Gå til innhold

noen som har erfaring med graviditetstestene fra billig tester.no?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :)

Har noen av dere erfaring med billigtester.no sine graviditetstester.. syns de kunne være litt vanskelige å tyde igrnn jeg, tok en i dag tidlig og den var det to streker på, men den ene streken er litt svakere enn den andre..

noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En graviditetstest er positiv så lenge der er to streker.

billigtestene har som oftest svak strek uansett, det er min erfaring hvertfall. Særlig hvis man tester tidlig

Men jeg testet meg også en uke etter mens når jeg var gravid første gang og den var langt i fra så sterk som streken på Clear Blue testen var.

Anonym poster: 8543f59d070141b15c6e569ecb59abc6

Skrevet

Min erfaring er at de ofte blir "falskt positive" etter at det har gått 5-10 minutter. Men leser du dem av innen tidsfristen (5 min) er de helt pålitelige.

Skrevet

lste av etter ca 3 min, og da var det to streker.. sku lagt ut bilde her, men vet ikke åssen jeg gjør det.. :(

Skrevet

Da hadde jeg vært optimist i alle fall. De er like trygge som andre graviditetstester. Såfremt streken er bred og har farge. Jeg har fått synålsstrek 1-2 ganger.

Skrevet

På noen av testene kan det være et lite hakk i overflaten som kan se ut som "noe" der men det er jo bare å ta en til siden de er såpass billige. Min erfaring er at de er til å stole på :)

Skrevet

Jeg har god erfaring med billigtestene. Testet positivt ganske tidlig, og streken var nesten usynlig - men optimist som jeg var kunne jeg se den. Har testet hundrevis av ganger før dette, og har aldri opplevd at det har vært antydning til strek før jeg faktisk var gravid.

Testet hver dag etter dette og streken ble mer tydelig for hver dag, hehe

Til slutt måtte jeg ha det "svart på hvitt" og tok en digital test fra clearblue og "Gravid" kom frem klartog tydelig. Kunne spart de pengene, for billigtesten fungerte som bare det ;)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har opplevd et par falske derfra hvis jeg leser av etter tiden. Det var dog den jeg testet positivt på denne gangen innenfor tiden - hele 5 dager før forventet mens.

Skrevet

åssen får jeg lagt inn bilde her?

Skrevet

Min erfaring er at de ofte blir "falskt positive" etter at det har gått 5-10 minutter. Men leser du dem av innen tidsfristen (5 min) er de helt pålitelige.

Mine har alltid vært blendahvite, selv mange timer etter at jeg testet. Utenom den jeg tok i natt. Jeg vet ikke når den faktisk ble "positiv" da jeg bare forlot den etter ca. 3 min, men det er trolig etter fristen. I dag, da jeg skulle rydde den på, så jeg plutselig at den hadde en bred, lyserosa strek og den ser klart positiv ut, men jeg skjønner at det kan være lureri.

Hvor positive kan de falskt positive være egentlig?

Skrevet

Mine har alltid vært blendahvite, selv mange timer etter at jeg testet. Utenom den jeg tok i natt. Jeg vet ikke når den faktisk ble "positiv" da jeg bare forlot den etter ca. 3 min, men det er trolig etter fristen. I dag, da jeg skulle rydde den på, så jeg plutselig at den hadde en bred, lyserosa strek og den ser klart positiv ut, men jeg skjønner at det kan være lureri.

Hvor positive kan de falskt positive være egentlig?

Det er alltid hcg i urinen, normalnivå er 1-3. Jeg har fått målt 4-5 flere ganger. Blir billigtestene liggende lenge nok reagerer de på normalnivåer hos enkelte, særlig om man tester på veldig konsentrert urin. Leser man av innen tidsfristen skal de slå inn på hcg nivåer på 16-20, noe som er veldig tidlig graviditet.

Hos meg blir ca 1 av 3 tester positive etter tidsfristen. Jeg har vel tatt et sted mellom 2- og 300 tester på fire år... Tidligere stod det at man skulle lese av innen 10 minutter. Jeg opplevde stadig at streken kom opp etter ca 5 minutter, og sendte derfor litt mail med produsenten. Noe mange andre også gjorde. Nå står det at man skal lese av innen fem minutter.

Men i og med at streken er så sterk, og du ikke har opplevd dette før, er det absolutt en god mulighet. Ta en ny test, så får du svaret ;)

Skrevet

Tok en til nå og den også hadde to streker.. den ene var riktignok ikke så terk som den andre da..

Skrevet

Tok en til nå og den også hadde to streker.. den ene var riktignok ikke så terk som den andre da..

Det har ingenting å si. Da er du gravid. Gratulerer!

Skrevet

Det er alltid hcg i urinen, normalnivå er 1-3. Jeg har fått målt 4-5 flere ganger. Blir billigtestene liggende lenge nok reagerer de på normalnivåer hos enkelte, særlig om man tester på veldig konsentrert urin. Leser man av innen tidsfristen skal de slå inn på hcg nivåer på 16-20, noe som er veldig tidlig graviditet.

Hos meg blir ca 1 av 3 tester positive etter tidsfristen. Jeg har vel tatt et sted mellom 2- og 300 tester på fire år... Tidligere stod det at man skulle lese av innen 10 minutter. Jeg opplevde stadig at streken kom opp etter ca 5 minutter, og sendte derfor litt mail med produsenten. Noe mange andre også gjorde. Nå står det at man skal lese av innen fem minutter.

Men i og med at streken er så sterk, og du ikke har opplevd dette før, er det absolutt en god mulighet. Ta en ny test, så får du svaret ;)

Det høres ikke lovende ut for meg, dessverre. Har en del symptomer for tiden (11 dpo), men det hadde jeg forrige periode også uten at jeg var gravid. Tør derfor kun stole på en test og jeg aner ikke når denne testen kan ha blitt positiv, siden jeg forlot den så og si med en gang (da var den blendahvit).

Den så bare så positiv ut, sukk. Da tennes jo et fåfengt håp i en, hehe. Eneste å gjøre er å ta en test igjen, og eventuelt vente på en, forhåpentligvis, uteblitt mens.

Skrevet

wow... *i sjokk*

Gratulerer!!! :strix:

Er bare ikke "litt" misunnelig. Hehe!

Skrevet

Klarer fortsatt ikke slå meg til ro medd et så har vært på apoteket og kjøpt clear blue digital :P

• 9 år senere...
Skrevet
kissa85 skrev (På 20.9.2012 den 10.51):

Heisann :)

Har noen av dere erfaring med billigtester.no sine graviditetstester.. syns de kunne være litt vanskelige å tyde igrnn jeg, tok en i dag tidlig og den var det to streker på, men den ene streken er litt svakere enn den andre..

noen som har opplevd det samme?

Jeg bruke dem, hadde dårlig erafarning med begge clear blue digital og babyplan. Men David Tester er mye mye bedre. :)

Skrevet
kissa85 skrev (På 20.9.2012 den 12.58):

wow... *i sjokk*

Litt sent men, Gratuler :) 

AnonymBruker
Skrevet
Emma Jensen skrev (13 timer siden):

Jeg bruke dem, hadde dårlig erafarning med begge clear blue digital og babyplan. Men David Tester er mye mye bedre. :)

«9 år senere» 

Anonymkode: 019cf...8d0

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...