Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er avhengig av vannfast maskara på jobben, men merker at dette sliter mye på vippene mine. De fremstår mye "tørrere" enn før. Vet noen om en slags hårkur for vippene?

Anonym poster: 016bc9acb2576b7881401205a13e45b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et triks jeg bruker er å smøre litt vanlig vaselin på vippene før jeg sover, jeg merker stor forskjell. Mange bruker også olivenolje på en bomullsdott om kvelden etter hva jeg har lest så skal vist det gi samme resultat.

• Liker 1
Skrevet

Takk :klem: Da prøver jeg det i kveld!

Anonym poster: 016bc9acb2576b7881401205a13e45b7

Skrevet

Er det ikke fare for at vaselin eller olje kommer inn på øyet i løpet av natten?

Skrevet

Er det ikke fare for at vaselin eller olje kommer inn på øyet i løpet av natten?

Det er sikkert fare for det, men tror ikke det er så veldig farlig!

Skrevet

Kanskje andre kan få det, men jeg har aldri opplevd å få problemer med å få det inn i øynene når jeg sover, ingen av de jeg har fått tipset om har opplevd dette heller. Men selvsagt kommer det jo an på om en nærmest dypper øyet i vaselin boksen eller bare påfører bittelitt, om det er vanskelig å påføre kan en kjøpe ubrukte mascara koster eller vaske gamle å påføre. Vet at de selger svart vaselin med kost på vita for eksempel som kan brukes som mascara, men den har jeg ikke prøvd selv.

Skrevet

Kanskje andre kan få det, men jeg har aldri opplevd å få problemer med å få det inn i øynene når jeg sover, ingen av de jeg har fått tipset om har opplevd dette heller. Men selvsagt kommer det jo an på om en nærmest dypper øyet i vaselin boksen eller bare påfører bittelitt, om det er vanskelig å påføre kan en kjøpe ubrukte mascara koster eller vaske gamle å påføre. Vet at de selger svart vaselin med kost på vita for eksempel som kan brukes som mascara, men den har jeg ikke prøvd selv.

Joda, men i løpet av natten så vil jo vaselinen og oljen nærmest smelte og renne litt. Jeg ville ihvertfall ikke hatt slike ting rundt øyeområdet.

Skrevet

Joda, men i løpet av natten så vil jo vaselinen og oljen nærmest smelte og renne litt. Jeg ville ihvertfall ikke hatt slike ting rundt øyeområdet.

Hva bruker du da?

- TS

Anonym poster: 85f9547d475fd923aadd95a307bef952

Skrevet

Vi bruker jo oljebasert sminkefjerner, sminkeservietter med mye rart i, sminke i seg selv (hele dagen) og lignende, så det er nok ikke noe å bekymre seg for. Vaselin er fett, og olivenolje f.eks er sunt for huden.

Skrevet

Ta olivenolje på en skrå eyeliner kost og dytt det inn i vippekanten (over øyet). Da får du ikke så voldsom spredningseffekt, og vippene får pleie helt inn til roten =)

Skrevet

Hva bruker du da?

- TS

Anonym poster: 85f9547d475fd923aadd95a307bef952

Ingenting. Jeg har også tørre vipper, men aner ikke hva jeg skal bruke. Olje eller vaselin er utelukket. Spesielt vaselin siden det er mineralolje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...