Gå til innhold

Dere som farger håret - se hit litt?

Anbefalte innlegg

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei alle dere som farger håret!

Farger dere også de små hårene (babyhårene) helt fremme i pannen, eller lar dere dem være? Isåfall, hvordan får dere til å unngå å farge akkurat disse?

Jeg har selv babyhår rundt hele pannen, og de er helt tynne og lyse. Siden jeg farger håret rødt, så lyser disse hårene opp i en ganske knall rødfarge. Men, problem; den siste uken har flere kommentert at jeg har hatt hårfarge på huden rundt hele pannen (går ut ifra at de ikke ser at det er små hår som er farget), noe jeg faktisk ikke har.

Andre som opplever dette? Hva gjør dere for å unngå det?

*blir takknemlig for svar*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg farger babyhårene. Hvis fargen setter seg på huden dypper jeg våt bomull i aske og gnir. Da forsvinner det :)

Skrevet

Takk for svar, og godt tips, men jeg har som regel fått bort farge fra huden. Her er det mer snakk om at fargen på babyhårene blir så intens, at folk tydeligvis ikke ser forskjellen på "farge på hud", og "farge på hår". Har jo også ganske tett hårvekst, da... :)

Skrevet

Jeg farger og babyhårene. Bruk en fet bodylotion i ansiktet og rundt med panna og på ørene når du farger det, så setter ikke farga seg. Har god erfaring med spenol!

Skrevet

Jammen... jeg VIL jo at fargen skal sette seg på hårene... har ikke noe problem med at det setter seg på huden, det bare ser sånn ut for andre, siden det ser så "tett" ut...

Skrevet

Jeg jobber som frisørlærling, og farger alltid babyhårene. Ser mye mer toskete ut om de ikke er farget, enn om de vises "for godt".

Skrevet

Hvorfor bry deg om det andre sier da håret skal være farget? Og fargen forsvinner jo delvis etterhvert så det er vel bare de første dagene det blir kommentert?

• Liker 1
Skrevet

Nå så farger jeg mitt hos frisør, men hun har alltid tatt småhårene. Synes fargen på disse fort blir mindre intens. :)

Skrevet

Jeg lar de være. Men så er ikke hårfargen min SÅ forskjellig fra babyhårene mine at det gjør noe.

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Jeg farger alt håret, men har aldri opplevd eller tenkt over akkurat det problemet.

Det må vel kanskje løses i stylingen? Vet ikke hvordan du har håret, men har du det i hestehale så bør du kanskje bruke noen produkter for å kline babyhårene bakover også.

Selv går jeg alltid med håret løst, og da ligger det jo slik (på meg iallefall) at man ikke ser hårfestet hvor alle babyhårene gjerne her. Har for eksempel noen små sauekrøller helt øverst i pannen, men de ligger jo godt gjemt under en skrålugg. Kanskje derfor jeg ikke har tenkt over problemstillingen.

Skrevet

Kanskje det kan hjelpe å ta i fargen der litt seinere slik at fargen ikkje blir så intens?

Skrevet

Du må blande ut fargen med natur farge, så slipper du signalrøde babyhår :)

Skrevet

[quote name=frisørmester :)' timestamp='1348334966' post='11566215]

Du må blande ut fargen med natur farge, så slipper du signalrøde babyhår :)

Skrevet

Ja, er bare første uken folk kommenterte.. Syns det er litt rart, for har jo farget håret slik i over et år. Det er først nå noen har kommentert *hrmf*

Når det kommer til stylingen, så har jeg håret på alle mulige måter, men felles for dem alle er jo at jeg ikke har lugg. Så jeg har alltid pannen synlig, for å si det sånn.

Takk for gode innspill, alle sammen!

Skrevet

Hva mener du? Jeg farger med en farge jeg kjøper hos frisør, som de oftest har gjort helt klar for meg, så jeg bare skal blande de to komponentene rett før jeg tar det i håret. Hva mener du at jeg skal blande med?

Du må be om og få en farge med natur farge i , som du kan blande kun til småhårene. spør de når du er og kjøper fargen, så skjønner de nok hva du mener :)

Skrevet

[quote name=frisørmester :)' timestamp='1348414751' post='11569800]

Du må be om og få en farge med natur farge i , som du kan blande kun til småhårene. spør de når du er og kjøper fargen, så skjønner de nok hva du mener :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...