Gå til innhold

Telefonsalg /marjkedsundersøkelse, når har de tenkt å gi seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går samt idag har de ringt meg 10, jeg gjentar ti!!!, ganger,og det ser ikke ut som de har tenkt å gi seg. Når jeg googler nummeret som er et 216nr får jeg opp at det er et telefonsalg/markedsundersøkelsenummer. Har selvfølgelig ikke svart og kommer ei heller til å gjøre det. Men er det vanlig å ringe så mange ganger til en og samme person.? Må være en spesielt nidkjær selger dette.Blir sprø av det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De gir seg ikke så lett nei... Derfor jeg har reservert meg :)

Skrevet

Ja men det har vitterlig jeg også, allikevel "henger" de på :overrasket:

Skrevet

Hvis det er markedsundersøkelser så har de lov til å ringe deg selv om du er reservert.. :(

Det som funker da er å ta telefonen, gi beskjed om at du ikke er interessert og be de slette deg fra listen. Hvis ikke kommer de til å ringe til du tar den!

Skrevet (endret)

Jeg besvarer aldri anrop fra denslags numre. De kan ringe til de blir laaange i trynet. :hakeslepp::nocomment::forvirret:

Endret av Sanne__
Skrevet

I går samt idag har de ringt meg 10, jeg gjentar ti!!!, ganger,og det ser ikke ut som de har tenkt å gi seg. Når jeg googler nummeret som er et 216nr får jeg opp at det er et telefonsalg/markedsundersøkelsenummer. Har selvfølgelig ikke svart og kommer ei heller til å gjøre det. Men er det vanlig å ringe så mange ganger til en og samme person.? Må være en spesielt nidkjær selger dette.Blir sprø av det..

Vi har som oftest ikke mulighet til å se hvem vi ringer til før personen faktisk svarer. Og det er ikke selgeren som bestemmer hvem man skal ringe til. Det er mye enklere å bare svare. De fleste selgere respekterer deg når du sier "du, nå har dere ringt meg veldig ofte, og jeg er ikke interessert, kan du ta meg av listen deres?" Møter du rett selger så kommer denne til å si "Javisst, beklager, du vet at du har muligheten til å reservere deg?" Så sier du "det har jeg allerede gjort!" "akkurat ja, da beklager jeg, da er ikke listen vår vasket ordentlig. Men jeg skal slette deg nå, så får du ha en fin dag videre" :) Hvis selgeren IKKE sier noe slikt, så må du sifra om at det har h*n plikt til å opplyse om (det med reserveringen altså)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Slettet

Endret av Sanne__
Skrevet

Vi har som oftest ikke mulighet til å se hvem vi ringer til før personen faktisk svarer.

Vil det si at det også er en mulighet for å vite hvem dere ringer til?
Skrevet

Vil det si at det også er en mulighet for å vite hvem dere ringer til?

Vi kan vite det hvis vi taster nr manuelt. Men dette skjer bare hvis f.eks samtalen blir brutt eller at vi har snakket med noen tidligere, og avtalt at vi skal ringe tilbake dagen etter eller noe. Det er i allefall slik der jeg jobber..

Skrevet

Jeg har også blitt "terrorisert" av ett 216-nummer. De ringte meg 18 ganger i forrige uke, selv om jeg har tatt telefonen og informerer om at jeg ikke er interessert. I uka her har det "bare" vært 7 anrop hittil såe...

Skrevet

Hvis man ikke svarer så gir de seg dessverre aldri. Hvis man svarer at man ikke er interessert hender deg man får fri en liten stund, i hvert fall. Det burde helt klart vært mulig å reservere seg mot markedsundersøkelser også. Grensen mot ren reklame er ofte svært flytende. Hvis det er undersøkelser om produkter så kunne det like gjerne vært reklame. Eneste jeg svarer på er undersøkelser i forbindelse med valg. Det kan i det minste ha en viss samfunnsverdi.

Anonym poster: e8dafd243c8c4fe630dd50a507eaac06

Skrevet

Skjønner godt at dere blir slitne av det. Jeg har reservert meg mot salg pr tlf selv jeg. Men nå angrer jeg fordi jeg har lært med om hvordan markedet fungerer. Nå kan ikke jeg svare for andre selgere og andre selskap, men der jeg jobber går vi inn for å "rydde listene", dvs. slette folk som ikke vil ha tilbud/sier nei takk/ønsker å reservere seg.

Jeg går alltid inn for å gi mest mulig service, men det slår meg veldig ofte at det er mange som går inn for det motsatte. Her om dagen møtte jeg på en dame som nesten var på gråten fordi hun hadde blitt ringt så ofte. Og hun ble overlykkelig når jeg tipset henne om brønnøysund og forklarte hvordan det fungerte. så det er åpenbart mange selskap som "glemmer" å informere om det.

• Liker 2
Skrevet

Men hvor er det de får mobil nummerene våres fra i første omgang?

Hører historier om frisører, butikkkjeder og alt mulig som selger store lister med navn mot penger.

Anonym poster: 6a2bb7116ff487fdc6bb50bfa7397b2f

Skrevet

Men hvor er det de får mobil nummerene våres fra i første omgang?

Hører historier om frisører, butikkkjeder og alt mulig som selger store lister med navn mot penger.

Anonym poster: 6a2bb7116ff487fdc6bb50bfa7397b2f

Det har jeg også lurt på noen ganger.. Spesielt med tanke på hvor mye merkelig man får på tråden ;)

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

om det er på mobilen så bare blokker nummeret.

Skrevet

Aldri opplevd at de har ringt så mange ganger på kort tid. Jeg pleier å lagre dem som "Ikke svar", men forstår at det er irriterende når de ringer så mye! Men det går an (ihvertfall på de nyeste telefonene) å blokkere nummer så de ikke kommer igjennom. På min telefon går jeg inn på kontakten jeg vil blokkere og haker av på "send anrop direkte til telefonsvar" (eller noe lignende).

Skrevet

Jeg putter alt sånt i "blokkeringslisten". Problem løst.

Skrevet

om det er på mobilen så bare blokker nummeret.

Hvordan gjør man det på en nokia?
Skrevet

Jeg har også vært borti det samme. Et markedsundersøkelsenummer ringte meg to-tre ganger hverdag i nesten to uker. Og de ringte ofte om kvelden, rundt 22.30-tiden. Jeg holdt på å krepere så lei var jeg til slutt, men jeg svarte ikke. Hadde ikke noe interesse av å snakke med en totalt fremmed person som ville stille meg uinteressante spørsmål, så, de ga seg til slutt. Da de holdt på var det ille, da hadde jeg flere ganger lyst til å svare telefonen og skjelle ut personen, men jeg klarte å holde meg.

Anonym poster: 087f9ffd704e9782175a79322ac8dfc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...