Gå til innhold

Ny stil i leiligheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har utrolig lyst til å skaffe en ny stil i leiligheten. Akkurat nå er det liksom forskjellig farger på alt. Mest nøytrale farger som hvitt, sort og grått, men vil ha det stilrent.

Har nettopp kjøpt en ny sofa som er litt mørkegrå, så vil gjerne pusse opp etter fargen på sofaen. Noen som har noen ideer? Tenkte kanskje på tapet på den ene veggen, pusse ned sjenken så jeg kan male den grå osv, nye gardiner og puter som står i stil til sofaen osv.

Noen som har litt erfaring/bilder/inspirasjon? :)

Legger ved bildet av sofaen, bare den vi har kjøpt er litt mørkere grå.

post-63840-0-70928900-1348066440_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fontvegg er helt ut, så det ville jeg ikke gjort. Ville heller ha malt alle veggene i en nøytral relativt lys grå farge, helt matt, med helt hvite lister etc i høyere glansgrad. Å male sjenken grå høres ikke så bra ut. Sofaen er kjempefin, den skal jeg ha selv når jeg får råd! Den er veldig nøytral, så den gir mange muligheter. Det er vanskelig å gi noen råd når man ikke vet hvordan rommet ellers ser ut. Lysforhold har mye å si.

Anonym poster: 19eb592a75e164ccdf95c8170944885f

• Liker 2
Skrevet

Fondvegger er ikke ut. Sjekk alt det nye kule i tapetbøken....

Skrevet

Fin sofa :)

Hadde det vært min sofa i mørk grå, så hadde jeg valgt å male sjenken hvit, malt lister hvite, hvite gardiner osv.. Da får du helhet i rommet. Men fagene hvit, svar og grått, kan du endre fagene i rommet hver årstid om du vil, med puter, tepper og stearinlys :) Orange, burgunder, lilla, grønt, og okergult er fantastiske fager til dine stue-farger. 1 farge om gangen anbefaler jeg :)

Anonym poster: cf3458a7d5af226e05add5de37038373

• Liker 1
Skrevet

Dette var pussig.. Stuen min er sort, hvit og grå. En kontrastvegg og lik sofa som du la ut bilde av. Skal knipse noen bilder å legge ut.

Skrevet

Jeg har lest i flere tråder at fondvegger er ut, men jeg synes nå jeg ser fondvegger overalt nå.

Vi har en sofa som er nesten kliss lik den sofaen du viser bilde av ts, og vi har hvitt sofabord, hvit tvbenk og hvitt vitrineskap (i samme serie). Veggene er malt i en varm hvitfarge og så har vi hvite lister. Mulig at det for mange blir kræsj med varm hvit og kald grå sofa, men for meg blir det ikke hjemmekoselig om veggene også er i en kald farge. Da blir det altfor klinisk. Videre pynter vi med hvite gardiner, i et litt mer "eksklusivt" stoff, lilla pynteputer og kubbelys, orkideer osv. i hvitt. Har noe sølv og sølvgrått, men er ikke så glad i fattigmanssølv (minner meg om shabby chic). Forsøker å holde det i grått, hvitt og lilla.

Anonym poster: cdee56de2921751bd5f16744c82b4ddc

• Liker 1
Skrevet

Jeg har lest i flere tråder at fondvegger er ut, men jeg synes nå jeg ser fondvegger overalt nå.

Det at du ser det overalt betyr ikke at det ikke er ut. Det blir som shabby chic stilen, den er også helt ut, men du finner det overalt likevel, fordi folk fortsatt kjøper det. Men når det er sagt så syns jeg at man skal pusse opp akkurat slik man ønsker å ha det, man må ikke følge trender slavisk.

Anonym poster: ac9e5feb14281ccde2f27477670b47de

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi har en sofa som er nesten kliss lik den sofaen du viser bilde av ts, og vi har hvitt sofabord, hvit tvbenk og hvitt vitrineskap (i samme serie). Veggene er malt i en varm hvitfarge og så har vi hvite lister. Mulig at det for mange blir kræsj med varm hvit og kald grå sofa, men for meg blir det ikke hjemmekoselig om veggene også er i en kald farge. Da blir det altfor klinisk. Videre pynter vi med hvite gardiner, i et litt mer "eksklusivt" stoff, lilla pynteputer og kubbelys, orkideer osv. i hvitt. Har noe sølv og sølvgrått, men er ikke så glad i fattigmanssølv (minner meg om shabby chic). Forsøker å holde det i grått, hvitt og lilla.

Dette høres veldig fint ut, kunne du ha lagt ut et bilde?

Anonym poster: 230f1c494bc9a799d2f522962a7d8db3

Skrevet (endret)

Sjekk ut mrperswall.com. Der har de mye fint. Vi malte stua i farge "skagen" (lys grå med noe rødt i seg). Fondvegg med tapet fra mrperswall i mursteinstrykk. Knalltøft!

Videre har vi også grå sofa, men den er lys. Har ispedd litt farger (bl.a. rød tv benk "bestå burs" fra ikea).

Vurderte å male spisestuemøblementet som er i en relativt mørk tresort hvit, men den gjorde seg utrolig godt til tapetet så regner med den blir slik en stund.

Endret av Sobril
Skrevet

Shabby er da ikke ut. Butikkene selger dette som hakka møkk.

Anonym poster: a98b3b86817bb97934aa4d821ba1bca0

Skrevet

Skandinavisk stil er jo litt shabby chick så det selger seg selv. Gå for noe marokansk eller fargerikt. Det er høst. Kos deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...