Gå til innhold

Amerikansk Playstation 1...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey! Trenger virkelig hjelp til å finne ut av noe... Jeg skal kjøpe playstation 1 ganske billig fra en på finn.no. Problemet er bare at det er ingen som selger spill! Jeg har funnet en del på Ebay, men spørsmålet er om amerikanske spill vil funke på en norsk maskin?

Eller er det kanskje noen som selger ps1 spill?

Håper noen som har peiling på dette området kan hjelpe meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

er det ikke asia/usa og australia/europa som er sonene på ps1 ?.. synes å huske det... :klo:

edit; løsningen er selvsagt å kjøpe en konsoll som er "chippa", problem solved ;)

Endret av Wednesday
Skrevet

er det ikke asia/usa og australia/europa som er sonene på ps1 ?.. synes å huske det... :klo:

edit; løsningen er selvsagt å kjøpe en konsoll som er "chippa", problem solved ;)

Ja, men nå har jeg ikke det som et alternativ... har hørt at det har med å gjøre om disken er merket med PAL, og at dersom den er PAL fungerer det på europeiske maskiner?

Skrevet (endret)

Ja, men nå har jeg ikke det som et alternativ... har hørt at det har med å gjøre om disken er merket med PAL, og at dersom den er PAL fungerer det på europeiske maskiner?

ja, stemmer. er de merket med PAL fungerer de i europa og australia.

tror det står NTCS eller noe lignende på de som fungerer kun på amerikanske/asiatiske konsoller.

Endret av Wednesday
Skrevet

ja, stemmer. er de merket med PAL fungerer de i europa og australia.

tror det står NTCS eller noe lignende på de som fungerer kun på amerikanske/asiatiske konsoller.

Ja, da sier jeg tusen takk for hjelpen! :D de spillene jeg fant billig på ebay var nemlig PAL, så da går jeg for de!

Skrevet

Ja, da sier jeg tusen takk for hjelpen! :D de spillene jeg fant billig på ebay var nemlig PAL, så da går jeg for de!

happy gaming :tommelsmil:

Skrevet

Hvis du har ps3 så kan du kjøpe mange billige ps1 spill, er det jeg gjør. (:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...