Gjest Gjest Skrevet 19. september 2012 #1 Skrevet 19. september 2012 Jeg hører det er så mange som er livredde for at en pedofil skal se datteren din (bryr ingen seg om gutter lenger), spesielt naken. Hvorfor det? Mange tør ikke lenger å la barna være naken på stranda fordi de trur at det sitter pedofile i buskene. Gjør det det da? Og hvis det gjør, hva så? Barna tar vel ikke skade av en som er pedofil ser barne nakent? Har selv ei datter på 10 og i sommer var vi på stranda og hun hadde ikke noe på overkroppen og hun skiftet i det åpne når hun byttet fra bikinitruse til vanlig, da ser vi plutselig ei fremmed dame komme løpende mot oss og strengt ber datteren min om å få på seg klær for man vet ikke hva slags griser som sitter i buskene sa hun. Ved en annen anledning så fikk vi begge kjeft av en nabo fordi datteren min lå på hverandaen og solte seg naken. Naboen sa også at er man så dum så fortjener man å bli misbrukt. Hvordan kan noen i sånt til et barn? Etter den siste hendelsen så har datteren min blitt litt redd for naboen, eller i hvertfall usikker og hun turte ikke lenger å ligge ute å sole seg, selv i bikini eller fult påkledd. for hun var redd andre skulle komme og se henne. Det samme gjelder også inne i huset, er gardinene trukket fra så tør hun ikke lenger å gå naken forran og hun sier hele tiden "tenk om noen ser meg". Jeg vet det er vanlig å bli mer sjenert med kropp kanskje i den alderen, men det er rett etter det med naboen det skjedde og det reagerer jeg litt på. Er det rett at man skal drive å skremme ungene fordi det finnes en liten prosentandelen som blår kåt av å se et barn? De pedofile som vil voldta blir vel ikke noe mindre farlige om min datter har på seg klær? Av de jeg har lest om i media så har jeg faktisk aldri hørt om noen som ble misbrukt fordi de var naken på stranda, i sin egen hage eller noe. Ja, tusen takk overhysteriske samfunn som gjør min datter redd og engstelig, det var ikke sånn før noen måtte blande seg inn og vi har ikke en gang hatt noen pedofile i nærheten, i hvertfall ikke som vi vet om. Er vel større sansynlighet å bli misbrukt på skoleveien når man er alene, men jeg hører ingen fortelle meg at jeg må kjøre datteren min til skoledøra og holde hun i hendene hele dagen.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #2 Skrevet 6. september 2014 jeg er enig med deg Anonymous poster hash: 30166...abf 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #3 Skrevet 6. september 2014 Greit å være litt påpasselig på offentlige strender, men små jenter som ikke har utviklet tegn til pupper, synes jeg fint kan gå uten overdel. Men vi så ei jente i 11-13-års alderen i bare truser på Sommarland i Bø som hadde fått pupper, og hun løp jo rundt som om hun var ett lite barn.. Upassende. Å sole seg naken i egen hage, kan vel ingen si noe på, så lenge det ikke er til sjenanse for andre. Men pedofile kan være hvor som helst, så ville ikke tenkt på at de gjemte seg i buskene.. Ville heller tatt ansvar for å lære barnet mitt når det er på tide å kle som en voksen jente og ikke ett barn lengre, å at de tar med seg den kunnskapen når de blir eldre å dingler rundt i byen i miniskjørt med rumpeballene ute, og tiltrekker seg negativ oppmerksom..Anonymous poster hash: b0b4d...ea3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #4 Skrevet 6. september 2014 Jeg er faktisk enig med naboen din, men ikke damen på stranden Anonymous poster hash: d1410...752
Ciara Skrevet 6. september 2014 #5 Skrevet 6. september 2014 Jeg finnes ikke redd for pedofile, og ville aldri kledd på barna mine fordi det kanskje muligens sitter noen i buskene. Jeg er pragmatisk der - risikoen for at noen ser på barna på den måten er ikke så stor, og OM noen gjør det er ikke det noe barna merker. Da tenker jeg mer på at datteren din er ti år - har hun kommet i puberteten? Hvis hun ikke har pupper eller begynt å få hår her og der tenker jeg hun må få være naken om hun vil. Men har hun begynt å utvikle seg er det jo litt mer uvanlig. 1
Gjest FuturePrimitive Skrevet 6. september 2014 #6 Skrevet 6. september 2014 Enig i at hysteriesamfunnet har tatt helt av, men vet ikke helt om jeg synes en 10-11 åring skal/burde sole seg naken ute hvor andre kan se han/henne. Naboen din virker selvfølgelig helt syk med sine uttalelser, og det er mye mer bekymringsverdig enn at jenta di soler seg naken.
Blikkboks Skrevet 6. september 2014 #7 Skrevet 6. september 2014 Eg har tenkt likt som deg, men etter ein prat med ei som jobba i barnehagen til dottera mi endra eg litt meining. Der mptte dei slutte å la ungane springe nakne i vannspredaren fordi dei gjentekne gongar hadde sett nokon som sat i bilen og tok bilder av borna. Det er det som et ekkelt med nakenhet på offentlege stadar, ein veit aldri kven som tek bilete og kva dei brukar desse til... Eg lar ho framleis skifte på stranda, men ikkje gå naken desverre. 1
Gjest Snuttepi Skrevet 6. september 2014 #8 Skrevet 6. september 2014 (endret) Jeg synes det er merkelig at en tiåring vil sole seg helt naken i hagen. Hva om en klassekamerat kom gående? Naboen kunne se at hun lå naken der, altså? Det er rimelig stor forskjell på en naken toåring i vannsprederen og en tiåring i solsenga. Å sole seg i truse er noe helt annet. En tiåring trenger som regel ikke bikinitopp, men jeg hadde bedt min datter ta på seg truse. Jeg ville allikevel aldri sagt noe om jeg var naboen din. Pedofile er jeg ikke redd for, og jeg synes du har et godt poeng når du sier at et påkledd barn på skoleveien er mer utsatt enn et barn som skifter på stranden. Endret 6. september 2014 av Snuttepi 1
Gjest Iben Skrevet 6. september 2014 #9 Skrevet 6. september 2014 Enig i at pedo-hysteriet tar helt overhånd, men den naboen din ville jeg vært litt obs på allikevel. Det er litt suspekt når en voksen person automatisk tenker "sex med barn" med en gang han/hun ser en naken/halvnaken unge. Og det må du gjerne hilse og si 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #10 Skrevet 6. september 2014 Hva er egentlig så farlig med at en pedofil ser datteren din naken, Hun blir jo ikke akuratt voldtatt.Anonymous poster hash: 14717...b0d
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 #11 Skrevet 6. september 2014 10 år synes jeg er litt for stort til å gå rundt og vise seg naken. Uten overdel, greit nok. Men kliss naken når man soler seg, selv i en hage, virker veldig spesielt på meg. Jeg hadde nok stusset som nabo selv. Man er jo i en alder der man blir mer bevisst på egen kropp og faktisk snart er i puberteten. Anonymous poster hash: ffe44...350 2
Kittykat Skrevet 6. september 2014 #12 Skrevet 6. september 2014 (endret) Jeg kan skjønne at man skal gjerne være litt påpasselig på stranden, men jeg hadde ikke brydd meg om naboen. Hva folk gjør i sitt eget hjem har ingen noe som helst med. Hvis det er sånn at folk kan se inn til altanen deres, så hadde jeg dekket gjerdet/vinduene (eller hva dere nå har på altanen) med tepper e.l. Hvis din datter vil sole seg naken på altanen hjemme, så la henne få lov til det. Men dekk gjerne litt til, så naboene ikke får innsyn. Enkelte voksne er idioter og har ingenting mellom ørene og burde fått ris på baken for å komme med sånne uttalelser. Ja, det finnes pedofile og de kan være hvem som helst og hvor som helst. Men ett barn på 10 år skal ikke måtte bekymre seg over dette. Jeg har en datter selv og når hun var yngre, så kunne hun gjerne være naken på stranden (på min svigermors hytte, så det var en privat strand). Hun kunne også skifte på offentlig strand. Men etterhvert så kom behovet for å dekke seg til naturlig. Både damen på stranden og din nabo gikk langt over grensen. De blandet seg inn i noe de overhodet ikke har noe med å gjøre. Takket være dem, så har de gjort din datter livredd for at folk skal se henne og hun vil bare gjemme seg. En prat med din datter om pedofile (trenger ikke å fortelle alle detaljene selvsagt), kan kanskje hjelpe littegranne. Jeg har hatt den praten med min datter, men da var hun eldre enn din datter. Endret 6. september 2014 av Kittykat
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #13 Skrevet 7. september 2014 Sole seg naken i hagen 10 år gammel? Det synes jeg var lite naturlig. Anonymous poster hash: c3309...d72
Aule Skrevet 7. september 2014 #14 Skrevet 7. september 2014 Jeg synes mange kvinner er altfor hysteriske/naive. Det er ytterst sjeldent vi i Norge har overgrep fra pedofile i det åpne - det siste (og eneste unntatt Thomas Quick) må være Kristiansand 1999? Tenk dere om - når hørte/leste dere sist om en jentunge som ble bortført og misbrukt/drept? Overgripere flest er familie, lærere eller trenere - det er ikke tilfeldige menn i frakk som går tur med bikkja. Nakensoling på egen tomt er ok så lenge det er diskre og litt i skjul. Hvis naboen din sto med kikkert i soverommet i andre etasje og reagerte, så får du be han dra til helvete og skjerpe seg. Denne tråden blir jeg litt matt av, fordi den fortsetter å bekrefte at single menn blir sett på med mistenksomme blikk, selv om ulven som regel er i deres eget hi. 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #15 Skrevet 7. september 2014 Aule, on 07 Sept 2014 - 04:04, said: Jeg synes mange kvinner er altfor hysteriske/naive. Det er ytterst sjeldent vi i Norge har overgrep fra pedofile i det åpne - det siste (og eneste unntatt Thomas Quick) må være Kristiansand 1999? Tenk dere om - når hørte/leste dere sist om en jentunge som ble bortført og misbrukt/drept? Overgripere flest er familie, lærere eller trenere - det er ikke tilfeldige menn i frakk som går tur med bikkja. Nakensoling på egen tomt er ok så lenge det er diskre og litt i skjul. Hvis naboen din sto med kikkert i soverommet i andre etasje og reagerte, så får du be han dra til helvete og skjerpe seg. Denne tråden blir jeg litt matt av, fordi den fortsetter å bekrefte at single menn blir sett på med mistenksomme blikk, selv om ulven som regel er i deres eget hi. http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Jente-befolt-pa-skoleveien-3181126.html 6 åring utsatt for seksuelt overgrep i Bergen for litt over 2 uker siden... (av en tilfeldig fyr som var på tur med hunden...) Men for all del, jeg er enig i at enkelte er litt vel hysteriske, de som ikke vil la menn bytte bleier på barna i barnehagen og som er livredd for å la småbarn være nakne burde roe seg ned noen hakk... Anonymous poster hash: 8eea0...fad
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #16 Skrevet 7. september 2014 http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Jente-befolt-pa-skoleveien-3181126.html 6 åring utsatt for seksuelt overgrep i Bergen for litt over 2 uker siden... (av en tilfeldig fyr som var på tur med hunden...) Men for all del, jeg er enig i at enkelte er litt vel hysteriske, de som ikke vil la menn bytte bleier på barna i barnehagen og som er livredd for å la småbarn være nakne burde roe seg ned noen hakk...Anonymous poster hash: 8eea0...fad Og samtidig ble altfor mange barn misbrukt av noen de kjenner, familie eller andre. Det er der faren er, tross alt. Men likevel, det er en ekstremt liten fare for at et barn skal bli misbrukt. Og den skepsisen som ligger i grunn hos mange de skremmende. Når man automatisk er skeptisk til menn i barnehager og skole er det gått altfor langt. Anonymous poster hash: e941f...581
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #17 Skrevet 7. september 2014 http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Jente-befolt-pa-skoleveien-3181126.html 6 åring utsatt for seksuelt overgrep i Bergen for litt over 2 uker siden... (av en tilfeldig fyr som var på tur med hunden...) Men for all del, jeg er enig i at enkelte er litt vel hysteriske, de som ikke vil la menn bytte bleier på barna i barnehagen og som er livredd for å la småbarn være nakne burde roe seg ned noen hakk... Anonymous poster hash: 8eea0...fad I følge avisoppslaget hadde 6-åringen på seg Rosa bukse Stripete genser Rosa joggesko og blomstret skolesekk Hvorfor går dere ikke ut med en advarsel til foreldre om at barn ikke må ha på seg Rosa bukse Stripete genser Rosa joggesko og blomstret skolesekk Hvorfor denne meningsløse koblingen mellom overgrep og nakenhet? Klær beskytter ikke mot overgrep. Anonymous poster hash: a38e2...e21 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #18 Skrevet 8. september 2014 Tråden er fra 2012. Regner med at datteren ikke soler seg naken lenger. Anonymous poster hash: 9863a...844
Niennas Skrevet 8. september 2014 #19 Skrevet 8. september 2014 Tråden er fra 2012. Regner med at datteren ikke soler seg naken lenger. Anonymous poster hash: 9863a...844 Likevel et spennende, og aktuelt tema! Jeg er veldig enig med Ciara. Jeg kjenner jeg blir litt irritert når moren min er føler ubehag over at datteren min løper naken i hagen vår om sommeren, når hun ikke har blitt tre år en gang. Og ja, jeg er faktisk en av de foreldrene som lot datteren min bade naken på stranda, og vi tilfeldigvis endte opp der når vi gikk tur i sommer. Jeg synes ofte det er skikkelig hysteri rundt pedofile. Og jeg er litt sånn at så lenge ikke mitt barn blir plaget, så kan jeg uansett ikke styre hva et voksent menneske tenker. Også er det litt sånn da, at det å ha på seg klær ikke nødvendigvis gjør barnet mindre "tiltrekkende" eller hva jeg nå enn skal kalle det for folk som tenner på dette. Ting kan like godt være pirrende med lite klær som skjuler kroppen. Hm. Jeg synes dette er litt vanskelig å formulere uten at jeg høres helt teit ut, men en person som tenner på barn, slutter ikke å tenne på et barn bare fordi det løper rundt i bleie/truse, en kort sommerkjole eller en shorts. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå