Gå til innhold

Hvite og røde prikker

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg håper noen kan hjelpe meg.

Jeg har noen røde bittesmå prikker i huden på armene og brystet. Hva kan dette være? Noen som har noen tips om hvordan jeg skal bli kvitt dem?

Jeg har og på skuldrene noen hvite litt større prikker som på en måte ser ut som arr. Noen vær så snill som kan hjelpe meg?

Hilsen en som gruer seg til sommeren :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei! Har disse prikkene vært der lenge? Er det noe som kommer og går? Klør det? Jeg tenker på evt allergisk reaksjon mot vaskemiddel, jeg pleier å få røde små prikker (=utslett) på overarmene av tøyvaskemiddel. Da det begynte, gikk jeg over til Blenda sensitive og det hjalp en stund, men så kom det tilbake, da gikk jeg over til Neutral sine produkter, både vaskepulver og skyllemiddel.

Hvis du har det på armer og bryst, kan det jo godt være du også reagerer på vaskepulver, siden tøy ofte vil sitte tett på huden begge disse stedene.

De hvite prikkene som ser ut som arr kan jo være nettopp arr etter slike utslett - jeg vet ikke helt jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt solarium eller vært mye i sola?

Jeg får noen ganger små, røde prikker i huden de første dagene jeg er i syden f.eks. En eller annen type soleksem som ikke klør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizbet

Jeg fikk slike røde prikker en gang - rett etter at det hadde vært et tilfelle av hjernhinnebetennelse hjemme. Hysterisk mor sendte meg til legen og jeg fikk denne forklaringen:

-I huden har du små, små kapillærer (blodårer) Disse kan komme opp i overhuden og det vises som små røde prikker. Om du tar enden på en binders eller noe og trykker på den vil du se at den forsvinner, og så kommer tilbake når du slipper trykket igjen. Dette er helt ufarlig. Noen ganger forsvinner de igjen etter en stund.

Hvite flekker kan være pigmentflekker. Da er det viktig å smøre seg med solkrem for at det ikke skal utvikle seg til større områder.

Vet ikke om dette kan være noen årsak, men det er noen alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, det stemmer at de forsvinner hvis jeg trykker på dem. Hørtes fornuftig ut at det kan være små blodårer. Er det noe man kan gjøre for at de skal forsvinne fortere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizbet

Det vet jeg ikke. Husker ikke hvor lang tid det tok. Så jeg er nok ikke til så veldig stor hjelp akkurat der...

Håper det går fort om du synest det er ille i alle fall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...