Gå til innhold

Dere lave menn - føler dere dere lite mandige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler dere dere mindre mandige?

Føler dere at dermed kompensere med noe annet? Muskler? Penger? <br /><br /> Anonym poster: 30c2345ed3189b13bda57c4a77c47db3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 1.82 og helt på gjennomsnittet. Jeg føler ikke at jeg må kompensere pga høyden min, men pga min manglende utstråling, min stakkarslige fremtoning og min svake fysikk. Takk gud for utenlandske damer.

Anonym poster: 46be94fc465cf61cd58558356a8334ee

• Liker 4
Skrevet

Veldig ofte når jeg leser tråder på KG sukker jeg litt oppgitt fordi "alt er kvinnens feil," men akkurat her har vi damer mye å lære av menn! Jeg fikk en veldig fin PM etter den forrige tråden, og tror jeg skal dele litt av tankene mine rundt den her.

Jeg er 180 høy, som er stort til å være kvinne. Jeg føler meg stor og tung og til tider lite kvinnelig da man helst skal være liten, lett og grasiøs som kvinne. Uansett hvor slank jeg er, vil jeg alltid bruke minst størrelse large. Uansett hvor pene de er, vil jeg alltid bli veldig, veldig stor hvis jeg skal gå med noe av det mest feminine vi bruker i hverdagen: høye hæler. Gjennomsnittshøyde på menn i Norge er lik min egen, så kommer aldri til å bli den søte lille damen på armen hans.

Jeg tviler ikke et sekund på at menn, som skal være store, sterke og barske, ofte har samme følelser som meg om høyden sin hvis de er en del lavere enn gjennomsnittet.

Denne PMen jeg fikk sendte tankene mine i en litt annen retning. Det jeg føler om min egen høyde er bare meg og mine tanker. Damer ser som regel ut til å misunne meg høyden, og selv veldig lave menn (under 170) ser ut til å være fascinert over den. Jeg har ALDRI oppfattet fra noen at høyden min er noe negativt, men man trenger bare å lese litt her inne for å se at et stort antall kvinner faktisk ser ned på menn (pun not intended) som er lave.

Her tror jeg vi må lære litt av gutta...

• Liker 15
Gjest avocadoen
Skrevet

Veldig ofte når jeg leser tråder på KG sukker jeg litt oppgitt fordi "alt er kvinnens feil," men akkurat her har vi damer mye å lære av menn! Jeg fikk en veldig fin PM etter den forrige tråden, og tror jeg skal dele litt av tankene mine rundt den her.

Jeg er 180 høy, som er stort til å være kvinne. Jeg føler meg stor og tung og til tider lite kvinnelig da man helst skal være liten, lett og grasiøs som kvinne. Uansett hvor slank jeg er, vil jeg alltid bruke minst størrelse large. Uansett hvor pene de er, vil jeg alltid bli veldig, veldig stor hvis jeg skal gå med noe av det mest feminine vi bruker i hverdagen: høye hæler. Gjennomsnittshøyde på menn i Norge er lik min egen, så kommer aldri til å bli den søte lille damen på armen hans.

Jeg tviler ikke et sekund på at menn, som skal være store, sterke og barske, ofte har samme følelser som meg om høyden sin hvis de er en del lavere enn gjennomsnittet.

Denne PMen jeg fikk sendte tankene mine i en litt annen retning. Det jeg føler om min egen høyde er bare meg og mine tanker. Damer ser som regel ut til å misunne meg høyden, og selv veldig lave menn (under 170) ser ut til å være fascinert over den. Jeg har ALDRI oppfattet fra noen at høyden min er noe negativt, men man trenger bare å lese litt her inne for å se at et stort antall kvinner faktisk ser ned på menn (pun not intended) som er lave.

Om jeg kunne gitt deg 1000 pluss! :)

• Liker 1
Skrevet

jenny skavland og tone damli har begge mannfolk som er under 180.

Er du en mann som har høy sosial verdi så kommer du nok unda....

Anonym poster: a82089becf4275ae621368c7009542f7

Skrevet

Selv så er jeg bare 1,63 høy. Og jeg har hatt kjærster og data menn på min høyde. Og en av de var så mann at det var helt vilt. Tror, han er den mest mandige jeg har vært sammen med. Veldig trygg på seg selv. Men jeg må jo ærlig si at jeg har en fasinasjon for høye menn, og også vært sammen med 2 m høye menn. Og høye kvinner er vakkert. Har hele livet ønsket jeg var høyere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du skal gå med høye hæler jeg!

Jeg er nøyaktig like høy som deg, og var 20 år gammel før jeg eide et par sko med hæler som var høyere enn 3cm, og jeg skjønner akkurat hva du mener når du snakker om å føle deg veldig stor.

Jeg bruker høye hæler når jeg vil nå, og ja, jeg blir fort 190 høy i de, men jeg føler meg likevel flott når jeg går i dem. Har aldri opplevd at noen har sagt noe negativt om det. Jeg blir nok lagt merke til, og ukjente som snur seg på gata kan strengt tatt være både positivt ment og negativt, men hva et menneske jeg ikke har noen relasjon til tenker er jo ikke relevant for meg.

Etterhvert fant jeg meg jo også en kjæreste på nesten to meter, så aldri si aldri, jeg ble den lille søte på armen, jeg!;-)

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig må kvinnene her svare:p jeg spurte mennene;) om hvordan de FØLER det. Ikke hvordan kvinner føler at de fremstår, for dere kan ikke vite hvordan de faktisk føler det. Capish?<br /><br /> Anonym poster: 30c2345ed3189b13bda57c4a77c47db3

• Liker 5
Gjest Filleproletiet
Skrevet

181, og sjeldent følt meg mindre mandig enn noen pga høyden. Jeg har kanskje følt meg mindre mandig på grunn av noens maskuline fysikk, styrke og atletisisme, men aldri høyde. Synes som regel høye menn virker ganske klønete, ukoordinerte og keitete, men det finnes jo unntak. Dersom jeg ser en fyr som er 195, dritkoordinert, fysisk kraftig og sterk, kjekk og en diger kuk dinglende i shortsen, så er det klart jeg vil slå han i huet med en spade.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er vel 178/79, har ikke helt den nøyaktige lengde men jeg har egentlig aldri følt meg mindreverdig pga den, da min høyde aldri har blitt nevnt som noe negativt, faktisk har aldri min manndom blitt satt spørsmål ved selv om jeg ikke er det spor stereotyp maskulin, kansje fordi jeg gir faen i hva noen forteller meg hva en mann skal være.

Jeg er fasinert av noen kvinners bastante holdning når det gjelder høyde, det er et eller annet arkaisk ved det hele om at mannen skal være stor og sterk i vårt ellers likestilte samfunn, så jeg forstår godt de menn som er lave, og ordentlig lave, ikke sånn som meg, for de vil slite når det kommer til kvinner.

Dog mange lave menn har blitt store menn :)

Skrevet

Viss jeg ikke føler meg mindre mandig fordi jeg liker disco og musikaler føler jeg meg i hvertfall ikke mindre mandig fordi jeg er lav(i følge noen damers mening på dette forumet)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Meeen en mann er vel ikke lav om han er rundt 180? Ordentlig høy er en gjerne ikke før en nærmer seg 190, men jeg tenker på menn fra 170 og oppover som helt normale. Når jeg møter noen for første gang, for eksempel på date, tenker jeg kanskje på en på under 180 som "ikke så høy", men det går seg jo til og er ikke noe jeg bryr hodet mitt mer med.

Og jeg kjenner også menn som er godt under 170 som er veldig flotte og som ikke har problemer med å skaffe seg drømmedama.

Edit: Og høye damer er flott - jeg synes man kan bruke høye hæler også. Selv er jeg helt gjennomsnittlig.

Endret av dilletante
  • Liker 1
Gjest energibånd
Skrevet

Hva er det med alle disse trådene som omhandler mannens høyde?

