Gå til innhold

Hjelper det noe å gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å gå turer i skogen flere dager i uken(ca 2 timer), opptil 5 dager i uka, de andre dagene blir det kortere turer(ca 1 time) langs en grusvei.

Jeg tvinger også meg selv til å gå opp lange oppoverbakker(selv om jeg skal en annen vei) om jeg går forbi.

Hjelper egentlig gåing på formen, vekten osv?

Trener også litt styrkeøvelser hjemme, tar gjerne i mot tips til øvelser jeg kan gjøre også, trenger variasjon :)

Anonym poster: d784df9cfedde772dde93a854554ad78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs jo på kalori-inntaket ditt da. Går det mer inn enn du bruker så hjelper det lite :)

Skrevet

Du vil jo øke det totale kaloriforbruket ditt i løpet av dagen og går du i underskudd vil du gå ned i vekt uansett, men det kommer an på hva resultater du vil oppnå. Skal du komme i bedre form og få en sterkere og mer fit kropp må pulsen opp.

Skrevet

Det spørs jo på kalori-inntaket ditt da. Går det mer inn enn du bruker så hjelper det lite :)

Jeg ligger på rundt 1500 tror jeg(om jeg regner riktig) :)

Skrevet

Det vil jeg tro. Etter jeg fikk hund har jeg gått 3x skog hver dag og merker da at både kondis og form bedrer seg. Men jogger og går på fjellet i tillegg da. Og har nå også begynt på treningssenter i tillegg.

Anonym poster: b9e496302e904a3f46be36e8da5fd433

Skrevet

Du vil jo øke det totale kaloriforbruket ditt i løpet av dagen og går du i underskudd vil du gå ned i vekt uansett, men det kommer an på hva resultater du vil oppnå. Skal du komme i bedre form og få en sterkere og mer fit kropp må pulsen opp.

Målet mitt er å være i bevegelse, håper jo også å gå ned i vekt på veien. Jeg prøver å løpe når jeg kan det, men beinet mitt er ikke helt glad for det så da blir det mest rask gåing i skogen.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Klart det vil hjelpe. Alt er bedre enn å sitte stille hjemme. Det å gå slik i skogen er godt for kropp og sjel.

Kanskje ikke den mest effektive fettforbrenningen, men for deg nå den mest riktige. Så fortsett med dette du.

• Liker 4
Skrevet

Så klart! Og turer er godt for psyken også.

Skrevet

Gå hjelper, bedre enn ikke og bevege seg! :) man forbrenner kalo en del når man går

Skrevet

Hørte akkurat at 30 minutter gange 5 ganger i uka, 52 uker i året = - 6 (? husker ikke akkurat) kg i året dersom alt annet (kosthold, annen bevegelse) holdes som før. Så ja, det hjelper! Det mange glemmer er at det ikke ses i løpet av ei uke, men over tid.

• Liker 2
Skrevet

Takk for alle svar.

Jeg kommer til å fortsette med å gå iallefall, begynte med det for å trene opp igjen beinet, og det er en fin mulighet til å komme seg opp fra sofa'n.

Nå vurderer jeg å starte opp med 30 days shred, siden jeg har muligheten til å låne dvd'n av noen jeg kjenner - Funker den?

-TS-

Anonym poster: ca17fe288b308e87abcdfe73722c4a49

Skrevet

Nå vurderer jeg å starte opp med 30 days shred, siden jeg har muligheten til å låne dvd'n av noen jeg kjenner - Funker den?

-TS-

Anonym poster: ca17fe288b308e87abcdfe73722c4a49

Jeg, som relativt utrent fra før, ble i hvert fall mye sterkere i kroppen av 30 Day Shred, og forbrente også ca 200 kalorier +/- hver økt.

Anonym poster: 7c0d653a9483b85c03eab860062f4fb5

Skrevet

På vekten din er det ikke sikkert det gir store utslag, men all bevegelse eller bruk av musklene stimulerer dem til å bli vant til belastningen. Derfor vil du ikke bli i bedre form enn det du trenger for å klare den belastningen du stadig utsetter den for.

Det er også derfor man må ha progresjon i trening om man skal komme lengre enn man er nå.

Ikke se på trening som en måte å øke energiforbruket på - det er bare tåpelig. Hvis man begynner å finregne ender man bare opp med et svar med mange forenklinger.

Gjest Sophie Magdalene
Skrevet

Jeg startet treningen min ved å gå raskt 1,5 time i raskt tempo hver bidige dag og kiloene rant av meg.

I tillegg opplevde jeg for første gang i livet å få veldig slanke og flotte legger.

Så å gå er en sterkt undervurdert treningsform.

Husk bare gode sko.

• Liker 1
Gjest Vinglepetra
Skrevet

Jeg startet treningen min ved å gå raskt 1,5 time i raskt tempo hver bidige dag og kiloene rant av meg.

I tillegg opplevde jeg for første gang i livet å få veldig slanke og flotte legger.

Så å gå er en sterkt undervurdert treningsform.

Husk bare gode sko.

Jeg er helt enig! :) Det å gå er en kjempe fin treningsform, spesielt for oss med litt dårlige ben. Og man forbrenner en del kalorier også, en times rask gange er 300 kalorier, (kommer an på høyde og vekt)

Gjest Blubberella
Skrevet

Hvis man har en aktiv jobb og/eller er mye i aktivitet om dagen i fra før, vil neppe en gåtur hjelpe så veldig. Men hvis man er i dårlig form og sitter mye stille har en gåtur om dagen MYE å si. Spesielt dersom man går i raskt tempo og får opp pulsen. For noen er det nok trim, og for andre er det en fin start på et mer aktivt liv med mer trening.

Jeg synes mange her inne er veldig raskt ute med å avfeie daglige gåturer som helt ubrukelig, for man kan få mye trim av en gåtur dersom man velger rette stedene å gå tur. Dessuten er det jo sunt for psyken også å gå en tur ut i frisk luft. Mange opplever vekttap og bedre form av å gå tur, så at det er helt uvirksomt er bare tull. Da kreves det jo selvfølgelig at man ikke bare lunter avgårde på flatt terreng, men det tror jeg er de færreste som gjør.

Skrevet

Jeg synes det er fin trim. Med gåing, litt sykling og kalori underskudd har jeg gått ned 9 kg så lang :)

Skrevet

Du bruker kcal på å gå også, veldig god start! :jepp:

Du bruker selvfølgelig opp mer kcal og trener mer effektivt ved å jogge/sykle, men det er bedre å gå enn å sitte i sofaen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...