Gå til innhold

Studentrabatt på NSB-minipris billetter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om man får studentrabatt på minipris billettene? På NSB sine sider står det at man med studentbevis får 25% avslag på togbilletter, men dette "slår ikke inn" når jeg skal bestille billetter via nettsiden nå.. Kan det være sånn at rabattene kun gjelder billetter til ordinær pris? Har lett litt rundt, men finner ikke info om det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, to rabatter kan ikke spleises . Ta heller bussen. Toget er som regel dobbelt så dyrt. Hvor skal du fra og til?

• Liker 1
Skrevet

Nei, det gjelder ikke miniprisbillettene, så vidt jeg vet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

Nei, to rabatter kan ikke spleises . Ta heller bussen. Toget er som regel dobbelt så dyrt. Hvor skal du fra og til?

Kommer vel helt an på hvor man reiser fra og til. For en del av oss, som f.eks reiser Sørlandet-Oslo blir minipris billigere, med mindre man finner 49-kronersbilletter på Lavprisekspressen. Med tanke på at Lavprisekspressen også har en del unødige stopp, som f.eks 30 min hvilepause i Grimstad, blir toget mer attraktivt. Toget går også raskere enn bussen på en del strekninger rent generelt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet

Tusen takk, da fikk jeg det oppklart! Ser at lavprisekspressen blir litt billigere, men foretrekker tog fordi jeg blir så fort bilsyk i buss og så blir reisetiden bittelitt kortere med tog :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Det er en sannhet med modifikasjoner, du kan ta tog fra Stavanger eller Bergen via Oslo til Trondheim. For 199kr Du for ingen bussbilett fra Bergen eller Stavanger til Trondheim for den prisen ihvertfall. Du kan faktisk ta tog fra Stavanger/Bergen helt til Bodø for prisen av 199 hvis du er tidlig ute og kjøper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...