Gå til innhold

Hvilken lov kan man bruke her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står alene. Har ikke råd til advokat, eller rett til fri rettshjelp. HVIS jeg skulle finne på å respresentere meg selv hvilken lov kan jeg bruke her:

Tidligere arbeidsgiver sverter mitt navn ved å stoppe kontakt med mine tidligere kollegaer: jeg merker at de svarer rart, eller ikke svarer på mld. Jeg vet ikke hva arbeidsgiver driver og forteller de men de sletter meg bl.a som venn fra Face uten grunn og svarer ikke selv om jeg ser at de har lest mld, noe de pleide å gjøre fort.

Anonym poster: d240e730cb4eff25257b51c85074ff3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir frosset ut? Finnes det en lov mot det tru?

Skrevet

Jeg tror du bør koste på deg en samtale med advokat i hvert fall, for å finne ut om dette i det hele tatt er noe å gå til retten med. Jeg tviler sterkt på det. Hadde du fortsatt vært ansatt der kunne det kanskje kommet under arbeidsmiljøloven, men jeg tror ikke du hadde hatt en sterk sak der heller. Folk står jo fritt til å ha kontakt med dem de vil, og det skal mye til å bevise at tidl. arbeidsgiver har gjort noe straffbart.

Men ta en prat med advokat før du taper saken og må betale omkostninger...

Anonym poster: b661c6b30d71e089531dc7e29887a620

Skrevet

Dine tidligere kolleger vil ikka ha kontakt lenger fordi (du tror) sjefen har sagt noe stygt om deg? Har du noe bevis for at sjefen står bak?

Skrevet

Så lenge det ikke dreier seg om usannheter i det offentlige rom, så er det lite annet enn å ta kontakt med de berørte du kan gjøre. Å sette ut rykter er ikke ulovlig.

Anonym poster: 2d1cb8ec9b50e0717afa874f72abe071

Skrevet

tror ikke dette går under noen lov i d hele tatt. høres egentlig bare ut som en gjeng barnslige ¨voksne¨ som lar evt rykter å ¨historier¨ påvirke sitt syn på deg, å slike ¨venner¨ vil man da strengt tatt ikke ha uanz? :)

men om du insisterer på å kjøre sak så burde du kontakte advokat får å finne ut av om du har noe å gå videre med? har dere ingen tilbud av fri rettshjelp? evt kan du jo ta kontakt med jussstudenter, har hørt mange av dem hjelper gratis til en viss grad for å få erfaringen:)

Skrevet

Det lureste her er nok å la dette gå og gå videre i livet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...