Skrevet

Det gjør ingenting at du er 1.80 høy, bare fint det, men ligg for guds skyld unna høye hæler. Da blir det fort litt monstrøst, og det er det mange høye kvinner som virker å ikke forstå;)
Gjest Filleproletiet
Skrevet

Hva er det med alle disse trådene som omhandler mannens høyde?

Det finnes en del ondsinnede feminister her inne som elsker å rakke ned på menn

Skrevet

Det finnes en del ondsinnede feminister her inne som elsker å rakke ned på menn

Ja for det har jo aldri hent i kg`s historie at det har vært diskutert om hva som er turn off med jenter og hva dere menn finner uattraktivt med oss. Nei du og du så urettferdig det er for dere menn her inne

Anonym poster: 8aedaa94a54ca6aeda0292f133ff4c4a

• Liker 5
Gjest LureJuice
Skrevet

Jeg er bitteliten i kg sammenheng, ( alt er så stort her inne ) men har aldrig følt at gutta som er over 190 har noe annet fortrinn tar stor plass.

Jeg renger med at ts er mann, vet ikke hvorfor, men jeg tipper de tøffeste karene du kjenner gjerne er de litt under gjennomsnittlet (siden kg er vel d ca 185)

Hva det kommer av kan du jo bare spekulere i.

For å si det slik, skulle jeg velge mellom 173 og 190 hadde jeg valgt min orginale høyde lett.

Høyde trenger jeg ikke kompensere for, div andre mangler ja.

• 1 måned senere...
Gjest Kristoffer Robin
Skrevet

Jeg er mann, 19 år og målte 1.64 på sesjon. Veier ca 58 kg. Er ikke store fyren, men vil ikke si at jeg har veldig lite drag på damene. Jeg trener regelmessig for å bli "større" og beholder skjegget. Opplever det ofte ergerlig med andre typer som gjerne puffer meg ertende, fordi jeg nesten faller over ende, men slik har det alltid vært. Jeg opplever ikke meg selv som noen pinglete eller pysete av den grunn. Man kan være mandig på langt flere måter enn å være stor, mener jeg. Klart, damer blir ofte mer tiltrukket av større og mer maskuline, men det gjør det lettere for meg å finne dem som virkelig er glad i meg for den jeg er ;-)

Skrevet

Det er visst bare høye menn på kg, som vanlig... :fnise:

Jeg er kvinne men bryr meg ikke om høyde, det er personlighet og andre ting som teller. Føler meg ikke liten/større eller mindre kvinnelig om mannen er like "lav" som meg.

Og der svarte jeg også, dette må være en av de trådene som har sporet helt av.

Skrevet

Hei,

Er sjølv en gutt/mann på 173. Tenker ikkje noko særlig over om eg føler meg mandig eller ikkje, da eg er i eit miljø der ingen av oss viser oss som mandige. Er i skimiljøet, og vi går dermed i større klær enn det vanligvis dei mandige folka gjer, sånn som eg føler det. Men samtidig så er eg ein som gir litt f*en, og bryr meg ikkje særlig om kva samfunnet vil at eg skal sjå ut eller føle meg.

Klart, eg ville kanskje ha følt meg meir mandig om eg hadde vert 185høg og vege 85-95kg og stappa med muskler, men er ikkje ute etter den følelsen.

Og, har relativt grei fysikk. Trener daglig. Føler meg derfor ikkje "liten" heller. Hadde vekta mi vert 60kg, så ville eg nok ha tenkt på meg som lite mandig. Rett og slett på grunn av at eg ville ha våre spinkel.

Trur mandigheiten bygger litt på dei fysiske forutsetningane ein har.

Husker tilbake når eg var ein 15-17år. Var da liten, og lett. Da følte eg meg ikkje som ein ungdom, eller mandig for å sei det sånn. Men det kom seg når eg fikk vokst litt, og utvikla ein bedre fysikk. Tenker derfor ikkje over om eg er mandig eller ikkje, da kvinnene får akseptere meg som eg er!

Litt usikker på om eg svarte rett på spørsmålet du stilte, men eg fikk synsa litt om kva eg tenker. Kanskje litt fram og tilbake på meiningane mine også..

Anonym poster: 29f22a08a12c3b233d2b99e191c35eb6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...