AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #21 Skrevet 20. september 2012 Noen som har noen tips mot klengete dusjforheng? Er så lei av å bli antastet i dusjen.. Kjøp dusjforheng av norsk fabrikat, de klenger sjelden og antaster aldri, men det det gjør de utenlandske. -Hilsen AP-velger. Anonym poster: c5098b19731115a1a677ad7818067988 2
Gjest Eurodice Skrevet 20. september 2012 #22 Skrevet 20. september 2012 Jaa, sånne duksitroner! Tror jeg arva noen sånne av Farmor.. Det gikk litt tid før jeg forstod hva dette ordet skulle bety. Jeg leste det som duksi-troner. 2
Frk Turkis Skrevet 20. september 2012 #23 Skrevet 20. september 2012 Den gangen jeg ikke hadde noe valg og måtte leve med et innpåslitent dusjforheng brukte jeg sånne duk-vekter. Men for at det skulle fungere skikkelig måtte jeg gjøre dusjforhenget kortere slik at vektene fikk henge fritt. Så lenge de ble slept rundt på gulvet funket det dårlig. Jeg slår et slag for forbud mot dusjforheng og påbudt med vegger/dører eller annet som er solid og holder seg på plass. Hrmpf! 2
Lutetium 71 Skrevet 21. september 2012 #24 Skrevet 21. september 2012 Lufta blir varmet opp av varmtvannet, varm luft stiger som kjent oppover, lager "lavtrykk" bak dusjforhenget, og det dras inn kald luft nederst. Lufta som strømmer inn, drar med seg dusjforhenget. Løsning: Monter vifte over dusjen, som blåser nedover. 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2012 #25 Skrevet 21. september 2012 Ang de dukvektene, du trenger ikke henge de helt nederst i kanten slik at du evt risikerer å trakke på de. Du kan fint henge de nien cm lenger opp slik at de blir hengende opp fra gulvet. Det er jo klips på de så du kan jo henge de som du vil. Jeg ville hengt de slik at de nesten når ned i gulvet. <br /><br /> Anonym poster: 7dcc1e343586516e470f9227443f3e31
AnonymBruker Skrevet 21. september 2012 #26 Skrevet 21. september 2012 Lufta blir varmet opp av varmtvannet, varm luft stiger som kjent oppover, lager "lavtrykk" bak dusjforhenget, og det dras inn kald luft nederst. Lufta som strømmer inn, drar med seg dusjforhenget. Løsning: Monter vifte over dusjen, som blåser nedover. Så hvis man dusjer i kaldt vann så slipper man klengeforheng? Teoretisk sett? Anonym poster: 041fb140612b6e8bd75e1e8891b77c2b 1
Lutetium 71 Skrevet 21. september 2012 #27 Skrevet 21. september 2012 Så hvis man dusjer i kaldt vann så slipper man klengeforheng? Teoretisk sett? Anonym poster: 041fb140612b6e8bd75e1e8891b77c2b Sannsynligvis ja. Nå er det noen år siden jeg dusjet bak forheng, og jeg har ikke tenkt å teste! Men jeg kan ihvertfall huske at det ikke hang rett ned, det "bikket innover".
Chelmon Skrevet 21. september 2012 #28 Skrevet 21. september 2012 Kjøp dusjforheng på IKEA, de klenger ikke.
Mynona Skrevet 24. september 2012 #30 Skrevet 24. september 2012 Kjøp dusjforheng på IKEA, de klenger ikke. Joda.. hvertfall det jeg hadde før. Men jeg pleide å "sette det fast" i veggen. Lot forhenget gå helt inn til vegge på begge sider, og spylte med dusjen på kanten av forhenget, så den ble hengende. Nå har jeg heldigvis glassdør - men det ekleste jeg vet er klengete dusjforheng på hotell
Gjest barista Skrevet 24. september 2012 #31 Skrevet 24. september 2012 Sliter også med dette. Slipper mye av det hvis vannet er lunkent, og strålen er lav. Men foretrekker jo å ha litt mer varme, og litt mer trykk på vannet. Løsningen ble å henge opp noen dukklyper nederst, fungerte sånn halvveis, men ikke nok.. Er veldig interessert i andre løsninger. :-)
Chelmon Skrevet 25. september 2012 #32 Skrevet 25. september 2012 Kanskje jeg bare har hatt flaks! Går det an å feste en slik stang som det henger i oppe på bunnen også? Det er jo litt jobb med å sette det opp, men det kan kanskje fungere?
Gjest Chin Skrevet 25. september 2012 #33 Skrevet 25. september 2012 Om du bruk duk-vekter ville jeg festet de nederst på dusjforhenget, men litt over bakken OG på midten av dusjforhenget. Er de bare nederst kommer fortsatt midt parten til å ville suge seg innover.
Gjest Cuntzilla Skrevet 25. september 2012 #34 Skrevet 25. september 2012 (endret) Skift dusjforheng. Jeg har hatt noen forskjellige opp gjennom årene (siden jeg heller kjøper nytt enn å vaske det gamle, hehe), og alle klenger ikke. De florlette i stoffkvalitet pleier å beføle beina mine, men de i stiv, tung plast holder seg på plass. I min dusj iallefall, men jeg har nok ikke så mye trekk på badet uansett. Endret 25. september 2012 av Cuntzilla
Lutetium 71 Skrevet 25. september 2012 #35 Skrevet 25. september 2012 (endret) Skift dusjforheng. Jeg har hatt noen forskjellige opp gjennom årene (siden jeg heller kjøper nytt enn å vaske det gamle, hehe), og alle klenger ikke. De florlette i stoffkvalitet pleier å beføle beina mine, men de i stiv, tung plast holder seg på plass. I min dusj iallefall, men jeg har nok ikke så mye trekk på badet uansett. Det er varmlufta produsert av varmtvannet som lager trekken. Et tyngre dusjforheng vil naturligvis røre mindre på seg. Et stort blyforkle vil nok klenge aller minst. Endret 25. september 2012 av Lutetium 71
sajk Skrevet 25. september 2012 #36 Skrevet 25. september 2012 Vi har törketrommel på bade. Og da blir lufta veldig varm. Når lufta er varmere i rommet enn inni dusjforhenget vil det faktisk blåse seg opp ! Elsker å dusje når törketrommelen har stått på for da slipper jeg klebei dusjforheng ;-)
AnonymBruker Skrevet 25. september 2012 #37 Skrevet 25. september 2012 Hadde samme problem, byttet ganske enkelt dusjforheng. Før hadde jeg et av Ikeas billigste i veldig plastik, så kjøpte jeg et litt dyrere fra Ikea som ligner mer på vanlig stoff (finnes i grått eller hvitt med sånne slags striper i veven), og vips, det klebrer ikke lenger. Anonym poster: ab12ee61f401bcaca11e2a6319486a7c
Gjest Cuntzilla Skrevet 25. september 2012 #38 Skrevet 25. september 2012 Det er varmlufta produsert av varmtvannet som lager trekken. Ja, jeg skjønte det første gang du skrev det Men siden det ikke er noe kald luft (altså trekk fra vindu f.eks.) på mitt stekende varme bad, så tenkte jeg kanskje det hadde noe å si når prinsippet ditt er at kald luft dras inn i dusjen. Men nå måtte jeg jo google dette, og ser at det er flere forskjellige vitenskapelige teorier på hvorfor dette skjer og at det nærmest er et mysterium
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå