skruf Skrevet 20. september 2012 #1 Skrevet 20. september 2012 Jeg har ei jente på 15 som jeg skal kjøpe hudpleieprodukter til, og vurderer å kjøpe Clean Start fra Dermalogica (bruker endel Dermalogica selv, men har null peiling på ungdomsprodukter). Hun har egentlig litt tørr og sensitiv hud, men den siste uken har hun fått noe som jeg tror er hudormer på nesen og haken. Skikkelige kviser har hun enda ikke hatt noen av. Til nå så har hun alltid vasket ansiktet med lunket vann morgen og kveld, og smurt en nøytral krem fra Weleda i ansiktet. Så innmari usikker på hva jeg skal kjøpe, da resten av huden er tørr og sensitiv, og jeg vil ikke at hun skal tørke ut den. Så hvis noen har erfaringer med Clean Start eller evt noen andre produkter så er jeg glad for tips:-D Grunnen til at jeg vurderer Clean Start er at jeg er veldig fornøyd med Dermalogica selv.
Gjest avocadoen Skrevet 20. september 2012 #2 Skrevet 20. september 2012 Jeg hadde problemer med kviser før, og kjøpte et sånt sett. Det sugde for å si det rett ut. Funka ikke i det hele tatt. Men clinique funka fra dag 1. Nå går jeg på p-piller da, så jeg har ikke kviser lengre
Frua Skrevet 20. september 2012 #3 Skrevet 20. september 2012 Tror Clean start er beregnet for veldig fet hud. Hvis du vil bruke Dermalogica til henne så bør hun vel heller få den Ultracalm serien hvis hun har tørr og sensitiv hud? Min fjortis bruker Special cleansing gel og Active moist siden hun har urenheter men ikke særlig fet hud. 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #4 Skrevet 20. september 2012 Jeg hadde problemer med kviser før, og kjøpte et sånt sett. Det sugde for å si det rett ut. Funka ikke i det hele tatt. Men clinique funka fra dag 1. Nå går jeg på p-piller da, så jeg har ikke kviser lengre Clinique er grusomt, og jeg vil fraråde dette på det sterkeste. Nesten alle som har brukt Clinique har fått verre hud, inkl. meg selv. Jeg hadde ganske fet hud, men endte opp med ti ganger verre hud etter et par mnds bruk. Aldri mer. Inneholder alkohol som i lengden tørker ut huden. Anonym poster: 8e685b01a624616b26aa5a87f5384cb7 4
Gjest avocadoen Skrevet 20. september 2012 #5 Skrevet 20. september 2012 Clinique er grusomt, og jeg vil fraråde dette på det sterkeste. Nesten alle som har brukt Clinique har fått verre hud, inkl. meg selv. Jeg hadde ganske fet hud, men endte opp med ti ganger verre hud etter et par mnds bruk. Aldri mer. Inneholder alkohol som i lengden tørker ut huden. Anonym poster: 8e685b01a624616b26aa5a87f5384cb7 Nesten alle? Kjenner du alle som har brukt produktene til Clinique? Da er ihvertfall jeg og mine venninner unntaket. Jeg var med en hudspesialist i København og fikk produkter som passet til min hudtype. Langt fra alle produktene inneholder alkohol. Som sagt er det det merket jeg er aller mest fornøyd med. 1
skruf Skrevet 20. september 2012 Forfatter #6 Skrevet 20. september 2012 Takk for svar:) Clinique tror jeg ikke jeg vil kjøpe til henne i første omgang, da hun har arvet min sensitive hud, og jeg reagerte voldsomt på Clinique. Hun har som sagt ikke kviser, bare noe urenheter på nese og hake, ser ut som hvite talgklumper. Og hun har ganske sensitiv hud, bl.a atopisk eksem i perioder. Men jeg kunne prøvd Active moist til henne, har selv brukt mye Intensive active moist, og heller kjøpt en rens som renser mere huden enn den jeg har. Hun bruker ikke foundation eller noe som tetter huden, så det trenger ikke være en rens som fjerner foundation, men bare renser huden.
Gjest BabyBlue Skrevet 20. september 2012 #7 Skrevet 20. september 2012 Har hørt at enkelte av produktene er gode, mens noen er mindre bra for huden. Kommer an på hvordan huden hennes er da... og tror ikke starter kittet koster så forferdelig mye, så om det feiler helt og totalt er det ikke verdens undergang. Clinique er totalt bom for de fleste med sensitiv hud, så anbefaler deg å styre unna det merket.
Gjest Guilty Skrevet 20. september 2012 #8 Skrevet 20. september 2012 Jeg er 19 og det høres ut som om din datter har ganske lik hudtype som meg. Er veldig sensitiv og har tørr hud og noen ganger slike "nupper" og hudormet, men ingen store kviser. Tåler nesten ingen hudprodukter. Slet veldig før, men de 2 siste årene har jeg brukt Dermalogica produkter. Er veldig fornøyd med rensen Ultracalming Cleanser og dagkremen Intensive Moisture Balance. I tillegg bruker jeg som regel ansiktsmasken Intensive Moisture Masque en gang i uken Håper dette kan hjelpe deg litt 1
skruf Skrevet 20. september 2012 Forfatter #9 Skrevet 20. september 2012 Jeg er 19 og det høres ut som om din datter har ganske lik hudtype som meg. Er veldig sensitiv og har tørr hud og noen ganger slike "nupper" og hudormet, men ingen store kviser. Tåler nesten ingen hudprodukter. Slet veldig før, men de 2 siste årene har jeg brukt Dermalogica produkter. Er veldig fornøyd med rensen Ultracalming Cleanser og dagkremen Intensive Moisture Balance. I tillegg bruker jeg som regel ansiktsmasken Intensive Moisture Masque en gang i uken Håper dette kan hjelpe deg litt Da bruker du faktisk de samme produktene som jeg vanligvis gjør (akkurat nå har jeg Ole Henriksen, men kommer til å bytte til Dermalogica igjen), så kanskje jeg bare skal kjøpe disse produktene igjen så kan hun prøve de. Tror hun har ganske lik hudtype som meg, men var usikker på om hun kunne bruke det samme som meg siden hun er tenåring og jeg voksen.... Men det er verdt et forsøk:) 1
Gjest Nica. Skrevet 21. september 2012 #10 Skrevet 21. september 2012 Jeg har dessverre ingen tips til produkter, men må bare si at det er så hyggelig at du vil kjøpe ordentlige produkter til fjortisen din. Da slipper hun den grusomme perioden mange av oss har hatt med uttørkende skvip fra Garnier 2
skruf Skrevet 21. september 2012 Forfatter #11 Skrevet 21. september 2012 Jeg har dessverre ingen tips til produkter, men må bare si at det er så hyggelig at du vil kjøpe ordentlige produkter til fjortisen din. Da slipper hun den grusomme perioden mange av oss har hatt med uttørkende skvip fra Garnier Har så innmari sensitiv hud selv, og har igjennom årene pløyet meg igjennom en haug med produkter....så jeg vet hvor viktig det er med gode produkter:) Fy flate for noen hudreaksjoner jeg har hatt av og til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå