Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått ned 7 kg, og har 13 kg igjen til jeg er på målvekta. Har allerede kuttet ut brus, fet mat, godteri, snacks osv. Spiser som normalt, men passer på at måltidene mine er forholdsvis sunne. Nå vil jeg prøve å endre kostholdet mitt litt til, men vil ikke gå på noen ekstrem diett hvor jeg ikke kan spise brød osv.

Det jeg lurer på er om hva jeg må passe på? Lavt innhold av karbohydrater eller lavt innhold av kalorier? Og er det noen andre "næringsinnhold" jeg burde passe på eller ha mer av? (f.eks proteiner, fett..)

Bare komme med gode tips på sunne måltider!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Proteiner metter mer enn karbs og det er mindre kalorier så du kan spise mer av det :) Men det er viktig med gode trege karbs så du har nok energi da proteiner ikke gir mye energi.

Godt fett fra solsikkeolje, mandler, avokado er bra.

Drikk mye vann.

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer med vektnedgangen hittil, superbra!

Jeg gikk ned 10 kilo ved å følge en lavkaloridiett, lå på ca. 1600 kcal i hverdagene, spiste det jeg ville på lørdagene og var sløv på søndager. Kuttet drastisk ned på alkohol, noe som var det vanskeligste, men det kom jo noe godt ut av det :D

Skrevet

Men jeg skulle ønske jeg kunne mer om mat og kosthold da jeg gjorde dette, for jeg var så dødelig sulten hver eneste dag. Proteiner er Guds gave til slankeren!

Så hør på Maja :)

Skrevet

Proteiner metter mer enn karbs og det er mindre kalorier så du kan spise mer av det :) Men det er viktig med gode trege karbs så du har nok energi da proteiner ikke gir mye energi.

Godt fett fra solsikkeolje, mandler, avokado er bra.

Drikk mye vann.

Solsikkeolje er ikke godt fett. Den inneholder mye omega-6 som ikke er bra for kroppen (siden vi får i oss så mye omega-6 fra før av)

Skrevet

Takk for alle svar og gode tips :) Har dere noen tips til matvarer hvor det er mye proteiner? Og kanskje en stekeolje som er sunn? Bruker nå rapsolje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...