned en app som heter "100 push-ups". Da tester du deg først med å gjøre så mange push-ups du klarer, legger inn resultatet og får et program ut av det. Broren min fulgte den og gikk fra 10 til 100 på noen måneder. Dette er vel mye lettere å gjennomføre hvis utgangspunktet er 10. Mitt utgangspunkt er rimelig likt som TS, jeg tar sånn ca. 0,45 armheving. Det må være en svært god app som kan få de 0,45 til å bli 100.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2012 #9 Skrevet 22. september 2012 Dette er vel mye lettere å gjennomføre hvis utgangspunktet er 10. Mitt utgangspunkt er rimelig likt som TS, jeg tar sånn ca. 0,45 armheving. Det må være en svært god app som kan få de 0,45 til å bli 100. Enda verre er det om utgangspunktet er 0. En app hjelper deg ikke til å opparbeide deg styrke, det er bare en disiplinator. Det er vel ikke manglende disiplin som er oss armhevning-pinglers problem! Anonym poster: 82080735ca63026b26c5b6bb4b75461a
Glynis Skrevet 22. september 2012 #10 Skrevet 22. september 2012 (endret) Enda verre er det om utgangspunktet er 0. En app hjelper deg ikke til å opparbeide deg styrke, det er bare en disiplinator. Det er vel ikke manglende disiplin som er oss armhevning-pinglers problem! 0 er vel tilnærmet umulig, det regner jeg som å ikke klare å bevege seg i det hele tatt. Jeg sier 0,45 fordi det er litt mindre enn en halv. Endret 22. september 2012 av Glynis
Spøkelse Skrevet 23. september 2012 #11 Skrevet 23. september 2012 Ta negative (altså du senker deg bare ned og holder igjen så lenge du klarer) armhevinger mot veggen i skarp vinkel, så mesteparten av vekta er på beina. Øk deretter gradvis vinkelen frem til du klarer et par hele armhevinger mot veggen. Neste steg kan f. eks være å gjøre det med armene opp noen trappetrinn/på sofaen osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå