Gå til innhold

Hva er "Dagsen" (Oslo?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en annen tråd på forumet vedr jobbsøking/behov for penger raskt, ble en bruker anbefalt å oppsøke Dagsen. Hva er det? Ble veldig nysgjerring. Bor ikke i Oslo, så kanskje dette er noe som bare fins der...

Videoannonse
Annonse
Gjest Sitrondrops
Skrevet

Er vel der du kan møte opp og få tilbud om en eller annen jobb samme dag. Men klart penger er penger.

Skrevet

Er vel der du kan møte opp og få tilbud om en eller annen jobb samme dag. Men klart penger er penger.

Altså som et "mini" arbeidskontor? Er det slik at arbeidsgivere som trenger noen for en dag eller to bare kan melde inn behovet til "Dagsen" som så sender en person som er interessert? Kjapt og enkelt da.

• Liker 1
Skrevet

Vi kjører forbi dagsen hver dag i Gamle Oslo.

Og der er de slitene som står utenfor, satt sitt første skudd for dagen og prøver å henge seg fast i livet. Hit går ikke en oppegående person. Dagsen er siste mulighet for vanskeligstillte i samfundet...

Godt tiltak for de som ikke klarer å holde på en fast jobb

Skrevet

Tull, Wonders. Jeg gikk selv på Dagsen da jeg var ferdig som student, og tjente meg noen tusenlapper på det. Det er mye sjauejobber, litt i barnehage og i kantine, og det er kun edrue og rene personer som får jobb gjennom det. Hardt arbeid for pengene, men virkelig verdt det når man er skrapa blakk! Her står litt om dagsen: http://www.nav.no/1073749914.cms

For øvrig ligger ikke Dagsen-kontoret i gamle Oslo, men i nærheten av Solli plass.

• Liker 5
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg tuslet også på dagsen da jeg var ferdig student, super måte å tjene litt penger på når man står i en knipe. Var helt klart ikke overvekt av narkomane slitere, heller unge mennesker som står i en jobbsøkesituasjon og trenger noe mens de venter på napp.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Den Åpne Dør

Schweigaards gate 70, Oslo

Frelsesarmeens rusomsorg, Region øst

Omsorgstiltak

Kanskje Dagen er flyttet da...

Endret av Wonders
Skrevet

Dagsen var ikke på Grønland eller i Gamlebyen da jeg gikk der, heller, for 8 år siden. Så vidt jeg husker var den i sentrum, nedover mot kvadraturen (jeg bodde på Grønland og hadde et lite stykke å gå om morgenen).

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Dagsen var ikke på Grønland eller i Gamlebyen da jeg gikk der, heller, for 8 år siden. Så vidt jeg husker var den i sentrum, nedover mot kvadraturen (jeg bodde på Grønland og hadde et lite stykke å gå om morgenen).

den lå ved VG, så akersgata? Der omkring ihvertfall.

Nei skulle man kjørt forbi dagsen på vei gjennom gamlebyen så har man kjørt grådig feil, og flyttet noen gater i prosessen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...