AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #1 Skrevet 20. september 2012 Hei! Jeg har et lite dilemma og jeg trenger sårt noen råd... Er for tiden gravid i starten av tredje trimester og sykemeldt fordi jeg har bekken-og ryggproblemer i kombinasjon med at jeg kun har jobb som tilkallingsvikar (i en tung fysisk jobb) og ikke har rett på noen tillrettelegging av arbeidsdagen. I morgen skal jeg på jobbintervju! Denne jobben er mindre tung fysisk og ikke minst en FAST stilling, dog en liten stilling. Men det plager meg ikke dag jeg uansett ikke greier å jobbe så mye uansett pga. rygg og bekken. Men så er det dette med at jeg faktisk er gravid og sykemeldt... Hva skal jeg si på intervjuet i morgen!? Vil ikke tro arbeidsgiveren mener han har skutt gullfuglen når ei gravid jente kommer vaggende inn på kontoret hans i morgen :/ Jeg har ikke lyst til å lyve og skjule magen, men har jeg virkelig sjangs i havet da? Er for tiden sykemeldt ut oktober, men har avtalt med legen om at hvis jeg får telefon om å jobbe på en god dag, kan jeg si ja, så framt at jeg føler meg i stand til å jobbe (spør også arbeidsgiver som ringer om hvilken bruker jeg blir satt på, bare for å forsikre meg at jeg ikke får den tyngste brukeren) Har dere noen råd å komme med til en fortvilt gravid jente som desperat vil ha denne jobben! Den har foresten oppstart i starten på oktober, og jeg går ut i permisjon i desember... Anonym poster: fd259e279fc8dc85d87a7d8d86b58576
AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #2 Skrevet 20. september 2012 Du skal jo straks ut i permisjon uansett, så uansett hva du sier, så vil du neppe være den foretrukne kandidaten. Anonym poster: be0f3b8477fd45063eff6c8bde7f7266 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #3 Skrevet 20. september 2012 Du skal jo straks ut i permisjon uansett, så uansett hva du sier, så vil du neppe være den foretrukne kandidaten. Anonym poster: be0f3b8477fd45063eff6c8bde7f7266 Ja, er jo fullstendig klar over det! Men det betyr ikke at jeg må sette meg ned på ræva og bare vente til permisjonen starter! Arbeidsgiveren kan ikke nekte meg hverken å møte å intervju eller diskriminere meg fordi jeg er gravid, men står det mellom meg og en annen så er det nok ikke håp Ønsker meg så inderlig å ha en jobb å gå tilbake til etter permisjon! Er det så galt da?? TS Anonym poster: fd259e279fc8dc85d87a7d8d86b58576
Strixvaria Skrevet 20. september 2012 #4 Skrevet 20. september 2012 Nei, det er ikke noe galt i det. Men ser det fra bedriftens synspunkt; hvem ville du selv ansatt? 2
redchilli Skrevet 20. september 2012 #5 Skrevet 20. september 2012 Tror desverre du har svært liten sjangs til å få den jobben!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå