AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #1 Skrevet 20. september 2012 Hei! Når jeg har trent i det siste har jeg opplevd en smerte i anklene. Begge to! Jeg løp en god del under treningsøktene, men brukte de skoene jeg har brukt i flere år og jeg har aldri merket dette før. Det som er rart er at det er i begge anklene. mamma sier det kan være overbelastning, men hva skal jeg i så fall gjøre? Anonym poster: 8d5676e3a31014cfd4bd69b3e2698558
Arlandria Skrevet 20. september 2012 #2 Skrevet 20. september 2012 (endret) Overbelastning kan nok stemme Har du jobbet deg sakte oppover ang. treningsmengde, eller plutselig begynt hardt? Det kan være lurt å begynne med få og korte, og på noen uker jobbe seg oppover å jogge oftere og lengre. Har du mulighet til å jogge et sted det ikke er asfalt? Det kan være mer skånsomt Og husk at sko slites ut, og at de da mister noe av støtten de skal gi. Det kan være greit å skaffe seg et nytt par Edit: Så nå at du ikke hovedsakelig løper... Og at du har brukt skoene du har brukt i flere år. Da kan det nok være greit å bytte dem ut, og se om det hjelper! Endret 20. september 2012 av Arlandria
cincuenta Skrevet 20. september 2012 #3 Skrevet 20. september 2012 (endret) Tusen takk for hjelp Betyr det da at jeg burde ta det med ro på treningen og se hvordan det går? Endret 20. september 2012 av cincuenta
AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #4 Skrevet 20. september 2012 Tusen takk for svar Betyr det da at jeg burde ta det med ro og se hvordan det går? eller skal jeg la være å trene helt eller hva skal jeg gjøre? Anonym poster: 8d5676e3a31014cfd4bd69b3e2698558
Arlandria Skrevet 20. september 2012 #5 Skrevet 20. september 2012 Ikke bruk det som en unskyldning for å ikke trene, men ikke tren like hardt. Prøv å unngå aktiviteter som går ekstra utover anklene, og tenk litt over underlaget du trener på. Hvis du trener f.eks 3 ganger i uka, ville jeg tatt 2 istedet i to uker eller no, og jobbet meg oppover. Se ann litt dagsformen. MEN... Det første jeg syns du skal, er å bytte ut skoene og se om det føles bedre.
Wiggins Skrevet 20. september 2012 #6 Skrevet 20. september 2012 Hei! Når jeg har trent i det siste har jeg opplevd en smerte i anklene. Begge to! Jeg løp en god del under treningsøktene, men brukte de skoene jeg har brukt i flere år og jeg har aldri merket dette før. Det som er rart er at det er i begge anklene. mamma sier det kan være overbelastning, men hva skal jeg i så fall gjøre? Anonym poster: 8d5676e3a31014cfd4bd69b3e2698558 Det trenger ikke være overbelastning, det kan være feilbelastning. Du sier du har brukt skoene i flere år, det høres ikke bra ut. Treningssko som brukes regemlessig burde byttes ut minst en gang i året. De skoene du har er nok godt nedtråkka. Hvordan er løpesettet ditt? Har du over- eller underpronasjon? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå