AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #1 Del Skrevet 19. september 2012 Jeg har bestandig hatt problemer med små smertefulle blemmer på tunga. Men det har stort sett bare vært 1 av gangen, og gått noen uker mellom hver gang. Men nå i slutten av svangerskapet sliter jeg enormt!! Nå har jeg 7 blemmer på tunga som svir og gjør kjempe vondt. Tunga er også rimelig hoven. Sliter med å snakke og spise, for det gjør så vond, og nå har det vært slik i 1 mnd, virker som med en gang en blemme forsvinner dukker det opp en ny... Blir gal av dette, og lurer på om noen har noen gode tips/råd til å lindre smertene eller bli kvitt blemmene?? Anonym poster: 58fc630fe4d3ba4912c70acb20328ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #2 Del Skrevet 19. september 2012 Å gå over til såpefri tannkrem, f eks Zendium, kan redusere problemet med blemmer en god del. Det har hvertfall jeg merket. Ellers er det ganske vanlig med økte tann/munnhuleplager under graviditet. Anonym poster: 1d5024ad800633cc91984e8af022161c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thalassos Skrevet 19. september 2012 #3 Del Skrevet 19. september 2012 Jugeblemmer er et helvete. Kjøp et godt munnskyllevann. For min del har det hjulpet med noe som heter Pyralvex, men det får du ikke kjøpt i Norge. Mulig det er noen alternativer. Spør på apoteket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 19. september 2012 #4 Del Skrevet 19. september 2012 Er dette munnskold? I så fall synes jeg veldig synd på deg! Har desverre ikke noe tips på hvordan de kan forsvinne fortere, men hvis du kjøper Vademecum (munnskyldevann som skal blandes ut i vann), og heller det på en klut, og holder det på blemmen så svir det som et helvete, men du blir helt bedøvd etterpå. Jeg gjorde det når jeg trengte å ha smertefri en time, for å spise og pusse tenner f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thalassos Skrevet 19. september 2012 #5 Del Skrevet 19. september 2012 Er dette munnskold? I så fall synes jeg veldig synd på deg! Har desverre ikke noe tips på hvordan de kan forsvinne fortere, men hvis du kjøper Vademecum (munnskyldevann som skal blandes ut i vann), og heller det på en klut, og holder det på blemmen så svir det som et helvete, men du blir helt bedøvd etterpå. Jeg gjorde det når jeg trengte å ha smertefri en time, for å spise og pusse tenner f.eks. Tror det er jugeblemmer.. Jeg har slitt veldig mye med munnskold, men har aldri hatt det på tunga. TS: Er det små, runde blemmer, litt som en hoven "prikk" på runga? (Hele tungas er jo full av sånne prikker), eller er det en litt større blemme som ligner på en flat vannblemme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 19. september 2012 #6 Del Skrevet 19. september 2012 Tror det er jugeblemmer.. Jeg har slitt veldig mye med munnskold, men har aldri hatt det på tunga. TS: Er det små, runde blemmer, litt som en hoven "prikk" på runga? (Hele tungas er jo full av sånne prikker), eller er det en litt større blemme som ligner på en flat vannblemme? Har aldri hørt om jugeblemmer før, så det var derfor jeg spurte. Jeg hadde nylig munnskold på tunga (etter å ha først hatt det i ganen), så det er fullt mulig. Nå skal jeg google jugeblemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thalassos Skrevet 19. september 2012 #7 Del Skrevet 19. september 2012 Har aldri hørt om jugeblemmer før, så det var derfor jeg spurte. Jeg hadde nylig munnskold på tunga (etter å ha først hatt det i ganen), så det er fullt mulig. Nå skal jeg google jugeblemmer. Jeg leste litt feil, sorry Munnskold er noe dritt.. Har heldigvis til gode å få det på tunga, men har til gjengjeld hatt det ALLE andre steder i munnen! Til TS: http://www.kjerringrad.com/blemmer-paa-tunga-298.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #8 Del Skrevet 19. september 2012 Takk for svar! Er ganske store hovne hvite blemmer... Har prøvd med Korsodyl munnskyld, men det hjelper ikke:( Akkurat nå er det så mange å så vondt at jeg vurderer å prøve en paracett for å se om smertene gir seg ett øyeblikk.... Anonym poster: 58fc630fe4d3ba4912c70acb20328ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden Hjelp Anonymkode: a32c4...32d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå