Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å skal søke visum til flere land. Kom over nettsiden til ett firma som heter Visumservice. Har aldri hørt om dette før. Er det noen som kjenner til firmaet og har brukt de?

Skal søke visum til 3 land så det høres jo veldig greit ut at det er noen som ordner alt for en..

Skrevet (endret)

Har brukt dem ja.. Akkurat som deg skulle jeg ha til 3 land, og var uheldigvis ute litt for sent iom. at alle tre behandlingstidene legges oppå hverandre (det går altså ikke raskere å bestille til 3 land samtidig fremfor hver for seg). Endte med at jeg måtte ha ekspressbehandling på den ene ambassaden, og det ble dobbel pris

Synes Visumservice er en veldig grei løsning og de har god service, men bare husk at det koster. Mine tre visum kom opp i 4700 kr totalt. Kunne spart mye på å gjøre det selv, men for meg var det avgjørende at jeg ikke skulle miste reiselysten og gi opp halvveis

Hilsen fra Mongolia :wink:

Endret av Knirke
Skrevet

Ja det blir veldig dyrt. Har heldigvis nesten 3 måneder på meg så jeg tror jeg skal ordne det selv. Problemet er jo at ingen av landene har ambasade i norge. Får heller sjekke opp litt nærmere om jeg MÅ ha visum i forkant til alle.

Skrevet

Hvilke land skal du ha til? Veldig mange land går det jo an å få visum til på grenseoverganger, on arrival osv.

Skrevet

Jeg flyr til Uganda og skal på en tur som ender opp i Kenya. Deretter skal jeg en tur til Tanzania, Zanzibar.

Skrevet

Tror du får kjøpt visum on arrival for alle disse landene.

For Kenya og Tanzania vet jeg det er tilfelle (Jeg har vært begge steder i løpet av de siste årene, Kenya senest i mai år).

For Uganda, sitat fra landsider.no:

Den nærmeste til Norge er ambassaden i København. Visum kan også kjøpes ved innreise til Uganda for USD 50, og vil bli gitt for 1 måned, forlengelse kan gjøres hos lokale immigrasjonsmyndigheter. Passet må være gyldig i minst 6 måneder etter at reisen er avsluttet

Jeg ville bare sørget for å ha med godt med cash (USD) + ekstra passbilder i tilfelle behov. Pluss en penn lett tilgjengelig - man må alltid fylle ut diverse papirer... :)

God tur, høres spennende ut!

(og ps, ikke kast bort penger på visumservice ;) De er gode hvis man skal reise til "vanskeligere" steder eller ikke har tid til ambassadebesøk selv. Men landene du skal til er ok).

Skrevet

Du kan jo bruke Visumservice sine websider til å finne kravene for de landene du skal til. Det koster jo ingenting ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...