Gå til innhold

Hvordan fungerer det å kjøpe ulåst iphone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har lyst å kjøpe en iphone 4, men jeg er ikke interresert i å bruke et svindyrt abbonoment. Akkuratt nå bruker jeg kontantkort på djuice, og fyller på 200 kr hver 3 eller 4 måned. Derfor lurte jeg på hvordan det fungerer om jeg kjøper en ulåst iphone på apple.no? Får jeg mobilen uten abbonement, og kan jeg fortsette å ha kontantkort på djuice da? Skjønner ikke dette....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelt sagt: Ja og ja. Du kjøper telefonen og setter i sim-kortet du allerede har.

Det kan hende du må ha såkalt microsim (hvis du ikke allerede har det), men det får du ved å henvende deg til djuice, tar et par-tre dager å få det i posten.

Skrevet

Enkelt sagt: Ja og ja. Du kjøper telefonen og setter i sim-kortet du allerede har.

Det kan hende du må ha såkalt microsim (hvis du ikke allerede har det), men det får du ved å henvende deg til djuice, tar et par-tre dager å få det i posten.

Det høres jo veldig bra ut! Men er det ikke litt merkelig at det går an å få det så billig da? Når du kjøper med abbonement, kan jo prisen komme opp i 6000 kr! Derfor høres det liksom litt for godt ut for å være sant, om jeg får mobilen for "bare" 3000...

Skrevet

Det er fordi teleselskapene vil tjene ekstra penger på de som ikke har råd til å legge ut de 3-4000 med én gang. Det er effektivt et kredittkjøp der man betaler ned på telefonen i løpet av bindingstiden. Ikke spesielt merkelig. :)

Skrevet

Så det du sier er at totalprisen vil bli det samme i løpet av året, uansett om man betaler litt først eller hele prisen med engang? Vil det også gjelde for meg? Jeg tenker at hvis jeg kjøper mobilen til 3000, og betaler 200 hver 3 måned, som blir 800 kr i løpet av et år. Da blir jo totalprisen 3800, noe som er nesten betydlig billigere enn en totalpris med abbonement på 6000. Eller vil jeg få ekstra kostnader uansett, slik at det blir opp i 6000? Unnskyld for alle spørsmålene, men jeg vil være sikker på at jeg er klar over at jeg ikke må betale mer enn jeg tror, hvis jeg eventuelt kjøper den :sjenert:

Skrevet

Nei. Jeg sier at kjøper du telefonen ulåst fra apple til 3000, så betaler du 3000 for den. Så kommer abonnementsutgiftene i tillegg, men de har du jo allerede, så det blir ikke noe stor forskjell. Det blir som å kjøpe en hvilken som helst telefon uten binding. En billig Nokia til 300 kroner koster 300 kroner.

Kjøper du en dyr telefon billig fra en mobiloperatør, men med binding, så kjøper du den effektivt på avbetaling. Det er da totalprisen kan bli høy. Det kan sammenlignes med å kjøpe den med kredittkort, for så å betale månedlige avdrag.

Skrevet

Nei. Jeg sier at kjøper du telefonen ulåst fra apple til 3000, så betaler du 3000 for den. Så kommer abonnementsutgiftene i tillegg, men de har du jo allerede, så det blir ikke noe stor forskjell. Det blir som å kjøpe en hvilken som helst telefon uten binding. En billig Nokia til 300 kroner koster 300 kroner.

Kjøper du en dyr telefon billig fra en mobiloperatør, men med binding, så kjøper du den effektivt på avbetaling. Det er da totalprisen kan bli høy. Det kan sammenlignes med å kjøpe den med kredittkort, for så å betale månedlige avdrag.

Forstår det nå, tuusen takk for svar:D

Skrevet

Og det er jo ikke alltid slik at det blir så mye dyrere å kjøpe mobil med binding, dvs at man betaler en mindre sum og deretter betaler ned mobilen hver måned. For de som bruker mobilen lite så hender det ofte det ikke lønner seg, MEN, svært mange bruker mobilen en god del, og da kan det være like billig, om ikke billigere, å kjøpe mobilen med binding, nettopp fordi man må ha mobilabonnement i tillegg uansett.

Si du velger f.eks å kjøpe deg en iphone 4s 16 gb. Den koster 4290 kr uten binding. Så har man et abonnement på 199 kr i tillegg, djuice all in 1 m web, dette også uten binding. Det blir 4489 kr over et helt år. TIl sammen blir dette 8779 kr. Kjøper man iphone 4s med binding på samme abonnement får man riktig nok en månedspris på 399 kr, siden man betaler mer når man har binding, som en nedbetaling på abonnementet, men abonnement + mobil (dvs totaltpris for både mobil og abonnement) blir allikevel billigere, faktisk 7578 kr. Med andre ord: noen kan faktisk spare penger på å velge binding, men dette er så klart individuelt ift de abonnementene man bruker, hva slags bruk man har osv. Dette gjelder alle operatører selvfølgelig, og ikke bare djuice (ville bare ta det som et eksempel siden du da har djuice).

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...