Cindi Skrevet 19. september 2012 #1 Skrevet 19. september 2012 Jeg vet jo at jeg ikke er den eneste som tester her, så da spør jeg om litt erfaringer fra dere andre testomaner. Jeg har enda ikke stabilisert syklusen, så jeg kan ikke være sikker på når jeg skal begynne å teste. Forrige syklus var på 44 dager, og da fikk jeg positiv test på dag 20 i syklusen. Jeg regnet derfor med at jeg ikke fikk positivt utslag før godt ut i syklusen denne gangen også, og testet derfor ikke før på dag 13. Da så testen helt klart positiv ut, og jeg tok derfor en kontrolltest med CB sin digitale, som var negativ på samme urin. Etter dette har testene blitt svake igjen. Jeg tenker at selv om CB-testen var negativ, så kan det jo være at den ville vært positiv på dag 12, siden billigtesten var så veldig sterk og ble klart svakere de neste dagene? Kan det være tilfelle at eggløsningen er så ute å kjøre at jeg fikk det på dag 20 i syklusen forrige mnd, og på dag 12 denne måneden? Noen som har opplevd det? Og: har noen opplevd at testen så helt klart positiv ut, så negativ flere dager, og så ble positiv igjen en uke etterpå? Altså: Burde jeg teste videre, eller skal jeg ta for gitt at eggløsningen har vært? Tusen takk for svar Jeg var forøvrig oooooverbevist om at denne mnd var vår mnd! Hehe! Så jeg har driti meg loddrett ut dersom det viser seg at eggløsningen var på dag 12. For her har jeg ikke hatt det travelt med å "øve". Da må i så fall svømmerne har levd under særdeles gode forhold.
Solsikke Skrevet 20. september 2012 #2 Skrevet 20. september 2012 Hei, jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår hva du spør om, men jeg prøver meg. Er det sånn å forstå at du har veldig uregelmessig syklus etter å ha sluttet på prevansjon, og du lurer på om det kan være slik at du har fått positiv EL-test på dag 20 forrige PP og dag 12 denne PP? Hvis det er korrekt er svaret ja. Hvis syklusen enda ikke er stabil kan det godt være at dag for EL vil varierere fra måned til måned. Ofte er det slik at det er antall dager mellom mens og EL som vil variere, mens tiden mellom EL og mens ofte er mer lik fra måned til måned. Jeg har også opplevd å få positiv EL-test to ganger i en PP med ca en ukes mellomrom. Trolig kom det av at egget prøvde å slippe, men fikk det ikke til, og at kroppen dermed produserer en ny eggløsning en stund etterpå (i vårt tilfelle en uke etterpå.) Håper dette besvarte noen av spørsmålene dine!
Athene Skrevet 20. september 2012 #3 Skrevet 20. september 2012 Det er vanlig at man får falsk positiv innimellom mens syklusene holder på å stabilisere seg. Det kan også være at eggløsningen er tidligere ute denne måneden enn sist måned. Det at tester er svake og sterke om hverandre betyr heller ingenting, utover at urinen du tester på har varierende konsentrasjon og at LH nivået varierer litt.
Cindi Skrevet 21. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 21. september 2012 Takk for svar Nå er testene veldig svake igjen, så da gjenstår det jo bare å se om jeg får en ny topp. Fortsetter å teste just in case. Er på dag 18 nå. Solsikke: Du forsto meg riktig.
Solsikke Skrevet 21. september 2012 #5 Skrevet 21. september 2012 Solsikke: Du forsto meg riktig. Hehe, godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå