AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #1 Skrevet 19. september 2012 Er det noen her inne som har vært borti dette for å komme ut på arbeidsmarkedet igjen? Jeg vurderer å prøve det snart selv. Derfor er jeg nysgjerrig. Opplevde dere det som vanskelig å finne en arbeidsgiver som ville ansette dere? Hvordan fant dere denne arbeidsgiveren? På utlyste stillinger eller tok dere bare en telefon dit hvor dere ville jobbe? Noen som møtte på problemer med å få det innvilget? Var det en tidkrevende prosess før dere var i gang i arbeid? Vil gjerne høre andres erfaringer på dette feltet. Anonym poster: 94bfb27843ead16a55a6099060247d19
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #2 Skrevet 19. september 2012 Samboeren min og ei venninne av meg har hatt jobb med lønnstilskudd. Begge hadde vært arbeidsledige lenge (ulike årsaker) og var på en måte inne i systemet fra før. NAV innså at de ville ha vanskelig for å få jobb uten hjelp, og da ble lønnstilskudd løsningen. Begge søkte jobber på vanlig måte. Og når de kom til intervju var de ærlige om sine svakheter (helse, lang tid ute av arbeidslivet osv) og sa at NAV var villige til å bidra med et lønnstilskudd. Det er arbeidsgiver som må søke om lønnstilskuddet, så man kan ikke søke om dette før man har en konkret jobb i sikte. Men man snakker jo med NAV på forhånd såklart og finner ut om man har mulighet til å få lønnstilskudd, og så kan man videreformidle dette til arbeidsgiver. Både samboeren min og venninna mi fikk seg ganske raskt jobb på denne måten. Arbeidsgiverne deres syntes det var kjekt å få billig arbeidskraft (fordi NAV dekket halve lønna deres). Men når avtaleperioden var over og det ikke lenger var sannsynlig å få utvidet ordningen så dukket det i begge tilfellene kjapt opp unnskyldninger for hvorfor de ikke kunne få fortsette i jobbene sine. Så min erfaring kort oppsummert: Om man er i riktig målgruppe kan lønnstilskudd være en veldig effektiv måte å komme seg i arbeid på, men det er ikke en varig løsning. Men uansett: Etter en periode med lønnstilskudd har man forhåpentligvis fått nyttig arbeidserfaring og kanskje fått seg en god attest, noe som kan føre en videre inn i neste jobb. Anonym poster: f7a12318c16be53a74f96fed517c08df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå