Gjest Sanne__ Skrevet 19. september 2012 #1 Del Skrevet 19. september 2012 Når jeg kommer til Checkout på Iherb får jeg opp to alternative leveringsmåter. Hvilken skal jeg velge? Stusser på at på de eneste alternativene tollen synes å være henholdsvis ca 26 0g 33 dollar? Det kan umulig lønne seg når jeg bare skal kjøpe litt.. Noen som vet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guybrush Skrevet 19. september 2012 #2 Del Skrevet 19. september 2012 Det finnes ikke toll på slike varer, svært lite som er tollbelagt. Det du nok tenker på er momsgrensen. Altså hvor dyre varer man kan kjøp ei en pakke før du må betale norsk moms (25 %). Grensa er 200 kroner på varen EX FRAKT. Altså om varen koster 190 og frakten er 200 kroner så betaler du ikke noe annet enn det. Om derimot varen koster over 200 må du betale 25 % moms på BÅDE vare og frakten. I tillegg krever posten ca 120 kroner for å gjøre jobben med å kreve inn denne summen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sanne__ Skrevet 19. september 2012 #3 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Ok. Takk for svar. Hvilket av alternativene i levering skal jeg da velge? Dhl eller Ups? Endret 19. september 2012 av Sanne__ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladidag Skrevet 19. september 2012 #4 Del Skrevet 19. september 2012 Jeg passer alltid på at varene veier max 1,8 kg...da kan eg bruke billigeste frakten på 6$. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladidag Skrevet 19. september 2012 #5 Del Skrevet 19. september 2012 Jeg passer alltid på at varene veier max 1,8 kg...da kan eg bruke billigeste frakten på 6$. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 19. september 2012 #6 Del Skrevet 19. september 2012 Du må velge International Airmail, og det skal komme på 6 dollar. Du kan handle for inntil 200 kroner, og vektgrense er ca 1,88 kg for å kunne velge den billigste frakten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sanne__ Skrevet 19. september 2012 #7 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) På alternativet International airmail står det " not available".... og jeg har bare handlet to småting Endret 19. september 2012 av Sanne__ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #8 Del Skrevet 19. september 2012 På alternativet International airmail står det " not available".... og jeg har bare handlet to småting Da er pakken din litt for tung. Se nøye på vekta. Anonym poster: f7f681da7cf9d3ff35e9e2a48c0a96d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sanne__ Skrevet 19. september 2012 #9 Del Skrevet 19. september 2012 Ja nå fikk jeg det til. Synd kosmetikk ol veier endel. Hva lønner det seg å handle som ikke veier så mye? Er jo grenser for hvor mye te man gidder å bestille. Hvordan får man mest utbytte av det man mest trenger? Gaver som er dyrt her osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 19. september 2012 #10 Del Skrevet 19. september 2012 Jeg bestiller gjerne en tung ting, og resten lettere. Får mye for pengene uansett, synes jeg. Bestilt blant annet neglelakk som ikke er testet på dyr, kremer, frø, krydder, te, hårprodukter, agar agar, svart ris, TVP, sminke, økologisk godteri osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #11 Del Skrevet 19. september 2012 Pass på at du ikke bestille legemidler som vitaminer. Da blir pakken returnert. Anonym poster: 7c44dbb42ba046829a871dc5abbf24f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sanne__ Skrevet 19. september 2012 #12 Del Skrevet 19. september 2012 Hvordan sjekker de dette? Åpner de samtlige pakker? Og hvordan vet jeg hva som er hva av helsekost? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå