Gå til innhold

La mer kremene. Noen som har prøvd dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste litt om dem og kunne tenkt meg øyekremen.

Det er en skikkelig stiv pris (!) så jeg vil gjerne høre andres erfaringer før jeg eventuellt kjøper. Så har du prøvd selv eler kjenner noen som har?

Er det forresten noen nettsteder som er billigere enn Strawberrynet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heh, ja. Men de har vært gode på merkevarbygging, det skal de ha. Det er ikke alle som klarer å få folk til å betale det hvite ut av øyet for noe helt middelmådig.

Skrevet

Det er ikke sikkert den er bedre enn andre øyekremer, men den gir nok en følelse av luksus. Det du kan gjøre, er å gå på parfymeriet og be dem gi deg en prøve som du kan ta med deg hjem, og så kan du avgjøre selv hva du synes.

Skrevet

Vaseline på en dyr boks - jeg vet den får mye skryt, men om man leser på ingredienselisten skjønner man at det er tull og lureri.

Skrevet

Ja, hvis du er så dum at du lar deg lure, så....

Anonym poster: 8da57fe26a54dccb1b2bc202d3fe73a7

• Liker 1
Skrevet

Største søppelet du får for pengene. http://www.truthinag...creme-de-la-mer

Bare mineraloljer og silikoner.

Anonym poster: 3249a7893d8da3034d6715c3bbad71e2

For ikke å glemme lanolin, det er det største verstingen. Og for dem som ikke vet; det er sauetalg.

• Liker 1
Skrevet

Ja, hvis du er så dum at du lar deg lure, så....

Nei, da hadde jeg kjøpt den allerede wink.png

Skrevet

Vaseline på en dyr boks - jeg vet den får mye skryt, men om man leser på ingredienselisten skjønner man at det er tull og lureri.

Ikke alle som skjønner det. Jeg vet ikke hva som skal til for at en krem er bra eller hva som gjør den dårlig. Det som står der er gresk for meg. Det er derfor jeg spør om andre sine erfaringer med kremen.

Skrevet

For ikke å glemme lanolin, det er det største verstingen. Og for dem som ikke vet; det er sauetalg.

Ikke helt riktig. Det er talg fra saueull. Ikke fra selve sauen.

Skrevet (endret)

Ikke alle som skjønner det. Jeg vet ikke hva som skal til for at en krem er bra eller hva som gjør den dårlig. Det som står der er gresk for meg. Det er derfor jeg spør om andre sine erfaringer med kremen.

Okai, da kan jeg fortelle deg hvorfor det blir omtalt som en hype innen hudpleie =)

Det som skaper en god hudkrem er ingredienser som pleier huden og tilfører fukt/fett, alt etter hvilken hud du har. La Mer er visstnok "holy grail" stoff for de med tørr og sart hud, men sannheten er at det fungerer til nøds som en kuldekrem enn noe annet pga. "lokkeffekten" mineraloljen skaper. Det legger seg på huden og forblir der, det trekker ikke inn eller jobber med huden, så sannheten er at den ikke gjør noe for ansiktet i det hele tatt.

Riktignok står sjøgress som første ingrediens (som skal pleie huden og alt det der), men det gjør ikke opp for at mineralolje og petrolatum (som er det samme, bare er et annet ord?) kommer like etter, som igjen ikke har evnen til å tas opp i kroppen. Helt på slutten har den også lanolin, som er saueulltalg og skaper urenheter... Jeg synes det er helt utrolig at La Mer har hjerte til å ta 1000 - 2000 kroner for noe som fungerer på samme måte som en boks med vaseline til under 50 kroner :overrasket: Spar pengene og kjøp deg en annen krem, du blir flådd og får ikke det du betaler for.

En hudkrem skal trekke inn i huden og pleie, det har ikke la mer evnen til å gjøre, derfor er den dårlig.

Endret av BabyBlue
Skrevet

Okai, da kan jeg fortelle deg hvorfor det blir omtalt som en hype innen hudpleie =)

Det som skaper en god hudkrem er ingredienser som pleier huden og tilfører fukt/fett, alt etter hvilken hud du har. La Mer er visstnok "holy grail" stoff for de med tørr og sart hud, men sannheten er at det fungerer til nøds som en kuldekrem enn noe annet pga. "lokkeffekten" mineraloljen skaper. Det legger seg på huden og forblir der, det trekker ikke inn eller jobber med huden, så sannheten er at den ikke gjør noe for ansiktet i det hele tatt.

Riktignok står sjøgress som første ingrediens (som skal pleie huden og alt det der), men det gjør ikke opp for at mineralolje og petrolatum (som er det samme, bare er et annet ord?) kommer like etter, som igjen ikke har evnen til å tas opp i kroppen. Helt på slutten har den også lanolin, som er saueulltalg og skaper urenheter... Jeg synes det er helt utrolig at La Mer har hjerte til å ta 1000 - 2000 kroner for noe som fungerer på samme måte som en boks med vaseline til under 50 kroner :overrasket: Spar pengene og kjøp deg en annen krem, du blir flådd og får ikke det du betaler for.

En hudkrem skal trekke inn i huden og pleie, det har ikke la mer evnen til å gjøre, derfor er den dårlig.

Takk for et grundig svar :)

Ikke så lett å vite hva man skal tro. Alle hevder jo å ha det beste produktet.

Skrevet

har ikke penger til det.

Bruker denne i stedet:

804930_large.jpg

Skrevet

Ikke helt riktig. Det er talg fra saueull. Ikke fra selve sauen.

Det er ikke ulla som lager talg, det er porene til sauen på samme måte som menneskets hodebunn. :gjeiper:

Anonym poster: 4d7e7e7b8216e347aeb32aa8b73403f4

• Liker 2
Skrevet

Helt enig i dette. Vil bare føye til at petrolatum er en form for mineralolje, det finnes også andre.

Anonym poster: 780f63880e6fab68714b199fcfbb27f9

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke ulla som lager talg, det er porene til sauen på samme måte som menneskets hodebunn. :gjeiper:

Ulla lager ikke talg. Det er noe som finnes i ulla.

• Liker 1
Skrevet

Og det kommer igjen fra? Her er det tydeligvis bare teskjemetoden som fungerer:

http://en.wikipedia.org/wiki/Lanolin

Lanolin (German, from Latin lāna, "wool", and oleum, "oil"), also called wool wax or wool grease, is a yellow waxy substance secreted by the sebaceous glands of wool-bearing animals.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sebaceous_gland

The sebaceous glands are microscopic glands in the skin that secrete an oily/waxy matter, called sebum, to lubricate and waterproof the skin and hair of mammals.[1]

• Liker 3
Skrevet

Seriøst? Voks opp! (Og slutt å spre feilinformasjon. Kan du ikke noe er det bedre å holde kjeft.)

• Liker 3
Skrevet

Håret ditt vil få et fettlag over det hele hvis du lar være å vaske det, da får det god tid til å fordele seg utover håret. Ulla, som er sauens hår, er et dødt vev laget av keratin akkurat som det du har på ditt eget hode. Det som produserer dette fettet er talgkjertlene, og talg er oljete og vokslignende. Det inneholder begge deler for å virke vannavvisende, og forholdet varierer for hvilket pattedyr man ser på. Men det består av bortimot det samme sett bort fra at mennesket har en syre ingen andre arter har.

Ull, hår, negler og hover er alt laget av samme avfallsstoffet fra kroppen. Keratin. Dødt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...