AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #1 Skrevet 19. september 2012 Hei, hei! Prøver å finne forskjellige øvelser som øker både kondisjon og utholdenhet, men i min situasjon er dette faktisk ganske vanskelig... Har reumatisme, og trenger derfor øvelser som ikke belaster leddene noe særlig. Løping, f.eks., er ingen god øvelse med tanke på belastning på leddene. Derfor lurer jeg på om du har noen tips til øvelser jeg kan utføre uten for mye belastning på leddene? Takk for svar! :-) Anonym poster: c039f71cbc2c714f5dc538f9b1d16503
Envy Skrevet 19. september 2012 #2 Skrevet 19. september 2012 Spinning skal visst være bedre for leddene og mindre belastende for kroppen generelt enn løping. Men om det funker for revmatikere er jeg usikker på. Har du forsøkt å forhøre deg med f.eks fysioterapaut? 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #4 Skrevet 19. september 2012 jeg har også reumatisme og driver med både gåing, jogging, løping, sykling og alt de sier man blir verre av. Kjenner at jeg brenner meg av og til, men generelt sett er jeg bedre enn jeg var før jeg begynte med det. Trener også mye styrke da, for å forbedre musklene rundt leddene. Anonym poster: 99cdc7427402832880acebe9e6c2afa6
Wiggins Skrevet 19. september 2012 #5 Skrevet 19. september 2012 Spinning/sykling og svømming er allerede nevnt, det er utholdenhetstrening der du ikke får støtbelastning, slik du får i jogging. Avhengig av hvor i landet du bor så er det nå ikke så lenge til det forhåpentligvis er mulig å stå på ski. Det er en veldig god treningsform der du trener de aller fleste av kroppens muskler uten å få støtbelastning.
marlenelaa Skrevet 20. september 2012 #6 Skrevet 20. september 2012 jeg har også reumatisme og driver med både gåing, jogging, løping, sykling og alt de sier man blir verre av. Kjenner at jeg brenner meg av og til, men generelt sett er jeg bedre enn jeg var før jeg begynte med det. Trener også mye styrke da, for å forbedre musklene rundt leddene. Anonym poster: 99cdc7427402832880acebe9e6c2afa6 Ja, jeg har prøvd løping og jogging, og det går greit når jeg først er i gang! Det som er problemet er at jeg får væske i leddene etter treningen dersom jeg belaster leddene for mye, og du vet sikkert like godt som meg at det ikke er noe særlig. Jeg faktisk ikke tenkt på det før nå, men styrke må jo være bra som du sier! Takk for tipset :-)
AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #7 Skrevet 20. september 2012 jeg har væske i så og si alle leddene mine som er angrepet, av de jeg vet ihvertfall. det kommer nytt hele tiden om jeg tapper. men jeg løper og jogger KUN i skog, og det utgjør en vesentlig forskjell:) Anonym poster: ba0a78f9d23569b59f2818a32851a8ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå