Gå til innhold

Er det dere dag?

Jens

Anbefalte innlegg

Hvor mye mener dere egentlig att dagen er deres(og ikke brudgommens)???

Når jeg er her inne og leser, merker jeg att har en brud bestemt seg for å ha en type blomst i buketten, skal mannen versegod matche dette, uansett om han har egne, andre ønsker.

Ville dere f.eks valgt en annen kjole enn drømmekjolen, fordi mannen allerede hadde valgt noe som ikke passet med den du så for deg, eller er det mannen som på denne dagen må gi seg?

Mange sier, jeg gjør planleggingen, og forhører meg såklart med mannen etterpå så vi blir enige, men når dere har satt for dere temafarve, kake, etc....vil hører dere mye på mannen til syvende go sist, eller forventer dere egentlig att han skal være enig?

Hos oss, var det ikke tema med noe rosa som temafarve(øsnket hvitt og en touch av rosa.

Borplasseringen ønsket jeg å sette par sammen, men det ble det heller ikke noe av.

Bryllupskake ønsket jeg meg ikke men vi skal nå ha 3 etasjes da min kjære vil ha det

+++++

så her har min kjære overstyrt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HAr han overstyrt deg? eller har dere inngått kompromisser??

For vi overstyrer ikke hverandre, men diskuterer oss frem til løsninger begge kan leve med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De feltene han synes er viktige engasjerer han seg i - og der blir det diskusjon. Ofte er det han som får vilja si for jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg bestemmer så mye (av de tingene han ikke synes er viktig, da).

Så han har fått en del som han ville (kompromisser er en fin ting). Han har fått temafargen han ville (blått), han har stort sett laget designet på invitasjonene, han har helt klart bestemt eget antrekk (jeg puttet bare på en ivory skjorte isteden for hvit....så det passet kjolen), han er med å bestemmer middag/viner, brudepikekjole, klær til brudesvenn, bordkort osv.

Så egentlig så er han med på mye (sammenlignet med inntrykket jeg får av mange andres menn her inne) - og får også mange av sine ting igjennom. Men på de stedene han ikke viser interesse ordner jeg som jeg selv vil.

Så alt i alt - absolutt VÅR dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Muslingen

Det eneste jeg har bestemt helt alene, er hva jeg skal ha på meg på bryllupsdagen. Og jeg fikk bestemme fargen på dressen hans. Men ellers er det ingenting jeg avgjør alene. Brudebuketten er det han som skal ordne for meg, og resten av blomstene tar utgangspunkt i den. Så egentlig er det vel han som skal ordne alt som har med blomster å gjøre...når jeg tenker meg om. :o Dette er VÅR dag, så den skal være slik som VI vil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg har bestemt er kjolen min, ellers så har resten vært ting vi er enige om, eller som vi har inngått kompromiss om.

Jeg vet jo at jeg har "drømt" om bryllup siden jeg var lita, men jeg prøver å ikke la dette komme som "føringer" for vårt bryllup. Det er jo stor forskjell på en "jentedrøm"- hvor brudgommen var en statist, og den realistiske drømmen hvor begge to vil få en kjempedag....

Hva er det som egentlig gjør bryllupsdagen til en kjempedag da? Det er jo ikke at klærne matcher, at en har roser i stedet for tulipaner, el.l, men for min del er det at både vi og gjestene trives i de omgivelsene vi har skapt - at en får feire den store begivenheten sammen med familien og gode venner...

Så det som for meg er detaljer spiller ingen rolle - jeg bryr meg ikke så mye.

Det viktigste er jo at vi blir gift.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at enkelte atter ser etter noe å le av i andres spørsmål.....Jeg og min kjære har faktisk blitt enige om det meste, og je ghar lagt meg NULL opp i antrekket hans, men da han plutselig SKULLE ha det røde, enda vi var blitt enige om temafargen, synes jeg faktisk jeg har lov å reagere på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden min kjære har verdens dårligste fantasi er det jeg som kommer opp med alle idéene, men han er i sin fulle rett til å nekte (og det har han allerede gjort mange ganger) og da er det bare for meg å finne på noe nytt som kanskje begge to liker.

For eksempel måtte jeg pent gi slipp på min livslange drøm om å gifte meg i enten Nidarosdomen eller Vår Frues kirke her i Trondheim da han syntes vi skulle gifte oss i kirken som bragte oss sammen. Jeg prøvde alt jeg kunne å overtale ham, men der var han streng så jeg måtte til slutt gi meg...

Han har full kontroll på sitt antrekk. Jeg har full kontroll på mitt antrekk. Resten kompromisser vi på. Vel...nesten alt da... Jeg har siden jeg var lita hatt en drøm om å ha mørkerøde roser og forglemmegei i buketten min så der var det ingen bønn. (Heldigvis syntes han også det hørtes veldig pent ut...)

Hos oss er det så definitivt vår dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vår da. Men kreativt blir det mest på meg. Men vi har blitt enige om temafarger på pynt og blomster, han skal ordne buketten min og da regner jeg med at han får brystbukettene i samme stil.

Lokalet ble vi enige om, han ville gjerne gifte seg i kirken, jeg kunne tenkt meg å reise bort, men han får det som han vil. Han vil ha sjakett, jeg må da finne en kjole som passer til det, men drømmekjolen min likte han ikke så jeg skal se meg om etter noe annet. Brudebarnas antrekk regner jeg med at han ikke er sååå opptatt av, men har han meninger om hva gutta skal ha på seg så får han nok det som han vil.

Han vil ha masse raketter på festen, jeg HATER raketter, men han får vilja sin. Vi ville begge ha alkohol på festen, men jeg vil ikke ha fyllefest så vi ble enige om vin og øl, han er glad i øl når han først drikker så det var ikke noe problem.

Han ville gjerne hatt en amerikansk bil, men vi kjenner ingen som har det, og det er ikke aktuelt for oss å bruke rundt 5000 på noe vi har i ca halvannen time så....

Alt i alt så snakker vi om hvordan vi vil ha det og blir enige, så det er vår dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at det er jeg som planlegger det meste. Med det meste mener jeg detaljene altså.

Kirke, lokaler, antall gjester, mat, drikke, fotograf, bil - alt dette er planlagt sammen.

Han interesserer seg null niks for temafarger osv. Litt kjedelig at han ikke har stor iver etter dette, men så får bare være. Han syntes jeg kan være gal til tider :ler: og lar meg styre med detaljene selv. Legger frem forslaget, og han er enig (eller så får jeg han enig. He, he, he :wink: ).

Dette er IKKE min dag. Vår dag. Det er jo nettopp derfor jeg også ville høre litt med dere ang. tips til overraskelser til min mann (se annen tråd). Elsker å gjøre han glad!!!

Han har sagt han lar meg styre, for han vet hvor mye dette betyr for meg. Og han vet at jeg syntes det er gøy. Så da er vi begge fornøyd! Hadde jeg involvert han i absolutt alle detaljer, hadde han nok blitt gal han også...... Så noe holder jeg rett og slett for meg selv (slike ting som at det skal pyntes med sløyfe på lysene, confetti på bordene....). Nevner det for han, men det går inn det ene øret og ut av det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vår dag og vi planlegger sammen. Jeg har bestemt mitt antrekk og han har bestemt sitt antrekk. Jeg var med da han prøvde det, men det var han som bestemte.

Resten har vi bestemt sammen, men det er klart det er jeg som for det meste lever og ånder for bryllup for tiden og tenker annerledes på detaljer enn ham. Jeg har tusen millioner ideer om alt fra servietter til inngangsmarsj :sjarmor: og han hører på og vi blir enige om hva vi skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle avgjørellser har vi tatt sammen selv om det er jeg som kommer med flest forslag. Avgjør aødri noe uten å spørre han (untatt kjolen min da) Jeg har spurt om han vil finne antrekk alene, men han ville at jeg skulle være med. Han kommer til å bruke det han vill uansett hva det blir (selvfølgelig) Bryr meg ikke om temafarger ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stort sett meg som gjør alt, men jeg spør han for hver eneste ide, og avgjørelse som skal taes..Det skulle da bare mangle. Men, han har stort sett ikke så mye å si da, så det blir stort sett jeg som bestemmer.

