Gå til innhold

Lønnsøkning vs oppsigelse


-Fiona-

Anbefalte innlegg

Er det riktig at en ikke skal få litt økning i lønn som alle andre ansatte får, når man slutter?

Slutter i denne jobben midt i oktober, og forventet egentlig at den lønnsøkningen vi fikk på arbeidsplassen min her gjaldt fom 1.7 med etterbetaling i september, men min lønn er uendret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge har du jobbet der? Lønnen skal gå opp uansett om du skal slutte. Men, noen arbeidsplasser (alle?) har sånn at en skal ha vært ansatt et år, før en blir med på lønnsøkningen. Var ihvertfall sånn med meg, første året i ny jobb. Den som vet dette best er sjefen din.

Anonym poster: 7cb359df7d74f8e2b7a27587d5ffb330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du jobbet der? Lønnen skal gå opp uansett om du skal slutte. Men, noen arbeidsplasser (alle?) har sånn at en skal ha vært ansatt et år, før en blir med på lønnsøkningen. Var ihvertfall sånn med meg, første året i ny jobb. Den som vet dette best er sjefen din.

Anonym poster: 7cb359df7d74f8e2b7a27587d5ffb330

Jobbet der i 1.5 år...

Sjefen min har jo bestemt at vi som slutter nå ikke skal få lønnsforhøyelse. Jeg mener det er merkelig, for jeg har jo tross alt jobbet i 3 måneder etter at lønna gikk opp for mer eller mindre samtlige nordmenn. Derfor spør jeg her, for det er vel ikke alltid sjefene vet best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet der i 1.5 år...

Sjefen min har jo bestemt at vi som slutter nå ikke skal få lønnsforhøyelse. Jeg mener det er merkelig, for jeg har jo tross alt jobbet i 3 måneder etter at lønna gikk opp for mer eller mindre samtlige nordmenn. Derfor spør jeg her, for det er vel ikke alltid sjefene vet best?

Er det en tariffbundet økning, eller noe som er bestemt lokalt på arbeidsplassen? Er det sistnevnte, kan sjefen bestemme det. Er det førstnevnte, ligger bestemmelser om dette ofte i tariffavtalen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...