Gå til innhold

Kalendergaver til gutt 2 år


kaprifolen

Anbefalte innlegg

Jeg trenger sårt tips til kalendergaver til en gutt på snaut 2 år. Ikke for dyrt, men siden jeg ikke kjøper alle 24 gavene alene, så er ikke pris helt krise heller.

Er ikke interessert i å kjøpe sånn überbillige lekebiler hvor hjulene faller av og ber om å bli puttet i nese/hals første dagen.... :fnise:

Er så innmari mye lettere å kjøpe til jenter, har aldri vært noe problem å komme på flotte kalendergaver til storesøsteren! :sukk:

Tips, anybody? Har foreløpig kjøpt en bok, og ullsokker med morsomt motiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vaskekluter med motiv, dyrefigurer, sprettball, sånne farger som man kan tegne med på badekaret/flisene i dusjen og som bare er å spyle av med vann, julefilm, en tøff tannbørste, lydbok eller barne-CD, badeskum som farger vannet, liten båt til å ha i badekaret eller andre badeleker, småbiler, refleks til å henge på barnehagesekken, matboks, boxershorts/truse med tøft motiv, sånne små tannkremtuber som man får kjøpt på apoteket (postman pat, istid), sklisokker, refleks til å klistre på yttertøy.. En god blanding av gøyale og nyttige gaver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari kontrari

Litt som nevnt over, kjøp lego/duplo i et sett og del opp slik at det blir ferdig julaften om ikke det blir for mye venting for en så liten. Eller finn en historie som passer alderen og del opp slik at man har en liten lesestund hver kveld fremfor å kjøpe masse ting til en som er så liten at han neppe kommer på å kreve det selv.

Evt. lag til/kjøpe en klistremerkebok og gi et nytt merke hver dag til å klistre inn sammen. Klistremerker som fås på ark kan klippes fra hverandre, evt. kan du se om du får tak i klistremerkeark og printe ut motiver selv.

Evt. gjør som min mor gjorde (om ikke det regnes som barnemishandling i dag, da) - en seigmann eller en karamell. En bitteliten ting, men stor stas da. Og ja, jeg måtte ikke spare den til barne-tv, den ble spist som frokostdessert. Men om dere kjører ikke-smake-noe-søtt-taktikken er jo det en dårlig idé...

Forresten: I mange år hadde vi forresten bare bildekalender, men en veldig fin en. Og det var spennende, til og med når vi åpnet på nytt året etter. Hva er bak peisen, mon tro? En katt sover bak peisen! Å så fin. Kanskje det er nok i 2012 også om det gjøres litt stas på?

Endret av mari kontrari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...