AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #1 Skrevet 19. september 2012 Jeg har fått diagnosen PCOS og har mange cyster på eggstokkene mine. Har fått Provera med legen min fordi jeg hadde mens med ekstreme blødninger i over 5 uker! :-/ saken er den at nå har jeg gått på provera i 3 brett (tar en tablett daglig i ti dager og har pause i 14 dager) og nå denne gangen har jeg ikke fått skikkelig mensen! Har bare bittelitt rødbrun utflod (unskyld ekle detaljer!!) :-).. Har hatt skikkelig såre brystvorter også, og det har jeg aldri hatt før! Har hatt litt menssmrtter, men mest stikking helt nederst i magen.. Får som regel mens når jeg er på siste tablettene på brettet, men nå tok jeg siste tabletten på lørdag, men det har ikke skjedd noe særlig enda.. Noen som kan hjelpe meg med mitt lille problem? :-) :-) <br /><br /> Anonym poster: 051c3635173e19ab482e25dbf91361b3 <br /><br /> Anonym poster: 051c3635173e19ab482e25dbf91361b3
Athene Skrevet 19. september 2012 #2 Skrevet 19. september 2012 Det skyldes sannsynligvis at du har hatt spontan eggløsning mens du har gått på provera. Da overstyrer kroppens egen syklus hormonene i proveraen, og du får først blødning ca 14 dager etter eggløsning. Jeg har opplevd dette selv en gang, og så da tydelig hva som skjedde i og med at jeg temper. Ikke for at du skal få opp forventningene, men jeg hadde nok også tatt en graviditetstest for sikkerhets skyld. Det kan også være en årsak til at mensen ikke dukker opp. Uansett kan du jo ringe gynekologen og diskutere dette, så får du et mer profesjonelt svar en noen kan gi deg her inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå