Gå til innhold

Labrador

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har labrador her? Jeg har noen "dumme" spørsmål ang labrador.

Er det vanlig at labrador går passgang? Jeg vet en del raser gjør det, men kan aldri huske å ha sett en labbis som passer. (Altså beveger benene på samme side samtidig, ikke som i trav, der de beveger de diagonale benene samtidig.)

Og er det vanlig at de brummer? Ikke knurrer, men brummer. (Sånn som rottweilere ofte gjør... En form for prating, vil jeg kalle det.) Jeg kan ikke huske å ha hørt en labrador brumme, heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1) Jeg har aldri sett en Labrador i passgang (og jeg har sett ganske mange de siste åra).

2) Jeg har aldri hørt en Labrador brumme (som snakking), men enkelte kan prate høl i hue på noen, ja...

• 2 uker senere...
Skrevet

Min labrador går ikke passgang, men prater (brummer) masse! Koselig!! :P

Skrevet

Min labbis går ikke passgang.

Og om hun brummer. Vet ikke helt hva du mener, men hun lager noen lyder som er vanskelig å forklare. Den ene lyden ligner på gjespelyder, den andre er også en koselyd - hun nærmest snorker (dette inntreffer gjerne foran kjøkkenbenken :ler: ) (arg, klarer ikke å forklare - men det er ikke brumming, akkurat).

Gjest Xavia
Skrevet

Vår AmStaff brummer (snakker) masse! Dette skjer særlig når vi kommer hjem fra jobb "åh, så glad for å se dere!!!".

Han brummer faktisk alltid når vi får besøk også. Halen pisker fram og tilbake som et uvær, tyggebeinet i munnen, og MASSE brumming. "Det er skikkelig gøy med besøk!! Noen som vil vise meg litt oppmerksomhet eller??" "Se så søt jeg er, jeg kan snakke også!! Kom igjen , Kos med meg da...."

Skrevet

Min kjære Golden "brummer" og uler til meg når jeg kommer hjem fra jobben. Går rundt med en bamse og logrer og brummer - masse! Er jo bare såååå stas vettu! :) Og så strekker han seg med forbena og da hender det ofte at det kommer en sånn "wooowoooowooooooo" - et slag uuuul... Og så SMILER han masse! Joda, jammen er det ikke masse personlighet hos våre kjære firbente venner!

• Liker 1
Skrevet

Tydelig at dere skjønner hva jeg mener med brumming. Noen som kommer på besøk til meg, og ikke er vant med denne brummingen, blir redde når kompisen min driver med det. De tror han knurrer. Og jeg må forklare at han bare er glad. Hvilket jo er helt tydelig når han logrer fra halsen til haletuppen...

Skrevet

Min Labrador brummer og gjesper om hverandre når han er glad!

Og uler når han er lei seg.. :ler:

Gjest Xavia
Skrevet

Det samme skjer hos oss, de tror han knurrer, så vi er raske med å forsikre om at det er bare koselyder. Har ikke hørt andre hunder drive på med disse lydene før, men det er jo fint at ikke vår kosebamse er den eneste som holder på sånn...

• 2 uker senere...
Gjest Astra - unplugged
Skrevet

Mina labrador på 7 måneder går passgang. Det skjer ved utstillingstrening, og der jeg ikke går/løper fort nok...

Passgang er ikke så uvanlig, og er en gangart som krever mindre energi enn trav (min labrador er med andre ord litt lat... akkurat som eieren...) :hoho:

Klem fra Astra

Skrevet

Passgang har jeg ikke sett, men en venninne har en gigantisk, svart labbe som brummer hele tiden. Han uler eller hyler aldri, men brummer masse. Og bruker brummingen for å snakke med oss.

Skrevet
Passgang har jeg ikke sett, men en venninne har en gigantisk, svart labbe som brummer hele tiden. Han uler eller hyler aldri, men brummer masse. Og bruker brummingen for å snakke med oss.

Det har kanskje noe å gjøre med hvor han er oppvokst? Bergensere er jo kjent for å prate - er de ikke?

Vel, vår hund ble kalt bergenser i går - av en bergenser. Han brummer ikke, han prater ikke. Han bare tyter liksom. Blanding av uling og piping. Og merkelig nok skjer det når vi møter på mange andre hunder - og spesielt tisper. Er en rimelig kåt tenåring vi har, ja!

• 9 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

minn labrador brummer veldig det er veldig koselig

hun brummer når hun sover og :fnise:

Anonym poster: 27627f746dce47813846c674f15ce419

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...