Gå til innhold

Hvilken foundation og concealer bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på utkikk etter ny foundation og concealer, men aner ikke hva jeg skal velge! Mitt eneste krav er at det ikke gir kviser, og at sminken sitter lenge.

Hvilken foundation og concealer bruker dere, og kan dere anbefale det videre? :-)

Anonym poster: ded52e2080fb3d0cbeed48dd57ad8841

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Concealer: Erase Paste fra Benefit.

Foundation: Mineralpudder fra MineralHygienics. Til fest og lignende anledninger bruker jeg et tynt lag med Lancome Teint Miracle under for ekstra porselenshudeffekt.

Kan anbefale alt videre. Jeg får ikke uren hud av noe av dette, og det holder lenge. :)

Skrevet

Concealer : Camouflage oil free i Natural fra GloMinerals.

Foundation: Pressed base i Natural fair også fra GloMinerals.

Anti-Aging foundation fra La Prairie i #200

Le Teint Touch Éclat fra YSL i fargen B10.

Glo Minerals og La Prairie har jeg brukt over lengre tid, og disse har ikke gitt meg uren hud.

Den nyeste fra YSL har jeg derimot ikke prøvd mer enn et par ukers tid, men enn så lenge har huden min holdt seg fin.

Det er litt vanskelig å si om akkurat mine favoritter er noe for deg... Det kommer vel an på hva for noe dekkevne og andre egenskaper du ser etter? For ikke å nevne hudtype?

Skrevet

Concealer: Diorskin nude skin perfecting concealer. Den gir fukt, Blir ikke kakete eller tørr utover dagen og dekker bra. Beste jeg har prøvd.

Foundation: En fra Yves Rosher, second skin foundation. Klarer ikke mineralsminke, det ser bare kakete, tørt og stygt ut på meg. Kan bruke det som pudder over flytende foundation men brukes da mest til fest.

Skrevet

Concealer: Bobbi Brown Corrector

Bobbi Brown Creamy Concealer

Foundation: Chanel Vitalumiere Aqua

Shisheido Sun protecting Liquid Foundation

Skrevet

TS, nå har det seg sånn at de produktene som fungerer veldig godt på noen andre, og ikke gir dem urenheter i det hele tatt, kan ha helt motsatt effekt på deg. Du skriver ingenting om din egen hudtype, og erfaringer du har hatt med andre produkter, så blir veldig feil om du skal kjøpe sminkeprodukter bare av å høre hva som fungerer godt på oss andre.

Men for å svare på spørsmålet ditt, så veksler jeg mellom å bruke Tikei mineralfoundation og Chanel Vitalumiere aqua. Som concealer bruker jeg Bobbie Brown Corrector og Maybelline 24 hr superstay concealer.

Skrevet

Jeg har sluttet å bruke mineralfoundation for jeg pleide ALDRI å få en eneste kvise, men merket det poppet opp ved siden av nesa når jeg børsta inn disse finmalte metallkorna i huden... (Hvor sundt er egentlig det liksom?)

Så nå bruker jeg L'oreal Lumi Magique foundation (flytende) og synes den virker bra på min tørre hudtype. Men alt dette er jo veldig individuelt :)

Concealer bruker jeg ikke da jeg føler foundation gjør samme nytten.

Anonym poster: da415c4c2c4551d9b73145213b0faa59

Skrevet

Jeg har en fet hud, hormonelle kviser og trenger produkter som sitter godt og som helst dekker bra.

Mine favoritter nå er:

Consealer - Maybelline 24H (Sitter som støpt, dekker alt, men kan være litt tørr rundt øynene om man er tørr fra før av)

MAC Pro longwear (Sitter godt, mer fuktig enn Maybelline og dekker svært bra, men denne oksiderer på meg, så må ha noe over for å ikke bli flekkete)

Foundation - Maxfactor all day flaweless 3 in 1 (Sitter veldig godt, gjør meg ikke blank og dekker nesten alt. jeg trenger ikke consealer under med denne, eventuelt bare en lysreflekterende en, Loreal lumi, for litt highlight-effekt.)

Skrevet

Nå prøver jeg ut Diors nye Nude foundation.

Bruker ikke så mye consealer med blander grønn primer med fuktighetskremen og lar den få trekke inn godt for å dempe rødhet.

Gjest energibånd
Skrevet

Jeg er veldig glad i concealeren fra YSl og syns resultatet alltid blir upåklagelig. Foundation bruker jeg ikke, men jeg bruker diornude concealer for å kamuflere kviser når jeg har det, den har utrolig god dekkevne.

• 2 uker senere...
Skrevet

Concealer: Green People's. Grusom og klør, men orker ikke bytte ut siden jeg ikke finner noen andre.

Foundation: En fra Loreal som har rød detaljer på flasken. Jeg får blank hud av den og kviser. Men bruker kun til fest når jeg må dekke kvisearrene totalt. Bruker H&M pudderet over for å matte ned jevnlig utover kvelden.

Anbefales ikke å være like "care face" som meg.

Anonym poster: c94388527244e1805c39dd34290d77cb

Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe concealer også. Bruker bare sånn dagkrem m/ farge nå, i medium tonen.

Jeg har lyst til å prøve/kjøpe Maybeline 24H (som noen her nevner), kan jeg få kjøpt den i vanlige butikker, evt. hvor?

Jeg er mellombrun, bruker vanligvis medium på dagkrem og bb cream, så har den concealeren en farge som passer for meg? :)

Synes det med farger og sminke er så vanskelig :P

Anonym poster: 4da7400c10908833e29dce26d0d9a225

Gjest Stille vann
Skrevet

Concealer: Magic concealer fra Helena Rubinstein (VELDIG bra!)

Foundation: Forever fra Dior

Skrevet

Akkurat nu prøver jeg ut BBkrem fra L'oreal og så har jeg mineralfoundation over for å dempe rødhet.

Gjest Blue Jeans
Skrevet

Brukte ikke concealer før, men bruker det nå. En i fra elf! Er faktisk fornøyd. Den er billig, gir god dekkevne og lett å bruke!

Brukte en stund foundation fra Chanel og pudder fra Mac, og det er det beste jeg har prøvd. Akkurat nå bruker jeg noe billig pudder fra Viva La Diva og er ikke fornøyd egentlig.

Har ikke fått noen kviser eller andre urenheter av noen sminke før.

Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe concealer også. Bruker bare sånn dagkrem m/ farge nå, i medium tonen.

Jeg har lyst til å prøve/kjøpe Maybeline 24H (som noen her nevner), kan jeg få kjøpt den i vanlige butikker, evt. hvor?

Jeg er mellombrun, bruker vanligvis medium på dagkrem og bb cream, så har den concealeren en farge som passer for meg? :)

Synes det med farger og sminke er så vanskelig :P

Anonym poster: 4da7400c10908833e29dce26d0d9a225

Ja, jeg handler den på Cubus og vet at de selger den i andre vanlige butikker også. Har faktisk sett den på Prix hvor jeg bor også, av alle plasser! Maybelline bruker å være flinke på å ha et bredt fargeutvalg, så tror nok ikke du skal ha noe problem med å finne rett farge, det er jo bare å prøve ut før du kjøper den. :)

Skrevet (endret)

Bruker for tiden følgende/eier

Bobbi Brown Smooth Skin Foundation i fargene Warm Ivory og Porcelen.

Bobbi Brown Foundation stick i Alabaster.

Bedhead Cosmetics Glamma Liquid Foundation i fargen Alabaster.

Chanel Perfection Lumiere i B10.

Chanel Vitalumiere Aqua i B10.

MAC Matchmaster i 0.5.

Prøver også ut litt diverse innimellom, den nye Dior Nude kommer til å bli kjøpt inn.

Consealer

Artdeco Perfect stick #06 (grønn av farge).

Artdeco Perfect Teint Illuminator #01 (samme produkt som YSLs sagnomsuste consealer, men 150kr billigere).

Bedhead Cosmetics Wipe Out Consealer i Light (Lys, lys beige).

Endret av Gjest
Skrevet (endret)

Jeg har de siste årene brukt dior, og innimellom Id bareminerals. Men leste nylig en artikkel om hudprodukter, tilstoppede porer og kviser. Så nå har jeg skiftet ut alt fra kremer til pudder i håp om å engang for alle få vekk alle urenhetene i huden.

Jeg hadde derfor med meg en liste med ingredienser jeg IKKE ville ha i noen produkter jeg skal ha i fjeset, og nileste på alle produktene. ( hverken de på parfymeriene eller apotekene hadde jo peiling).

Endte da opp med foundation og pudder fra Clinique og er foreløpig superfornøyd. Stort sett alt annet inneholdt jo ting som tetter porene.

Endret av Miss Lucky
Gjest Daenerys
Skrevet

Cover All Concealer (tror jeg den heter, hjul med tre farger) fra Makeup Store, og flytende foundation fra MAC, Prolong wear :) Fornøyd med begge, concealeren har jeg brukt i flere år, kjøper igjen. Foundation bytter jeg litt på av og til, men den fra mac har jeg vært mest fornøyd med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...