Gå til innhold

Universitetsstudenter

Gjest Carmelita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har ihvertfall funnet ut at jeg bruker lenger tid på en eksamensoppgave når jeg skriver den under omtrent samme arbeidsforhold hjemme som når jeg sitter på eksamen. Konklusjonen blir derfor at jeg bl.a må oppøve min arbeidsmetode betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har forelsesinger fire ganger i uken, og går på alle sammen. som regel går jeg hjem eller på lesesal etterpå og leser..og jeg kan gjerne bli sittende opptil 3 4 timer hver dag. den ene dagen i uka jeg har fri prøver jeg å ha fri fra skole også, deilig å kunne ha en dag fri fra skolearbeid, slik at man forhåpentligvis ikke blir lei...

men ca 3 4 timer ved siden av skolen 4 ganger i uka:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hovedfagsstudent med avsluttende semester, og jeg er på Blindern fra 9.30 til ca 18.00. Har naturligvis pause innimellom. Jeg jobber ikke ved siden av, fordi jeg har tjent såpass bra på sommerjobben min. Snart ferdig nå - bare en siste innspurt... :-?

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer psykologi, jobber ikke ved siden av, og leser/skriver ca 5-6 timer hver dag. Alltid hjemme, gidder ikke kaste bort reisetid til Blindern når jeg har bøker og PC hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare forelesninger tre ganger i uken. Er som regel på dem alle, men er litt treg akkurat nå fordi jeg har valgt hva jeg skal skrive semesteroppgave om, vi ikke har andre eksamener i faget og jeg synes foreleseren er forferdelig.

Sitter hjemme og leser omtrent 5 timer per dag de dagene jeg ikke har forelesning og sitter omtrent 4 timer etter forelesningen og leser de dagene jeg er på forelesning...

Like før innleveringer blir det selvfølgelig noe mer lesing og skriving...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg tok grunnfag psykologi satt jeg og leste/noterte ca 6-7 timer per dag på lesesalen. (hadde 8t forelesninger i uka)

Jeg jobbet en dag fra 8 til 16 i tillegg til studiene, noe som fungerte helt greit. Dette gjorde at jeg leste i helgene i blant...

Før eksamen ble det et par tre uker hvor jeg leste flere timer per dag.

På høgskolen blir det desto mer tid som går til skolen. Jeg leser like mye, men har flere forelesninger og mer gruppearbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...