Gjest alille Skrevet 19. september 2012 #1 Skrevet 19. september 2012 Laptopen min er for tung å drasse med seg på skolen, og nå som skolearbeidet begynner å bli svært krevende ser jeg ofte behovet for å ha pc med på skolen. Men jeg sliter med å bestemme meg. Prøvde å be om råd på diskusjon.no, men tror spørsmålet mitt druknet i mengden. Prøver lykken her... Jeg har tenkt å bruke ca 5-6000 kroner, og vil ha en 13,3" (eventuelt en 14"), helst en ultrabook. Jo lettere, jo bedre - og batteritid er viktig. Den skal brukes til skolearbeid, se på film (trenger ikke dvd-spiller), surfing og lett fotobehandling. Jeg vurderer denne, noen som har andre forslag, eller tanker om denne? Bør jeg kjøpe nå, eller vente til windows 8 er ute? Kommer det noe bedre på markedet til denne prisklassen om en liten stund. Jeg ser for meg at jeg overlever til nyttår, men det hadde vært deilig med ny pc NÅ også.
Zzyzx Skrevet 19. september 2012 #2 Skrevet 19. september 2012 Har ikke tid til å sette meg inn i ultrabook-markedet nå (det er sikkert et godt valg uansett, skal se på det senere), men jeg kan med sikkerhet si at det ikke er noe vits i å vente på Windows 8. Ikke med mindre du har veldig lyst til å leke at laptopen din egentlig er en tablet med tafseskjerm. Jeg tror ikke det funker så bra.
Gjest alille Skrevet 19. september 2012 #3 Skrevet 19. september 2012 Vurderer denne også, men den er egentlig tusenlappen for dyr...
AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #4 Skrevet 20. september 2012 Vurderer denne også, men den er egentlig tusenlappen for dyr... Gå for den første. Denne siste her har kraftigere cpu og grafikkort, og bruker nok mer strøm. Vil tro det går utover brukstiden. Anonym poster: f687c2b732ffed402853eba295e53e54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå