breece Skrevet 23. februar 2004 #1 Del Skrevet 23. februar 2004 Er mandelkake sånn god kake med gult på toppen. Har så innmari lyst å lage en slik, men jeg aner ikke hva den heter! Kan noen hjelpe meg - kanskje også med en god oppskrift :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
floyel Skrevet 23. februar 2004 #2 Del Skrevet 23. februar 2004 Er det suksessterte du tenker på? Mandelbunn, sjokoladetrekk og gul smørkrem sprøytet i ruter på toppen? Har dessverre ingen oppskrift. Eller kanskje du bare tenker på standard mandelkake med mandelbunn, smørkrem og mandelflak på toppen? Vet ikke hva det heter, men har du en oppskrift på mandelbunn og en på smørkrem, så kommer du ganske langt med det. mvh Fløyel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
breece Skrevet 23. februar 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 23. februar 2004 hmmm, husker bare jeg kjøpte det på kafe da jeg var yngre. Husker bare gul eggekrem(?) på toppen og tynnskjærte mandelflak oppå der igjen (derav mandelkake forslaget mitt) Er nok standard mandelkake ja - husker ikke at det var sjokolade i den ihvertfall!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BærtBært Skrevet 23. februar 2004 #4 Del Skrevet 23. februar 2004 Dersom det er den kaka som er standard på alle norske kafeer du tenker på så tror jeg du har eksempel på oppskrift her: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_hor...en/2802003.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest !breece Skrevet 23. februar 2004 #5 Del Skrevet 23. februar 2004 takk takk, skal teste den jeg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 23. februar 2004 #6 Del Skrevet 23. februar 2004 Jeg synes det er godt å dele eggekremen i to og blande en plate smeltet sjokolade i den ene, og så ha gul krem mellom og sjokoladekrem oppå (eller omvendt, nå lager jeg alltid 4 bunner oppå hverandre, for den er så god at den blir spist opp så fort, så da har jeg annenhver gul og mørk krem). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå