Gå til innhold

Rettigheter ang utestående beløp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

For 2 år siden hadde vi et større selskap. Vi hadde et lite firma for å levere maten, og vi leide lokaler av dette firmaet. Så gikk tiden, og vi fikk regningen, dette ble lagt inn i banken til trekk, og vi hørte ikke mer. Plutselig i forrige uke så kom det er brev fra dette firma, altså 2 år etter, vi hadde ikke tenkt mer over det, siden vi ikke har fått verken brev eller noe, men det kom da er krav om betaling og beløpet var gått fra 17000 til 43000. Vi fikk inn en del penger i den perioden og en del gikk ut, og vi var sikker på at alt var i orden , tenkte ikke noe mer på dette, ( dette var bryllupet vårt).

Så får jeg virus på mailen min og den sender ut diverse engelske mailer, den har sendt til den og den og den + 45 andre, da også til denne eier av matleverings firmaet. Så jeg sender da ut til alle på kontaktlista at ikke åpne de mailene fra meg for det er virus, i det neste sekunder tikker det inn en mail fra dette firmaet om at nå må du betale meg for et bryllup dere hadde i 2010, og jeg ser da med skrekk at han har sendt til alle som sto på denne felles mailen, men spørsmålet mitt er:

Har han lov til det,å sende ut en slik felles mail, bla annet til sjefen min?

Og til min manns sjef, til venner osv.

Jeg har i dag betalt de 17000 med en gang jeg så dette.

Men tilbake til Spm mitt: Har han lov til det,å sende ut en slik felles mail, bla annet til sjefen min?

Anonym poster: ea2cf0256ef433f954832da2f8755f3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo være han gjorde det med en feiltagelse? Han trykte reply all, istedet for bare reply. Har gjort det selv. Flaut.

Anonym poster: 64bb7c4682d5f4a4c2360497aab8de93

• Liker 3
Skrevet

Kan jo være han gjorde det med en feiltagelse? Han trykte reply all, istedet for bare reply. Har gjort det selv. Flaut.

Anonym poster: 64bb7c4682d5f4a4c2360497aab8de93

Ser at han rett etter har sendt ,mail til alle sammen hvor det står forige mail gjelder forøvrig...****************************** han burde vel ha skrevet en beklagelse etterpå. Klart at jeg kan også gjør en slik tabbe, men likevel

Anonym poster: ea2cf0256ef433f954832da2f8755f3f

Skrevet

Feil eller ikke, det får du aldri vite.

Men tilbake til Spm mitt: Har han lov til det,å sende ut en slik felles mail, bla annet til sjefen min?

Hva mener du at du skal gjøre med det? Anmelde han? haha

• Liker 2
Gjest grapefrukt
Skrevet

Så, spørsmålet ditt er om han har lov til å trykke på reply all, istedet for reply?

Burde ikke spørsmålet ditt være om det er greit å betale 17.000 istedet for 43.000? Er ikke det et litt større problem enn om sjefen din får vite at du hadde glemt å betale en regning?

• Liker 2
Skrevet

Så, spørsmålet ditt er om han har lov til å trykke på reply all, istedet for reply?

Burde ikke spørsmålet ditt være om det er greit å betale 17.000 istedet for 43.000? Er ikke det et litt større problem enn om sjefen din får vite at du hadde glemt å betale en regning?

Ja spørsmålet mitt var ang dette om hvordan jeg skal reagere når det er en hel del som fikk vite om dette. Jeg betalte bare 17000 fordi at dette var det han skulle ha, med tanke på at han ikke hatt latt høre fra seg på den tiden, jeg snakket med et inkassobyrå og de sa at det stiger ikke så mye på de årene, og det er en feil at n år vi ikke hører fra noen på denne tiden.

Jeg syntes ikke sjefen har noe med at jeg ikke fikk betalt den til tiden,

Anonym poster: 81af6480ae8faf4ee6ca8593aeec0eb9

Skrevet (endret)

Uansett hva som lå bak, så kan han jo bare si at han trykket feil. Kanskje gjorde han det med vilje, nettopp for å få inn pengene, eller det var et uhell. Det har nok uansett ikke skjedd noe lovbrudd her - bare en særdeles uheldig og pinlig feil (?). Og hvis det stemmer som du sier at dere virkelig trodde fakturaen var betalt, ja så er det jo forsåvidt heller ikke noe problem at "alle" fikk vite det - da det hele jo bare var en ærlig glipp, ikke sant?

Edit: Sjekket du forresten først at det stemmer at dere ikke betalte for 2 år siden?

Endret av Rakkerunge
  • Liker 1
Skrevet

Rakkerunge: Ja det gjorde vi

Skrevet

Ok. Men da er det jo ingen skade skjedd sånn egentlig. Du kan jo bare si det som det er da, til sjefen din, familien din og vennene dine - det er jo en ærlig sak det. Og dere har ikke fått noen purring heller før nå sier du, så da er det jo greit. Dette hadde vel egentlig bare vært ille hvis dere med viten og vilje lot være å betale, og trodde dere hadde sluppet unna, helt til nå... ;-)

Skrevet

Det er kommet en del kommentarer på denne mailen i de siste dagene, og det er lite hyggelige mailer egentlig.

Skrevet

Men hvorfor forteller du de da ikke bare det samme som du skriver her? At dere trodde dere hadde betalt, og at dere heller ikke har hørt fra ham om den manglende betalingen før akkurat nå? Hvis folk ikke har forståelse for det, er det jo noe rart et sted...

Skrevet

Jeg ville skrevet en felles mail og og informert om feilen samt informert om at jeg vurderer et injurie søksmål mot den som sendte mailene..

Dette er helt unødvendig og kan likegjerne være med overlegg for å få pengene kjapt som en feil. Han kunne jo løst det med å ta en tlf til deg og minnet på regningen, hadde dette firmaet hatt oversikt over økonomien hadde dere fått en purring i løpet av kort tid...

Skrevet

Normal kotyme er jo sende 1-2 purringer og så sende til inkasso eller lignende, men vet ikke om det ble gjort her? Uansett så skjønner jeg at det var ubehagelig å "få luftet skittentøyet sitt" til alle på e-post listen sin, men jeg tror det er stor mulighet for at dette var et uhell. Har opplevd at folk har gjort dette mer enn en gang. Men mtp at du tross alt ikke har gjort opp for deg, og det er en ganske stor regning så tror jeg kanskje ikke jeg ville vært så hard mot andre som har gjort noe feil.

Anonym poster: 9000fa9d8b5136af035e472c22d1c5aa

• Liker 3
Skrevet

Det er kommet en del kommentarer på denne mailen i de siste dagene, og det er lite hyggelige mailer egentlig.

Hvem i alle dager er det som gidder å svare på en sånn feilsendt mail da? Hva er det de skriver? Kan du ikke bare sende en mail til alle som mottok den mailen om innbetalingen og forklare hva som har skjedd?

Anonym poster: dc6aed73a8b21ec4633547764d1e2086

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...