Hittil har han bestemt sitt eget antrekk, farge på gifteringene, hva hans forlover skal ha på, mye av menyen og en del andre småting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her samkjøres vi. Har ikke tatt noen avgjørelser over hodet hans, det er VÅR dag! Men når sant skal sies så er jeg den kreative, og han samtykker om det er bra. Eneste vi ikke har bestemt sammen er mitt og hans antrekk, der sa vi begge klart i fra. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Allt snakkes om før vi bestemmer oss, men ideer er ikke det han kommer mest med! Han var med å så på kjoler og vi var sammen i blomstebutikken for å velge blomster. Synes det er romantisk, jeg!! Eneste jeg har gjort uten hans samtykke var å kjøpe 20 telys holdere. Han ble kjempe fornøyd å svarte på spørsmålet om han likte dem med et kyss og komentaren "selvsagt liker jeg dem!!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VÅR dag.

Her er det kompromisser på det meste, alt fra: Hvor i landet vi feirer, til om man skal ha kaffegjester eller ikke.

I tillegg ender vi opp med å gjøre omtrent like mye, han kanskje noe mer enn meg :oops: På den annen side feirer vi på hans hjemsted, så han er også litt mer kjent enn meg..

Jeg klarer helt fint å fikse mine klær selv, og vet at Ordensmannen vil klare å finne dress, mye bedre enn meg. Så klærne samarbeider vi ikke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok stått for det meste av detaljeplanleggingen, etter at vi ble enige om de grunnleggende tingene. Men det er nok mest fordi han overlater det meste til meg(og det passer meg bra...).

Han sier det er søtt og se hvor engasjert jeg er, og hvor mye jeg koser meg med dette her. :hjertesmil:

Men jeg bestemmer aldri noe uten å høre med han først om han er enig. Og noen diskusjoner har det også blitt. Men stort sett har vi vært enige om det meste. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har nok stått for det meste av detaljeplanleggingen, etter at vi ble enige om de grunnleggende tingene. Men det er nok mest fordi han overlater det meste til meg(og det passer meg bra...).  

Men jeg bestemmer aldri noe uten å høre med han først om han er enig. Og noen diskusjoner har det også blitt. Men stort sett har vi vært enige om det meste.  :-)

Sånn er det hos oss også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det VÅR dag.

Vi planlegger alt sammen, untatt mitt antrekk og brudebukett.

Jeg har vært med på å kjøpe hans antrekk, men har tatt avgjørelsen selv ( Med noen gode ideer fra meg :sjarmor: , jeg vil ha litt kontoll på ha )

Ellers har vi planlagt alt sammen. Alt fra lokale til hva slags servise som skal stå på ønskelisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vår dag, men det er jeg som driver mest med detaljstyring, eller dvs mamma egentlig....

Men det viktigste er at vi får en dag som blir slik vi ønsker oss, uansett hvem som ordner hva.

Og jeg vet med meg selv at jeg ikke hadde overlatt noe til noen uten å ha et aldri så lite overoppsyn, så da får jeg ta mesteparten av jobben selv også. Vi koser oss i våre roller begge to :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagen er vår :kline:

Er så heldig at jeg får bestemme det meste selv, men jeg rådspør meg alikevel med han. Som regel sier han da meninga si eller jeg får til svar at den avgjørelsen kan jeg ta selv. Veldig greitt å ha det sånn.

Dersom det er noe han gjerne vil skal han selsagt være velkommen til å gjennomføre det.

Vi skal tross alt leve sammen resten av livet og da er det jo like viktig å ta beslutninger sammen som egne, og når man kjenner hverandre kan man ta beslutninger alene som man vet begge står for :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...