Gå til innhold

Gode råd?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg trenger virkelig et godt råd. Vi har belegg på gulvene og en hund som løper inn og ut. Vasker ca en gang i uken, men hvis jeg vasker over igjen flere ganger er det like skittent på kulten.

Hvordan får jeg det ordentlig rent?!?!<br /><br /> Anonym poster: 1bd6f12c26b0c394e16ff9b456aece77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde heller fått litt mer kustus på den hunden. Hunder skla få lov å gå ut når det passer for eieren, ikke hunden.

Anonym poster: dcce6f02906f05b750a1a67aececf088

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde heller fått litt mer kustus på den hunden. Hunder skla få lov å gå ut når det passer for eieren, ikke hunden.

Hvr fikk den det fa at han går bare inn og ut som han vil??????

Anonym poster: df89a6e96813cc2cbcf6c0ea33a3a1c3

Skrevet

Sorry Ts men i innlegget ditt høres sånn ut... Hva med å legg frem ei bøtte lunka vann med en klut og vaske føttene hans før han gå inn ? Er han ren på labbene så er det evt hundehår som må fjernes ofte.

Skrevet

Sorry Ts men i innlegget ditt høres sånn ut... Hva med å legg frem ei bøtte lunka vann med en klut og vaske føttene hans før han gå inn ? Er han ren på labbene så er det evt hundehår som må fjernes ofte.

Hvis du klarer å høre ut av noe du leser så skjønner j du hører feil :-p

Skrevet

Hvis du klarer å høre ut av noe du leser så skjønner j du hører feil :-p

Men poenget er om rådet jeg ga deg var nyttig eller ei ?? :DDD

Skrevet

Vi har belegg på gulvene og en hund som løper inn og ut.

Hm, hvordan kan de andre som har svart, tro at hunden løper inn og ut, ts?

Hvordan vasker du? Med klut? Med mopp?

Skyller du kluten eller moppen i bøtten, sånn at du ender opp med å vaske gulvet med "skittent" vann?

Skrevet

Hm, hvordan kan de andre som har svart, tro at hunden løper inn og ut, ts?

Hvordan vasker du? Med klut? Med mopp?

Skyller du kluten eller moppen i bøtten, sånn at du ender opp med å vaske gulvet med "skittent" vann?

Ja det kan du si, folk skriver så mye rart at jeg bare må le:-)

Men jeg vasker med mopp også skylder jeg den i bøtte, har grønnsåpe oppi. Men jeg skrifter vann etter at jeg har tatt stua, den er ca 30m2. Har fliser i ganger og der får jeg det rent. Blir litt små gal av det gulvet her :-/

Skrevet

Grønnsåpe legger igjen et fettlag. Der fester skitten seg, og du kan vaske til du blir grønn uten å få det rent. Grønnsåpe skal kun brukes på gulv i ubehandlet treverk som trenger fett, f.eks. furu.

• Liker 2
Skrevet

Grønnsåpe legger igjen et fettlag. Der fester skitten seg, og du kan vaske til du blir grønn uten å få det rent. Grønnsåpe skal kun brukes på gulv i ubehandlet treverk som trenger fett, f.eks. furu.

Har du et råd om hva jeg burde bruke da???

Skrevet

Noen dråper zalo er fint å vaske med.

Når moppen er skitten, byttes den ut med ny ren mopp, ikke skylles i bøtten;)

Skrevet

Zalo er greit nok, eller annen gulvvask-såpe. Bruk littegranne salmiakk fremover for å løse opp grønnsåpelaget (men ikke for mye, ellers blir du stående og skrape opp grøt hvis du har brukt grønnsåpe lenge.

Vinyl og linoleum har jeg forøvrig fått som nye igjen ved å salmiakkvaske til all gammel grønnsåpe er borte, og så bone. Boning får du i de fleste butikker (gjorde i hvertfall det sist jeg hadde gulv som trengte det, men det er noen år siden). Boning gjentas 2-3 ganger i året, avhengig av trafikken på gulvet. Vel verdt det, de blir så lette å holde rene til hverdags.

Sånn! Det var dagens husmordont.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...