Gå til innhold

smerte i anklene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Når jeg har trent i det siste har jeg opplevd en smerte i anklene. Begge to! Jeg løp en god del under treningsøktene, men brukte de skoene jeg har brukt i flere år og jeg har aldri merket dette før. Det som er rart er at det er i begge anklene. mamma sier det kan være overbelastning, men hva skal jeg i så fall gjøre?

Anonym poster: 8d5676e3a31014cfd4bd69b3e2698558

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Overbelastning kan nok stemme :) Har du jobbet deg sakte oppover ang. treningsmengde, eller plutselig begynt hardt? Det kan være lurt å begynne med få og korte, og på noen uker jobbe seg oppover å jogge oftere og lengre. Har du mulighet til å jogge et sted det ikke er asfalt? Det kan være mer skånsomt :)

Og husk at sko slites ut, og at de da mister noe av støtten de skal gi. Det kan være greit å skaffe seg et nytt par :)

Edit: Så nå at du ikke hovedsakelig løper... Og at du har brukt skoene du har brukt i flere år. Da kan det nok være greit å bytte dem ut, og se om det hjelper!

Endret av Arlandria
Skrevet (endret)

Tusen takk for hjelp :)

Betyr det da at jeg burde ta det med ro på treningen og se hvordan det går?

Endret av cincuenta
Skrevet

Tusen takk for svar :)

Betyr det da at jeg burde ta det med ro og se hvordan det går? eller skal jeg la være å trene helt eller hva skal jeg gjøre? :P

Skrevet

Ikke bruk det som en unskyldning for å ikke trene, men ikke tren like hardt. Prøv å unngå aktiviteter som går ekstra utover anklene, og tenk litt over underlaget du trener på. Hvis du trener f.eks 3 ganger i uka, ville jeg tatt 2 istedet i to uker eller no, og jobbet meg oppover. Se ann litt dagsformen.

MEN... Det første jeg syns du skal, er å bytte ut skoene og se om det føles bedre.

Skrevet

Hei!

Når jeg har trent i det siste har jeg opplevd en smerte i anklene. Begge to! Jeg løp en god del under treningsøktene, men brukte de skoene jeg har brukt i flere år og jeg har aldri merket dette før. Det som er rart er at det er i begge anklene. mamma sier det kan være overbelastning, men hva skal jeg i så fall gjøre?

Det trenger ikke være overbelastning, det kan være feilbelastning. Du sier du har brukt skoene i flere år, det høres ikke bra ut. Treningssko som brukes regemlessig burde byttes ut minst en gang i året. De skoene du har er nok godt nedtråkka.

Hvordan er løpesettet ditt? Har du over- eller underpronasjon?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...