Gå til innhold

Dracula og vampyrer

*Shira*

Anbefalte innlegg

Har sett Bram Stoker's Dracula for n gang, digger bare denne filmen. Synest også dette temaet er utrolig spennende, Grev Dracul skal jo beviserlig ha levd.

Tror dere på Dracula og vampyrer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest takhisis

Vlad Tepes het han.Levde fra 1431 - 1476.Hadde en merkelig forkjærlighet for å hive folk på påler så de ble spidda(gjerne mens han spiste middag selv).Trivelig type...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror på vampyrer? Vel.. Myten om vampyrer bunner jo i en medisinsk lidelse som førte til lysømfintlighet, og der inntak av blod lindret plagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller ikke på vampyrer? Er nok mest fasinert av kjærlighets dramaet i Bram Stoker's Dracula, sukk så romantisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror på vampyrer? Vel..  Myten om vampyrer bunner jo i en medisinsk lidelse som førte til lysømfintlighet, og der inntak av blod lindret plagene.

Tror ikke på vampyrer :-) , men dette var jo intressant informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Tror nok heller ikke på vampyrer, selv om jeg er stooor fan av både Bram Stokers Dracula og Interview with the vampire. *sikle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett Bram Stoker's Dracula for n gang, digger bare denne filmen. Synest også dette temaet er utrolig spennende, Grev Dracul skal jo beviserlig ha levd.

Nei, det gjør jeg ikke... Eller, Vlad Dracul har levd, men noen vampyr var han neppe...

Jeg synes de Dracula-filmene jeg har sett som er laget etter boken av Bram Stoker har vært dårlige, men det er sikkert fordi jeg synes boken er kjempebra og en skikkelig grøsser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på vampyrer med hoggtenner, forvandling ved bitt o.l

Men at Elizabeth Batory og grev Vlad Tepes har levd på et temmelig sykt vis hvor det å drikke blod o.l var endel av greia,det tror jeg nok ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...
Gjest StoreSky

Les bøkene du! Les også Ann Rice sine bøker - dødsbra! (bokstavligtalt) HUn som har skrevet "En vampyrs Bekjennelse" (dette er tredje eller fjerde bok i en serie)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Les også Ann Rice sine bøker - dødsbra! (bokstavligtalt) HUn som har skrevet "En vampyrs Bekjennelse" (dette er tredje eller fjerde bok i en serie)

Interview with the Vampire (som den heter orginalt) er den første (ikke tredje eller fjerde) boken i The Vampire Chronicles. For å lese mer om Anne Rice og hennes verker, kan man besøke sidene hennes:

http://www.annerice.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest StoreSky

Interview with the Vampire (som den heter orginalt) er den første (ikke tredje eller fjerde) boken i The Vampire Chronicles. For å lese mer om Anne Rice og hennes verker, kan man besøke sidene hennes: http://www.annerice.com/

Riktig, riktig! Den handler om i en tidsepoke senere enn de andre bøkene om Lestat.... Ikke skrevet senere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...