Gå til innhold

Jojo-trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har merket at jeg enten er all in eller all out når det kommer til trening. Hver periode varer mellom 1 og 3 måneder. Før sommeren begynte jeg å trene igjen, og trene hver dag frem til like begynnelsen av august. Siden da har jeg ikke trent.

Spørsmålet mitt er om dette er "farlig"?

Jeg merket at jeg fikk store, synlige muskler i armene og magen i løpet av sommeren. Nå er de helt borte! Jeg har fått motivasjon til å begynne å trene igjen nå, men vil først få svar på om det er helseskadelig å holde på slik jeg gjør. Motivasjonen forsvinner etter hvert og prioriteringene blir annerledes... Slik har jeg holdt på i to-tre år nå.

Jeg er 18 år, kvinne og trener både styrke og kondisjon om det skulle ha noe å si. Takk! :)

Anonym poster: 786f4eac0a982513c86c5daa93772f11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke farlig. Men det må være slitsomt å hele tiden starte på scratch fremfor å bare trene jevnt hele året.

Skrevet

Du kunne jo forsøkt å trene litt mindre? Eller mister du motivasjonen da? Med 3-5 økter i uka er det lettere å trene jevnlig synes jeg. Kan godt trene mange dager på rad, men tar en hviledag eller to dersom jeg har behov for det :)

Anonym poster: 343044205819c42eb0c5df9f93ddb2f6

Gjest Vena Cava
Skrevet

Jeg er faktisk lik deg, Ts.

Holder motivasjonen oppe en liten stund, et pr mnd også blir jeg lei og orker ikke. Da varer pausen gjerne en mnd, og da må jeg begynne på scratch, nesten. Det er så irriterende!

Så kommer våren og sommeren, og det er full start igjen. Så ender jeg som oftest med at jeg blir misfornøyd fordi jeg har begynt for seint og kommer ikke opp i den formen jeg hadde satt som mål.

Hvorfor skal det være så vanskelig å holde det på et nogenlunde greit nivå gjennom hele året...?

Skrevet

Jeg er akkurat lik!! Det jeg har funnet ut er at det er bedre å trene 4 dager i uka. ikke mer ikke mindre

Skrevet

De periodene du trener, går du ned i vekt? Hvor mye? Og går du opp igjen etterpå?

Anonym poster: 484f7bf9eac01e165707b52bb9189739

Skrevet

De periodene du trener, går du ned i vekt? Hvor mye? Og går du opp igjen etterpå?

Jeg går opp i vekt når jeg trener. Da spiser jeg mer fordi jeg er oftere sulten og får store, fine muskler *savne*. Så i sommer gikk jeg opp 3-4 kg. Og nå som jeg ikke har trent på noen måneder, har jeg gått ned godt over halvparten av dem.

Beklager sent svar, hadde glemt tråden. Ja, kanskje det er bedre å trene 3-4 ganger i uken? Men når jeg først er motivert, så ER jeg motivert liksom. Da ønsker jeg å trene hver dag :(

Anonym poster: cfbee21caf3bef79700baf970672bbb9

Skrevet

^ fra TS

Skrevet

Jeg går opp i vekt når jeg trener. Da spiser jeg mer fordi jeg er oftere sulten og får store, fine muskler *savne*. Så i sommer gikk jeg opp 3-4 kg. Og nå som jeg ikke har trent på noen måneder, har jeg gått ned godt over halvparten av dem.

Beklager sent svar, hadde glemt tråden. Ja, kanskje det er bedre å trene 3-4 ganger i uken? Men når jeg først er motivert, så ER jeg motivert liksom. Da ønsker jeg å trene hver dag :(

Nå høres det jo ut som om det er muskler du legger på deg og tar av deg, men det er jo ikke allverden med 3-4 kg. Jeg spurte bare fordi mange som jojo-slanker seg får ofte muskelsvinn(noe av vekten man mister når man slanker seg er ofte muskler):P

Men det beste er nok å være konsekvent med treningen ja. Men grunnen til at det blir jojo-trening er at du kanskje tar det for hardt i starten og liksom mister litt piffen etterhvert. Eller kanskje fordi du når målet ditt og mister motivasjonen? Da er det jo ikke verre enn å sette seg et nytt mål i grunn:) Om så bare et mål om å holde det ved like.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...