Gå til innhold

"Glansspray" til malerier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hoppsann!

Jeg lurte på om jeg var så heldig at noen der ute kunne hjelpe meg med en sak.

Jeg er på utkikk etter en slags glansspray, om jeg kan kalle det det, som man kan spraye over maleriene når de er ferdige, og tørket, slik at de blir blanke og skinner, om noen forstår meg. Jeg aner ikke om dette finnes.

Noen som har hørt om noe slikt, som vet hvor det er å få tak i?

Det siste bildtet jeg malte ble så utrolig matt, skulle gjerne hatt litt mere glans :)

Videoannonse
Annonse
Gjest SebraPiken
Skrevet

Kjøpte noe greier på Clas Ohlson en dag, ikke spray men som du pensler på maleriene. Har ikke prøvt det ennå, men det er sånn glans greier :)

Ellers kan du jo høre på panduro? Eventuelt nettsiden til panduro om du ikke har den butikken i nærheten :)

Skrevet

Først; vær sikker på at det du kjøper kan legges oppå det du har malt, ellers kan det kanskje gå i stykker. Ellers pleier jeg å pensle over mine bilder med "klar lakk", som fås kjøpt i sånne hobbyfarge-butikker.

Skrevet

Anbefaler å bruke ordentlige kunst-produkter. Du skriver ikke hvilken type maling du bruker, men regner med at det er akryl? I såfall så skal du ha noe som heter akrylferniss. Finnes for eksempel her: http://webshop.kem.no/CBC.aspx?q=c:100114

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...