AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #1 Skrevet 19. september 2012 Jeg er såååå lei meg og har bare lyst å gråte.......... Lokket på fiskeforet var ødelagt, så fiskeboksen er jo helt åpen, så skulle jeg mate den og helte oppi, og da kom det ut kjempemye i vannet... Jeg tenkte jo ikke over dette, har aldri hatt gullfisk før. Og nå ser jeg at den har fått KJEMPEstor mage, den ser uvel ut og liksom flyter sidelengs mot overflaten... Å,nei, har jeg drept gullfisken?? Den svømmer fortsatt rundt men den ser ikke helt god ut. Hva skal jeg gjøre?? Kommer den til å dø i dag?? Anonym poster: fce5cf54448cdd5e3b30dc012e58816d
Namine Skrevet 19. september 2012 #2 Skrevet 19. september 2012 (endret) fjern alle evt matrester, å ta et stort vannbytte. Det kan være så mangt, ikke så lett å gjette seg frem til uten mer spesifikk info, men vannbytte er stort sett alltid første bud ved sykdom, så jeg ville begynt der frem til du finner ut av hva det kan være. Har du målt vannverdier i karet ditt? Om ikke, ville jeg også gjort det, for å se om det kan være noe i vannverdiene som kan skape dette. Ville også stilt dette spørsmålet på akvaforum e.l (da er sjangsen større for at du treffer på flere folk som kan ha vært borte i det samme som seg på gullfisk), pløyet gjennom sykdomsartikklene, se om du kan se andre symptomer beskrevet i artiklene som kan stemme overrens med fisken din. Og når det kommer til foringen (er ikke sikkert det er det som har skapt det da, som sagt kan dette komme av så mangt) bør du heller ta litt mat mellom fingrene (enn liten klype liksom), fremfor å helle fra boksen og ned i karet. Overforing er veldig ofte årsaken til for høye verdier og ubalanse i vannet, som igjen kan skape sykdom, død og mye annet man ikke vil ha. Ønsker deg lykke til! Endret 19. september 2012 av Namine
kaprifolen Skrevet 20. september 2012 #3 Skrevet 20. september 2012 Kan jeg bare få blande meg inn og lure på hva man gjør hvis en fisk blir syk...? Har liksom aldri sett noen sitte hos veterinæren med en fisk... Men siden det finnes fisker til mange tusen, og titalls tusen, så regner jeg med at man må gjøre NOE hvis de virker syke...? Og man blir vel glad i de?
Alice123 Skrevet 20. september 2012 #4 Skrevet 20. september 2012 Jeg tror at når fiskens tid har kommet, kaprifolen, så har den kommet. 1
Gjest Skrevet 20. september 2012 #5 Skrevet 20. september 2012 En gullfisk kan faktisk spise så mye til den sprekker. Men da min gullfisk fløt langs overflaten var det rett og slett fordi den hadde svelget for mye oksygen, og ikke noe farlig. Min døde ikke (i alle fall ikke pga det..)
kaprifolen Skrevet 20. september 2012 #7 Skrevet 20. september 2012 Jeg tror at når fiskens tid har kommet, kaprifolen, så har den kommet. Jeg tror at når fiskens tid har kommet, kaprifolen, så har den kommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå